آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

جهانگیری: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری بین‌المللی است



اخبار,اخبار سیاسی,  اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهورگفت: مبارزه با تروریسم نیازمند عزم جدی، اراده ملی و هماهنگی بین‌المللی است و در این راستا باید برخورد یگانه داشته باشیم، نه اینکه گزینشی رفتار کنیم.

 اسحاق جهانگیری در مراسم چهارمین دوره اعطای جایزه ملی علامه طباطبایی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به حوادث تلخ، نگران کننده و نفرت‌انگیزی که این روزها در مناطق مختلف دنیا بروز پیدا می‌کند، اظهار کرد: این روزها شاهد عملیات‌های تروریستی هستیم که صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است. چه در عراق، سوریه، لبنان و چه درپاریس شاهد قربانی شدن انسان‌های بیگناه هستیم.

وی افزود: اگر در لبنان، عراق و سوریه هزاران انسان بی‌گناه قربانی می‌شوند و یا در نقطه دیگری از جهان چنین اتفاق ناگواری رخ می‌دهد باید برای ما ناراحت کننده باشد و دنبال کار را بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مهمترین کار برای مبارزه با اقدامات تروریستی و افراطی‌گری در مرحله نخست مبارزه اندیشه‌ای است که در این زمینه نقش علما و اندیشمندان بسیار بالاست.

جهانگیری با بیان اینکه باید با کسانی که گروه‌های ترویستی را سازماندهی کرده و از آنها حمایت مالی می‌کنند مبارزه کرد یاد آور شد: نمی‌توان گفت داعش همینطور به وجود آمده و به حیات خود ادامه می‌دهد و حتماً کشورهایی در ایجاد و ادامه حیاتش نقش دارند.

 معاون اول رئیس جمهور در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف بزرگ علامه طباطبایی با بیان اینکه امروز حرمت نهادن به مقام نخبگان و اندیشمندان به معنای حرمت نهادن به مقام انسان و علم است،‌ گفت: بدون شناخت جایگاه و نقش سرمایه انسانی و اجتماعی توجه به مسائل توسعه و اقتصادی کشور کاری ناقص و کم نتیجه است. چرا که رونق سرمایه‌های طبیعی و شکوفایی اقتصادی وقتی ممکن است که کشور از سرمایه انسانی و اجتماعی درخوری برخوردار باشد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه تخریب سرمایه‌های انسانی کشور از تخریب سرمایه‌های طبیعی و مادی پرهزینه‌تر است، خاطرنشان کرد: کانون اصلی سرمایه‌های انسانی کشور نخبگان علمی و فرهنگی هستند و در صورتی که سرمایه‌های انسانی به درستی کشف و نگهداری شوند و سرمایه اجتماعی از جمله امید به آینده، اعتماد به نفس، اعتماد اجتماعی و همبستگی ملی مورد توجه قرار گیرد کشور به تحرک وادار می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه این روزها موضوع امید در جامعه بسیار مطرح است، ‌افزود: گاهی ما دولتی‌ها از اینکه عده‌ای امید جامعه را هدف قرار می‌دهند نگران می‌شویم. چرا که با این کار به سرمایه‌های اجتماعی کشور در مسیر توسعه خدشه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که امید، تحرک و نشاط وجود داشته باشد شاهد ثروت آفرینی هستیم، گفت: در دولت تدبیر و امید اولویت اساسی ما این است که به سهم نخبگان در تصمیم‌گیری کشور بها داده شود و نخبگان در حوزه‌های مختلف در مراحل تصمیم‌گیری نقش ایفا کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مقطع حساس تاریخی بعد از دوره سخت تحریم‌ها هستیم، اظهار کرد: امروز در دوره پساتحریم و پساتوافق هستیم و مردم امیدوار هستند بخش قابل توجهی از مشکلاتشان حل شود.

وی با اشاره به اینکه کشور فرصت‌های جدیدی پیش رو دارد، گفت: لازم است نخبگان کمک کنند تا از این فرصت ها به خوبی استفاده شود تا به تهدیدی برای کشور تبدیل نشود. چون اگر دنبال رونق اقتصادی هستیم سازوکارش جذب سرمایه‌گذاری و دادوستد اقتصادی و تعامل نهادها و موسسات علمی و فرهنگی و اقتصادی با خارج از کشور است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به نکاتی جهت دستیابی به اقتدار علمی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است اشاره کرد و گفت: نیازمند توجه به فرآیند رشد و توسعه نهادهای علمی در حوزه‌های دولتی و بخش خصوصی، توجه به ضرورت توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی، توجه به ضرورت توسعه همکاری‌های میان رشته‌ای، توجه به ضرورت گسترش تأمین فعالیت انجمن‌های علمی و تخصصی، ضرورت کشف و شکوفایی نخبگان جوان و توجه به استفاده از وجود نخبگان ایرانی خارج از کشور و جلوگیری از خروج مغزها و نخبگان ایرانی از داخل کشور هستیم.

  اخبار  سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------