آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پزشكيان: احمدي‌نژاد گفت برنامه را قبول ندارم برايش كف زدند



اخبار,اخبارسیاسی,مسعود پزشکیان

 «مشکل مملکت ما مجلس ماست؛ مجلس اگر درست برنامه می‌نوشت و درست نظارت می‌کرد، بسیاری از مشکلات حل می‌شد».

این جمله یکی از مهم‌ترین سخنان مسعود پزشکیان در همایشی بود که روز گذشته با عنوان نقد عملکرد مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 

مسعود پزشکیان در این همایش که تشکل اصلاح‌طلب مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان آن را برگزار می‌کرد، سخنانش را این‌طور آغاز کرد: «ما با آمریکا در جنگ بی‌پایانی هستیم، چرا‌که تا ابد نه آنها دست از طمع از منابع ما بر‌می‌دارند و نه ما اجازه می‌دهیم آنها به ما طمع کنند».

 

او پس از این سخنان ابتدایی به نقد عملکرد مجلس پرداخت و گفت: «ما بلد نیستیم درست قانون بنویسیم و اگر جایی هم درست قانون بنویسیم بلد نیستیم درست بر اجرای قانون نظارت کنیم». وزیر بهداشت دولت اصلاحات در ادامه به اتفاقات مجلس شورای اسلامی در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: «زمانی آقای احمدی‌نژاد به مجلس آمد و گفت من این برنامه توسعه را اصلا قبول ندارم، همان زمان عده‌ای در مجلس برای ایشان کف زدند، نتیجه این بی‌قانونی و حمایت از آن بی‌قانونی، دولتی شد که باید سال‌ها بگذرد و‌ دولت‌های زیادی بیایند تا نتیجه‌اش اصلاح شود».

 

پزشکیان در ادامه به مشکلات بررسی برجام در مجلس شوررای اسلامی اشاره کرد و گفت: «من را متهم کردند که چرا در زمان رأی‌گیری در کمیسیون بررسی برجام، جلسه را ترک کرده‌ای؟ بررسی که رأی‌گیری ندارد، آمدند متنی را گذاشتند جلوی ما گفتند موافقی یا خیر؟ اصلا قرار نبود در مورد برجام در کمیسیون رأی‌گیری شود».پزشکیان در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید چرا با وجود اینکه تخصص نداشتید در کمیسیون برجام حضور داشتید، گفت: «کدام‌یک از آنهایی که در کمیسیون برجام حضور داشتند، متخصص بودند؟ ضمن اینکه سواد من درخصوص این مسئله از بسیاری از آنها کمتر نبود.

 

شاید سواد علمی درخصوص انرژی هسته‌ای نداشته باشم اما به‌لحاظ منطقی که می‌توانم نظر دهم. می‌توانم بگویم که این فرایند تولید سوخت هسته‌ای منطقی و اقتصادی نیست. دوستان می‌پرسند چرا ١٩ هزار سانتریفیوژ را پس از برجام از دور خارج می‌کنید؟ در پاسخ باید گفت ۱۹ هزار سانتریفیوژ IR١ اساسا باید از همان روز اول جمع می‌شد، سانتریفیوژهای IR١ برای تحقیقات است و برای تولید سوخت هسته‌ای اقتصادی نیست. هر هزار مگاوات برق هسته‌ای در سال ٣٠ تن سوخت هسته‌ای نیاز دارد.

 

نطنز ما با تمام قدرت فقط قادر است ١٠ تن سوخت در سال تولید کند. یعنی ما باید سه مجتمع مثل نطنز احداث کنیم تا بتوانیم یک نیروگاه هزار مگاواتی را سرپا نگه داریم».پزشکیان در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر تخلفات دولت قبل و اینکه چرا مجلس به اشخاصی که تخلف کردند رأی اعتماد داد، گفت: «بنده به شما گفتم که وقتی این آقا آمد و گفت من برنامه توسعه را قبول ندارم، در مجلس برایش کف زدند. آن زمان اگر کسی هم حرفی خلاف آن روند در مجلس می‌زد به او تهمت ضد‌دولت و ضد‌رهبری‌بودن می‌زدند. خرابی در دولت قبل از جایی شروع شد که آمد گفت قانون را قبول ندارم؛ از جایی شروع شد که آمد گفت اسم‌ سوءاستفاده‌گران در جیب من است، اگر اسم آنها در جیب توست و‌ نمی‌گویی داری به مردم خیانت می‌کنی».

 

پزشکیان در ادامه نقد عملکرد دولت قبل گفت: «به علت تحریم‌ها، قطر روزانه ٤٠٠ میلیارد تومان در میدان گازی پارس جنوبی سهم ما را می‌برد. در استان ما، ١٤ سال است می‌خواهند یک راه‌آهن از میانه به تبریز احداث کنند که بودجه‌اش تأمین نمی‌شود».

 اخبار  سیاسی  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------