آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

استاندار تهران : ملاک کار ما در برپایی انتخابات قانون است



اخبار,اخبارسیاسی,سیدحسین هاشمی

استاندار تهران گفت: بر ما واجب شرعی است که ملاک کارمان در برپایی انتخابات قانون باشد. حق مردم در نزد ما بر اساس گفته مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

 سیدحسین هاشمی در همایش انتخابات استان تهران، اظهار کرد: همه مردم در راهپیمایی‌های قبل از پیروزی انقلاب شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی سر می‌دادند. بعد از پیروزی انقلاب با اینکه وجود نظام جمهوری اسلامی مطالبه مردمی بود اما امام (ره) از مردم خواستند که پای صندوق‌های رأی بیایند و در رفراندوم جمهوری اسلامی آری یا خیر شرکت کنند، زیرا امام (ره) می‌خواست به آیندگان آموزش دهد که در هر شرایطی که هستید و می‌خواهید حرکت کنید بدانید که اول سرنوشت‌تان به دست خدا و بعد به دست مردم است.

وی ادامه داد: در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که یکی از پیشتازترین قانون‌های اساسی حال حاضر است زمینه بروز و ظهور همه کسانی که در یک نظام حضور دارند ترسیم شده است. آنقدر این مسأله در قانون اساسی ما زیبا بیان شده که از رهبری نظام تا یک فرد معمولی همه در برابر قانون اساسی برابر هستند.

هاشمی همچنین گفت: داشتن این قانون اساسی بزرگترین افتخار نظام است. در 37 سال گذشته در هر مقطعی که لازم بود مردم پای صندوق رأی بیایند همیشه باشکوه حضور پیدا کرده‌اند. از انقلاب و نظام دفاع کردند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند. مگر در انتخابات سال 92 یادتان نیست که دشمنان چه فضای سنگینی برای عدم حضور مردم در انتخابات ایجاد کردند اما با اشاره هوشمندانه مقام معظم رهبری که فرمودند اگر حتی با نظام هم زاویه دارید به خاطر ایران پای صندوق‌های رأی بیایید یک موفقیت بزرگ سیاسی را رقم زدند.

وی در ادامه تصریح کرد:دشمن هیچ‌گاه دست‌بردار نیست، همیشه دنبال این است که حضور مردم را در انتخابات سرد و کمرنگ کند. البته ما می‌دانیم که این مردم همیشه هوشیار هستند.

استاندار تهران با تأکید بر ضرورت حفظ رأی مردم به عنوان حق‌الناس خطاب به مسئولین اجرای انتخابات گفت: همه ما مسئولین وظیفه شرعی نسبت به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داریم. به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب همیشه انتخابات را باشکوه می‌خواهند. ما حق نداریم در رأی مردم دخالت کنیم. به فرمایش رهبر اگر از حق مردم دفاع نکنیم حق‌الناس کرده‌ایم. اینکه بگوییم به خاطر یک شخص و جناح حق برخی را رعایت نکنیم خیانت به نظام و کشور است.

وی ادامه داد: همیشه باید فکر کنیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا در آینده کشور بهتر از این باشد. این وظیفه‌ای بر عهده همه ماست. اگر توانستیم به این وظیفه خود خوب عمل کنیم به وظیفه شرعی خود عمل کرده‌ایم.

هاشمی با اشاره به شرایط پرالتهاب منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: منطقه ما در یکی از پرالتهاب‌ترین زمان‌های تاریخی به سر می‌برد. باید به این فکر کنیم که چرا کشورهای اسلامی در تلاطم هستند اما کشورهای اروپایی، آمریکایی، آمریکای لاتین و آسیای شرقی با وجود تمام اختلافات قومی و مذهبی چنین شرایطی را ندارند.

وی افزود: کشور ما با هفتاد و چند میلیون جمعیت آن هم در یکی از حساس‌ترین مناطق ژئوپلیتیکی جهان قرار دارد اما در آرامش است. دشمن می‌خواهد آرامش ما را برهم بزند.

استاندار تهران با بیان اینکه باید از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا برای اداره امور کشور استفاه کنیم، خاطرنشان کرد: باید وحدت، هماهنگی و همدلی را ملاک کار قرار دهیم. وحدت معجزه می‌کند. همکاری و اعتماد به معنای واقعی کلمه مسیر را باز می‌کند. زمانی که من در انتخاب فرمانداران و بخشداران از چهره‌های سیاسی هر دو جناح استفاده کردم گفتم خدمت کردن اصلاح طلب و اصولگرا ندارد. دولت تدبیر و امید فراجناحی است.

وی ادامه داد: باید کار کردن با یکدیگر را یاد بگیریم. نظر مقام معظم رهبری هم این است که همه با هم برای کشور کار کنیم. باید این کار را آموزش ببینیم و تمرین کنیم.

هاشمی در پایان تأکید کرد: ملاک ما برای هر چیز قانون است. باید از گفت‌وگوهای کلامی پرهیز کنیم. ما مسئولین نباید اجازه دهیم که کلام‌مان در جامعه شک و تردید ایجاد کند. باید به‌روز باشیم و قانون را چند بار خوانده باشیم. مسئولین انتخابات آنقدر باید قانون انتخابات را به خوبی در ذهن داشته باشند که در قضاوت‌های خود کمتر اشتباه کنند. ان‌شاءالله با همراهی و هماهنگی بین دوستان در استان تهران در انتخابات 7 اسفند 94 به سمتی می‌رویم که خروجی آن حضور حداکثری مردم و ایجاد یک حماسه سیاسی دیگر باشد.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------