آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

اتاق تفتیش عقاید طبقه منفی 2 موسسه



اخبار,اخبار سیاسی, غرويان

يكشنبه سوم آبان بود كه حجت‌الاسلام‌ محسن غرويان، عضو هيات علمي جامعه‌المصطفي العالميه، درباره کاندیداتوری سيدحسن خميني مطالبی عنوان كرد كه بازتاب‌هاي فراواني در پي داشت. وی گفته بود، در ديداري كه با آيت‌ا... عبدا... جوادي‌آملي داشته ايشان هم بر جايگاه علمي سيدحسن خميني صحه گذاشتند. در پي آن، سايت صابرنيوز وابسته به حلقه رسانه‌اي پرتو، گزارشي را روي خروجي خود قرار داد كه به بازخواني ماجراي توبه غرويان در سال83 ‌پرداخته است.

غرويان كه زماني شاگرد آيت‌ا... مصباح‌يزدي بود در مقابل اين اقدام پرتوي‌ها، سكوت نكرد و در گفت‌وگويي زوايايي از چرايي جدا شدنش از موسسه مزبور را افشا كرد. او در اين مصاحبه گفت: «مرا تهديد كردند كه ماشينت را آتش مي‌زنيم و به همسرت مي‌گوييم با يك زن رابطه داشته‌اي. اينها توبه‌نامه‌اي اجباري از من منتشر كردند. اتاق‌هاي اين زيرزمين به شكل اتاق‌هاي شكنجه ساواك طراحي شده است.» اين اظهارات شاگرد قديمي آيت‌ا... مصباح‌يزدي، با واكنش حجت‌الاسلام قاسم روانبخش مواجه شد.

 

وي جوابيه‌اي را از طريق تلگرام منتشرکرد. روانبخش نوشت: شكنجه‌گاهي كه آقاي غرويان ادعا مي‌كند كجاي موسسه است كه از چشم هفت‌هزار شاگرد و استاد مخفي مانده و فقط ايشان ديده است؟! با اين فرض خوب است دستگاه‌هاي مسئول نسبت به اينگونه اتهامات اقدام كنند و پاسخ لازم را از ايشان دريافت كنند. وي ادامه داد: اينجانب از دوستان صميمي ايشان بودم و اين را همه دوستان مي‌دانند، به من گفت خواهش مي‌كنم مصاحبه‌اي با من داشته باشيد تا به نحوي از اين حرف‌ها اظهار پشيماني كنم. مصاحبه‌اي انجام شد و خود ايشان هم ملاحظه و تيتر مصاحبه نيز با خود ايشان هماهنگي شد كه تيتر آن مصاحبه بود: «به خود آمده‌ام.»

 

روانبخش اظهار كرد: چند روز قبل از آن، در جلسه كانون طلوع بوديم و علامه مصباح هم حضور داشتند، ناگهان آقاي غرويان بلند بلند شروع به گريه كردن كرد و مي‌گفت من علي‌محمد باب شدم، عباس افندي شدم، شيطان اين حرف‌ها را در دهان من گذاشت البته فيلم آن نيز موجود است. مدتي گذشت انتخابات رياست‌جمهوري آغاز و ايشان از طرفداران آقاي هاشمي‌رفسنجاني شدند و كم‌كم از موسسه به جامعه المصطفي و بعد از چندي به هيات علمي منصوب شدند و ارتباط خودش را با موسسه قطع كرد؛ حال نمي‌دانيم موسسه چه گناهي مرتكب شده كه در اين مدت 11ساله دايما به موسسه و دوستان قديمي‌اش اهانت مي‌كند؟!


 پاسخ غرويان به اظهارات روانبخش
حجت‌الاسلام غرويان اما در پاسخ به این اظهارات گفت: آقاي روانبخش چه مسئوليت رسمي در موسسه دارند كه از جانب موسسه سخن مي‌گويند؟ وي ادامه داد: من گفتم چنين اتاقي در موسسه وجود دارد و خود بنده را آنجا بردند و حرف‌هاي نامربوط و زشتي هم به من زده‌اند. اين خبر است نه تحليلي كه آقاي روانبخش و ديگران در اين باره مي‌گويند. غرويان به «آنا» گفت: مگر من درباره موسسه صحبت كرده‌ام؟ من درباره يك اقليت صحبت مي‌كنم. من همچنان احترام استاد مصباح را به عنوان استاد خودم نگه مي‌دارم و حق استادي ايشان همچنان برايم محفوظ است.

 

وي ادامه داد: اين افراد در قضيه برجام مورد توبيخ قرار گرفتند و مقام معظم رهبري شخص آقاي ظريف را به عنوان يك انسان متدين ياد كردند. اينها چون در برجام شكست خوردند و با آن طرح‌هايي كه داشتند نتوانستند دولت را شكست بدهند، عصباني هستند. غرويان گفت: اين مباحث براي 11سال پيش است چه ربطي به الان داشت كه اينها، دوباره آن را مطرح كردند؟ بنده فقط از كانديداتوري آيت‌ا... سيدحسن خميني حمايت كردم و از مقام علمي ايشان سخن گفتم. وي افزود: به نظر من حرف‌هايي كه آقاي روانبخش و ديگران مي‌زنند تحريف تاريخ است.

 

اصلا آن جلسه‌اي هم كه فيلم تهيه كردند كه ايشان مي‌گويند فيلمش موجود است مگر از من اجازه گرفتند كه حالا براي پخشش از من اجازه مي‌خواهند؟ اگر يك امر خصوصي بوده به چه حقي آن فيلم را گرفتند؟ غرويان در پاسخ به اين سوال كه «آيا شما آن روز در آن جلسه گريه كرديد و ابراز پشيماني كرديد؟»، گفت: بله، ولي مقدمات اين كار چه بوده؟ مقدمه آن فشارهايي بود كه صورت گرفت. غرويان در پاسخ به اين سوال كه «آيا آيت‌ا... مصباح كه رئيس موسسه است از اين ماجرا اطلاع دارند؟»، تصریح کرد: من احتمال قوي مي‌دهم كه ايشان در جريان نبودند والا جلوي اين كارها را مي‌گرفتند. وي در پاسخ به اين سوال كه «اين اتاق در كجاي موسسه است؟»، تاكيد كرد: اتاقي است در پاركينگ طبقه منفي دو.


  اخبار سیاسی -آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------