آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

معاون امنیتی وزیر کشور: بااشراف اطلاعاتی خود، اقدامات تروریستی را ناکام گذاشتیم



اخبار,اخبارسیاسی ,معاون امنیتی وزیر کشور

معاون امنیتی وزیر کشور در تشریح اقدامات کشورمان برای مقابله با جریان‌های تروریستی کشورمان گفت: ما اجازه ندادیم جریان های تروریستی درشرق کشور ما به گروه‌های تروریستی در قسمت غرب کشور بپیوندند، اجازه این اتصال را ندادیم و بااشراف اطلاعاتی خود، اقدامات تروریستی آنها را ناکام گذاشتیم.

 حسین ذوالفقاری صبح امروز در نشست مشترک استانداران سراسرکشور و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار کرد : امروزه تروریسم مهاجرت‌های غیر قانونی، مخاطرات زیست محیطی و قاچاق از جمله مهمترین خطرهای کشورهاست. رشد تروریسم هم ریشه در انگیزه و حمایت سیاسی و اقتصادی و بسترهای اجتماعی دارد که این زمینه‌ها در منطقه ما فراوان است.

وی درادامه خاطرنشان کرد: هزینه‌های ما در مقابله با تروریسم یا مهاجرت‌های غیر قانونی پرداخت نشده است. در حالی که اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیر قانونی به یکی از کشورهای منطقه کمک‌های فراوانی کرده است. ما سالانه 700 هزار تن مواد مخدر راکشف می‌کنیم تاکنون هزار و 200 باند مواد مخدر را منهم کرده و 350 هزار قاچاقچی را دستگیر کرده‌ایم و 4 هزار شهید داده‌ایم. امااین هزینه‌ها هیچ گاه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به هزینه‌های مهاجرت‌های غیر قانونی برای کشورمان گفت: سالانه حدود 500 هزار مهاجر غیرقانونی را دستیگر می‌کنیم. ما در کشور یک و نیم میلیون نفر مهاجر غیر قانونی و همین مقدار مهاجر قانونی داریم که مهاجران قانونی بیش از 360 هزار فرصت شغلی را به خود اختصاص داده اند.

معاون امنیتی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد امنیت در مرزهای کشور گفت: حدود 3 هزار کیلومتر از مرزهای کشور که قبلا تحت نظر نبوده است اکنون با اقدامات انجام شده تحت کنترل است.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به اقدامات کشورمان درزمینه مقابله با تهدیدات مشترک با سایر کشورها گفت : ما با 36 کشور اسناد همکاری امنیتی مبادله کرده‌ایم و با 17 کشور هم در حال مذاکره برای مبادله اسناد همکاری هستیم. علاوه بر این ما با کشورهای دیگر نیز همکاری ‌های پلیسی و اینترپلی داریم اما با این وجود هنوز بخشی از مفاد این همکاری‌های امنیتی عملی نشده و برخی از کشورها در مواقع ضرور در تشکیل کمیته فنی تعلل دارند و شاهد برخوردهای نامناسب با اتباع خود در سایر کشورها هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از ظرفیت‌های دیپلماسی خود برای پیگیری خواسته‌هایمان بخوبی استفاده نمی‌کنیم ماهمچنین به تقدیر برخی قوانین خود نیاز داریم. به طور مثال طبق قوانین ما اگر شناورغیر قانونی وارد آبهای ما شود و موردی نداشته باشد پس از 48 ساعت آزاد می‌شود. اما این قانون برای ما در سایرکشورها اجرا نمی‌شود. که ما این قانون را تغییر دادیم و قید کردیم که باید علاوه بر 48 ساعت، تشریفات قانونی نیز طی شود. ما نیاز داریم با برخی از کشورها مقابله به مثل کنیم.همچنین ما باید از ظرفیت دیپلماسی خود برای حل مشکلات اتباع در سایر کشورها استفاده کنیم.

وی درادامه تاکید کرد:‌ما باید به زبان مناسب و انعکاس مناسب اقدامات خود و هزینه‌هایی که در مبارزه با قاچاق و تروریست می‌دهیم را بیان کنیم. شاید هنوز نتوانسته‌ایم با زبان مناسب اقدامات خود را در این حوزه تشریح کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 90 درصد قاچاق وارد بازار می‌شود افزود:‌ما در این زمینه هزینه‌های امنیتی و انتظامی زیادی پرداخت کردیم و اکنون زمان آن است که این هزینه‌هارا کاهش دهیم. یکی از راهکارها این است که هماهنگی میان استانهای مرزی با کشورهای همسایه برای مبادلات قانونی انجام شود تا هم به اقتصاد مرز نشینان کمک شود و هم قاچاق کمتر شود.


  اخبار سیاسی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------