آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

سلیمی: برجام پرونده‌ای ملی است نه سیاسی



اخبار,اخبارسیاسی,علیرضا سلیمی

‌نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی برجام را یک پرونده ملی دانست که باید از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی به دور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ، منطقه مرکزی اظهار کرد: نامه رهبری در خصوص برجام فصل‌الخطاب بود و در صورتی برجام قابلیت اجرایی می‌یابد که الزامات مدنظر مقام معظم رهبری تامین شده باشد.

وی تصریح کرد: رهبری تاکید داشتند که در ابتدا الزامات لازم انجام گیرد، قراردادها امضا و سپس اقدام شود، در مبادله اورانیوم گام به گام عمل شود یا در حوزه برداشتن تحریم‌ها نامه کتبی از رئیس جمهور آمریکا وجود داشته باشد. همه این موارد را شفاف بیان کردند که باید جداگانه مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که «باید هیئتی تشکیل شود که وظیفه نظارتی برعهده داشته باشد» گفت: این هیئت باید اقدامات طرف مقابل را لحظه به لحظه رصد کند و در هر زمان که اقدامی جهت نقض برجام و تهدید کشور انجام شود، واکنش قابل قبولی نیز ارائه شود.

وی اجرای برجام را منوط به تحقق شروط مورد نظر رهبری دانست و گفت: برجام یک پرونده ملی است و نباید اسیر دیدگاه‌های سیاسی و جناحی شود. سوق دادن برجام به این سمت قطعا تهدید جدی برای کشور خواهد بود.

سلیمی با تاکید بر این‌که «خوش‌بینی و خوش‌خیالی نسبت به عملکرد طرف مقابل سم مهلکی برای کشور خواهد بود» گفت: شیطنت طرف مقابل پیوسته و همیشگی است و باید به این مهم نگاه خوداتکایی داشته باشیم.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درخصوص وضعیت اقتصادی کشور بعد از اجرای برجام گفت: باید همچنان خوداتکایی و اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده و مدنظر داشته باشیم. نباید نگاهمان به دستان طرف مقابل باشد و همه مسئولین باید این نگاه را در صدر امور قرار دهند. این امر کاهش آسیب اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان تاکید کرد: یکی از مواردی که این روزها مطرح است ورود کالاهای آمریکایی به کشور است، این واردات قطعا شکسته شدن غرور ملی را به همراه خواهد داشت و نباید صرفا از فرصت ایجاد شده در این مسیر استفاده کرد. در این عرصه باید به تاکیدات رهبری توجه ویژه داشت.

 اخبار سیاسی  -  ایسنا   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------