آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

وزیر کشور: درصورت تعرض دشمنان به خطوط قرمزمان رسماً وارد عمل می‌شویم



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات مجلس

 وزیر کشور با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: باید انتخابات این دوره را به عرصه رقابت های سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی تبدیل کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی چهارشنبه شب در رواق امام خمینی (ره) آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در جمع مردم این شهر افزود: باید شکوه حضور مردم در انتخابات پیش رو بیش از سال های قبل باشد.


وی تاکید کرد: لازم است در سایه نمایش اقتدار ملی اتحاد مردم بیش از دوره های قبل باشد و انتخاباتی رقابتی، قانونمند و سالم برگزار خواهیم کرد.


وی با اشاره به لزوم وحدت و انسجام ملی یادآور شد: انتخابات آتی باید به عرصه رقابت تبدیل شود و در قالب انتخابات مجلس قوی، با تجربه، ولایی، قانونمدار و مردم مدار داشته باشیم.


وی اضافه کرد: انتخابات امسال با توجه به ناامنی منطقه بسیار تعیین کننده و از اهمیت خاصی برخوردار است لذا لازم است انسجام و وحدت داخلی حفظ شود.


رحمانی فضلی با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه افزود: اگر کمک های سیاسی و تبلیغاتی ایران در مبارزه با تروریسم در عراق نبود وضعیت بغداد امروز نامشخص بود.


عضو شورای امنیت ملی تاکید کرد: خط قرمز جمهوری اسلامی فاصله 50 کیلومتری مرز و عتبات عالیات است و هر کس بخواهد کاری در این منطقه انجام دهد با واکنش ایران مواجه خواهد شد.


رحمانی فضلی بااشاره به نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام(ره) درس جهاد، شهادت، مقاومت، ایثار، عشق و محبت را به ما آموخت.


وی بااشاره به روز ملی مباره با استکبار جهانی گفت: 13 آبان موج های عظیمی را در صحنه انقلاب آفرید و این موج اقتدار و عظمت پوشالی آمریکا را که سال 43 می خواست با کاپیتولاسیون (قضاوت کنسولی) مردم ایران را برده خود سازد هیمنه آن کشور را درهم شکست داد.


وی بیان کرد: عزت، هویت و غیرت مردم ایران با اعتقادات دینی شان گره خورده است، آنها تابع امام حسین(ع) که اوج ایثار و فداکاری را در کربلا به نمایش گذاشت، هستند.


وزیر کشور گفت: با تسخیر لانه جاسوسی ابهت امریکا شکست و باید 13 آبان را گرامی بداریم و به سادگی از کنار آن نگذریم و نباید اجازه داد به خاطره تبدیل شود.


رحمانی فضلی بیان کرد: این روز باید به الگویی برای جوانان ما تبدیل شود تا درس غیرت و دینداری و مجاهدت را فراگیرند زیرا ما امت برگزیده ای هستیم که علی(ع) و امام حسین(ع) را داریم.


وی از مردم طبس با عنوان مردمانی صبور، پرتلاش، متدین، انقلابی، مجاهد و شهیدپرور یاد کرد و گفت: با ایمان خالص و تبعیت از ولایت شاهد شکست خفت بار قدرت های جهانی هستیم.


رحمانی فضلی در ادامه به شکست خفت بار آمریکا در حادثه طبس اشاره کرد و افزود: این لطف خداست که نام طبس در تاریخ جهان ثبت شد.


وی پیشنهاد کرد؛ محل سرنگونی هواپیماهای نظامی آمریکا در صحرای طبس به موزه عبرت و شکر برای جهانیان تبدیل شود.


وزیر کشور گفت: انقلابی و مجاهد بودن کار سختی است و اجر مجاهدت هم شهادت است طوریکه دشمنان انقلاب در دوران تحریم با کمک رسانه ها، مردم ما را که با شرایط سختی رو به رو بودند بمباران تبلیغاتی می کردند.


وی افزود: آنان تحلیل درستی نسبت به مردم ایران نداشتند و فکر می کردند با تبلیغات منفی مردم نسبت به رهبری، آرمان های انقلاب و ولایت منفعل یا وازده خواهند شد که حدس آن ها اشتباه بود.


وزیر کشور با اشاره به موفقیت های ایران در عرصه بین المللی یادآور شد: به لطف خدا هم اکنون در موقعیتی قرار داریم که در تحولات و تغییرات منطقه ای نقش تعیین کننده ای داریم و نقطه توازن این تحولات می باشیم.


وی در ادامه به انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود: با توجه مقتضیات عقلی و تحلیل ها به دلیل تحریم وضعیت سختی داشتیم و با اختلافات زیادی هم رو به رو بودیم که انتخابات می توانست همانند سال 88 به محل درگیری های سیاسی تبدیل شود و مقام معظم رهبری به عنوان جلودار نظام شش ماه قبل با پیام خود به انتخابات جهت دادند.


رحمانی فضلی اظهار کرد: مقام معظم رهبری منادی وحدت و اقتدار ملی شدند و احزاب شرایط را درک و در مسیر قانون حرکت کردند و نامزد ها در شرایط خوب با هم به رقابت پرداختند و مردم هم با حضور خود شکوه و عظمت دیگری را خلق کردند.


وی گفت: در نتیجه این انتخابات دولت برخواسته مردم شکل گرفت، شخصیتی مورد اعتماد روحانیان ، هماهنگ با مقام معظم رهبری، دارای تجربه در حوزه های مختلف انتخاب شد و مردم ایران با این انتخاب خود آمریکا و قدرتمندان را ناامید کردند.


وی با اشاره به این که با قدرتمندان مغرور نمی توان به جز قدرت برخورد کرد گفت: به عنوان عضو شورای امنیت ملی به شما مردم عزیر می گویم در نتیجه این وحدت و انسجام توافق حاصل شد و حرف های خود را در مسیر حق پیش بردیم و برای احقاق حقوق خود از همه وسایل قانونی و شرعی هم استفاده می کنیم.


وزیر کشور در ادامه افزود: روزی که آنها ایران را محل هراس می نامیدند امروز به محلی برای فرصت تبدیل شد و دشمنان ما برای سرمایه گذاری با هم در حال مسابقه هستند.


وی در ادامه به تلاش های دولت برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: گام بعدی دولت این است که بتوانیم مشکلات داخلی کشور را با کمک اقتصاد مقاومتی رفع کنیم و از نظر اقتصادی یک نظام الگو را برای جهانیان ارائه دهیم.


وزیر کشور به نبود توازن در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: با وجود 36 سال از پیروزی انقلاب هنوز شاهد نابرابری و وجود شکاف در برخی از مناطق هستیم و از ظرفیت های مناطق استفاده نمی شود.


وی از طبس به لحاظ تنوع مواد معدنی بهشت زمین شناسی یاد کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی کارآمد باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.


رحمانی فضلی افزود: دولت و ریاست جمهوری به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارند و این مهم در برنامه ششم توسعه از جایگاه خاصی برخوردار است و باید از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و قابلیت های منطقه در این ارتباط استفاده کرد.


وزیر کشور تاکید کرد: باید به صورت واقعی حضور مردم در عرصه اقتصادی با توجه به توان و ظرفیت آن ها فراهم شود که به امید خدا این امر اتفاق خواهد افتاد.


وی گفت: دولت به مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه دارد و معتقد است که باید امکانات بیشتری به این مناطق داده شود که این امر در برنامه ششم توسعه، تحقق پیدا خواهد کرد.
وزیر کشور به فعالیت تروریست ها در عراق و سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: این فعالیت ها کاری سازمان یافته است، مگر می شود عده ای دور هم جمع و گروهی تشکیل دهند، قدرت پیدا کنند و با دولت های مستقر وارد جنگ شوند.


به گفته وی، آنهایی که از حوادث منطقه اسرائیل و آمریکا بیشترین سود را می برند و هدف آ ن ها معرفی اسلام بد به جهانیان است با این کار قصد دارند با اسلام اصیل که مردم انقلابی ایران به دنبال آن هستند مبارزه کنند و چشمه جوشان اسلام را خشک کنند.


همچنین وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی پیش از سخنان وزیرکشور با قدردانی از حضور مردم طبس تاکید کرد که وزیر کشور با جدیت و دلسوزی مسائل مربوط به استان ها را پیگیری و خود را متعهد به رفع مشکلات استان ها می داند.


وی افزود: در نشست های مشترک استانداران و هیات دولت مسائل طرح شده توسط وزیر کشور دنبال می شود و دولت تلاش دارد با توجه به توان و امکانات مشکل استان ها را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.


وی یادآور شد: در آینده شرایط بهتر خواهد شد و از فرصت پیش آمده باید برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.


پیش از سخنان وزیر کشور، مهدی اخوان صفار فرماندار ویژه طبس، سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه این شهر و محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم شهرستان های طبس، فرودس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیاز های منطقه را بیان و خواستار توجه ویژه دولت به این مناطق شدند. 

 اخبار  سیاسی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------