آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

درماجرای سه‌راه یاسر هفت تیرکشی نبود



اخبار,اخبارسیاسی,محسن هاشمي

 «درخواست‌هايي براي حضورم در انتخابات باشد به عرصه وارد مي‌شوم.» اين پاسخ پسر ارشد آيت‌ا... هاشمي درباره حضورش در انتخابات مجلس است. محسن هاشمي از جمله شخصيت‌هايي است كه همواره روي پاي خود ايستاده است. او در مشاغل گوناگون مانند رئيس دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس بازرسي ويژه رياست‌جمهوري و عضو هيات‌مديره سازمان صنايع دفاع اشتغال داشته است.

در زمان مديريت وي متروي تهران راه‌اندازي شد و او تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ بطور پيوسته عهده‌دار اين سمت بود. محسن هاشمي در طول دو سال شهرداري محمود احمدي‌نژاد همچنان پست خود به عنوان مديرعامل مترو را حفظ كرد و پس از آن به دانشگاه آزاد رفت و تا امروز پست معاونت عمراني اين دانشگاه را بر عهده دارد.

 

محسن هاشمي بيمي از حضور در انتخابات و رقابت با ديگران ندارد چنانكه با آغاز كار چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، محسن هاشمي جدي‌ترين گزينه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان براي شهرداري تهران بود و رقابت نزديكي با محمدباقر قاليباف براي احراز اين پست داشت. در نهايت در روز ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ در جريان انتخاب شهردار توسط شوراي شهر تهران، در دور اول رأي‌گيري قاليباف و محسن هاشمي هريك موفق به كسب ۱۵رأي شدند و يك رأي سفيد به صندوق انداخته شد. در دور دوم رأي‌گيري، سرانجام قاليباف با كسب ۱۶رأي در مقابل ۱۴رأي محسن هاشمي و يك رأي سفيد براي سومين دوره چهارساله شهردار تهران شد و حالا به گفته محسن هاشمی اگر درخواست‌هايي باشد در انتخابات مجلس هم حضور پيدا مي‌كند.

 

او مي‌گويد: «اگر احساس كنم كه حضورم موثر است اين درخواست‌ها را رد نخواهم كرد اما از آنجايي كه قرار است اين موضوع به صورت سازماندهي شده باشد و هيچ‌گونه اختلافي در بحث انتخابات ايجاد نشود منتظر تصميم جمع و عقلايي كه در حال برنامه‌ريزي براي انتخابات هستند، مي‌مانم» كه اين نشان‌دهنده احترام او به عقل جمعي است. هاشمی در پاسخ به اين پرسش كه آيا در صورت كانديداتوري براي انتخابات به عنوان سرليست معرفي مي‌شويد، گفت: «اگر تشخيص اين بود كه در انتخابات حضور پيدا كنم هر كجاي ليست كه باشم خوشحال مي‌شوم و اگر كه نيازي به حضور بنده در انتخابات نباشد ان‌شاءا... در جاهاي ديگر خدمت خواهم كرد.»


 هفت‌تير كشي نشد
ماجراي هفت‌تير كشي سه راه ياسر هم موضوعي بود كه از هفته گذشته افكار عمومي را به خود مشغول كرده است. اتومبيل يكي از اعضاي خانواده آيت‌ا... هاشمي با اتومبيل فرزند شهيد لاجوردي برخورد مي‌كند و چند داستان درباره آن منتشر مي‌شود كه ديروز محسن هاشمي درباره ماجراي هفت‌تيركشي سه راه ياسر با بيان اينكه اين ماجرا بيش از اندازه بزرگ شد، اظهار كرد: اين ماجرا اتفاق ساده‌اي بود و يك تخلف ترافيكي باعث ايجاد درگيري لفظي ميان طرفين شد اما متاسفانه حاشيه‌هاي زيادي به آن داده شد. وي با بيان اينكه اصولا بحث هفت‌تيركشي وجود نداشته است، گفت: برادران سپاه انصار كه مسئوليت حفاظت را بر عهده دارند وظايف خود را انجام مي‌دهند و اين وظيفه آنهاست كه به اينگونه موارد رسيدگي كنند. من نيز شنيده‌ام كه به اين موضوع رسيدگي كرده‌اند و به نتايجي نيز رسيده‌اند كه ان‌شاءا... آنها را اعلام خواهند كرد.


 هجمه به خانواده آيت‌ا... هاشمي
هجمه به خاندان آيت‌ا... هاشمي موضوع جديد و عجيبي نيست و از ديرباز جريان داشته است اما علتش چيست؟ محسن هاشمي در پاسخ به پرسشي درباره علت سرازير شدن هجمه‌هاي مختلف عليه خانواده هاشمي، با بيان اينكه سياسيون بايد منتظر چنين برخوردهايي باشند، اظهار كرد: آنچه كه باعث تاسف است اين است كه اين هجمه‌ها و تخريب‌ها سازماندهي شده صورت مي‌گيرد و همانطور كه آقاي روحاني نيز اشاره كردند در اين تخريب‌ها از پول بيت‌المال نيز استفاده مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: اگر نقد سازنده باشد به هيچ‌وجه نه خانواده هاشمي و نه شخص آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني از اين موضوع ناراحت نمي‌شوند بلكه اين موضوع باعث تعالي كشور و اشخاص و همچنين پيدا شدن خطاها و خرسندي ما مي‌شود، اما اينكه اين كار يكطرفه سازماندهي شده و با استفاده از پول بيت المال صورت گيرد، هم خانواده و هم آيت‌ا... هاشمي را ناراحت مي‌كند.

 

 اخبار سیاسی  -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------