آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

قیاس مع الفارق برجام با الجزایر!



اخبار,اخبارسیاسی, جمع آوری امضا برای طرح سوال از ظریف

 
دیگر برای خودش صاحب خانه شده. از بس که میزبان، او را به میهمانی‌های اجباری! دعوت می کند. از آن میهمانی هایی که وی را یا به توپ سوال می‌بندند یا گاهی با توهین و بعضی وقتها هم تهدید به قتل ، از او پذیرایی می شود . این مرد در بیشتر دعوت شدن های به این خانه ، مانند متهمان، باید پاسخگوی برخی از تندروی‌های میهمان نوازان! باشد و به آن ها جواب های چند باره بدهد. . .

 

برای خیلی چیزها. "خانه ملت" این روزها شده است خانه ای پررفت و آمد برای وزیر خارجه ایران، که درآن یکبار پاسخگوی دست دادن با یک نفر دیگر است ، یکبار هم به قصه "خروس" و غیرت جواب می دهد و یکبار هم در انتظار سیمانی است که او و صالحی در آن دفن شوند!


"محمد جواد ظریف "خود می داند که بیش از هر چیز رفتنش به مجلس ، فرصتی خوب مهیا می کند برای نمایش بازیگران جناح مخالف و مرثیه سرایی آنها در باب برجام و عملیاتی شدنش .


مرثیه هایی که برای آن، اشک هم می ریزند، فریاد هم می کنند و البته از آن گریه و فریاد کلی فیلم و عکس می گیرند! در این میان گاهی همین عده، حتی ریش سفید محفل را در جایگاه قانونگذاری کشور به باد انتقاد می گیرند و کسانی چون لاریجانی متهم می شوند به برگزاری مجلسی فرمایشی.

 

همه این یادآوری‌ها برای این بود که بگوییم، ظریف، مرد همیشه "خندان "روزهای سخت، اینبارهم باید خود را برای حضوری دیگر در قوه مقننه ، آماده کند و لباس های بزم دیپلماسی اش را بپوشد تا در رزم میزبانان مخالف برجام ، نه از اسب بیفتد و نه از اصل. جریان هم این است که دوباره گروهی برای وزیر خارجه ایران خواب ها دیده اند و امضاها جمع کرده اند تا بار دیگر آن هم در زمانه ای که برجام عملیاتی شده و در حال اجراست، او را به مجلس نهم بکشانند و شروع کنند به سین جیم های معمول وغیرمعمول. شاید این کارها مرهمی باشد بر
زخم های به جا مانده از شکستشان درمخالفت های طول و دراز با برجام و از طرفی هم موقعیت خوبی است برای آنها تا آخرین تیرهای در تاریکی را به طرف دولت بیندازند.


دوباره جواب می دهد ؟
"ظریف" بازهم در آستانه جمع آوری امضاها برای طرح سوال از او، قرار است رهسپار جایگاه قانونگذاری کشور شود آن طورکه مسعود پزشکیان، نماینده مجلس را هم به ستوه آورده و به ایلنا گفته:" این آقایان (مخالفان دولت) دست‌بردارنیستند البته برخی سوالات از گذشته باقی مانده است ولی عده‌ای می‌خواهند به هر بهانه‌ای دولت را اذیت کنند. "وی اضافه می کند: " آنها از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا دستاورد دولت را در موضوع برجام ضعیف و بد جلوه دهند و دولت را اذیت کنند و تحت فشار بگذارند.

 

همه اینها در حالی است که کاری که دولت روحانی در زمینه هسته‌ای انجام داد، کارستان بود. همین آقایان هرکاری می‌کردند باز هم نمی‌توانستند وحدت برخی کشورها علیه نظام جمهوری اسلامی را برهم بزنند. "فرض بگیریم بخشی از طرح سوال از وزیر خارجه، که برای آن بساط امضا جمع شده، مربوط به این موضوع است که چرا هنوز آمریکا تعهد کتبی بر اجرای برجام نداده ولی ایران آغازگرعملیاتی شدن توافق شده و بساط سانتریفیوژها را جمع کرده ؟
در مطرح شدن این سوال باید به دو نکته توجه کنیم ، اولا پیش از این مسئولان بارها اعلام کرده اند که از همان زمانی که باراک اوباما دستور لغو تحریم ها را صادر کرد و وارد فاز عملیاتی توافق شد، عملا تعهد کتبی خود را هم به نمایش گذاشت. در کنار این، تشکیل چند روز پیش "هیئت نظارت براجرای برجام" را هم بگذارید ، که یکی از وظایفش همین بحث، یعنی دقت بر روند اجرایی شدن برجام است . حال چه شده که عده ای هم حرف مسئولان را نمی پذیرند و هم تشکیل این هیئت نظارت را نادیده گرفته و می خواهند ساز خودشان را بزنند ؟


یاد الجزایر افتاده اند!
اما به موازات فعالیت های مشکوک اقلیت مجلس ، گروهی هم در بعضی رسانه ها به شکل هدفمند ، مبحث دیگری را مطرح می کنند. آنها صندوقچه خاطراتشان را باز کرده و یاد قرارداد الجزایر افتاده‌اند... و با یک تیردو نشان می زنند؛ هم زیر سوال بردن آن قرارداد (الجزایر) و اینکه عهدنامه آن روز به ضرر ایران تمام شد و هم اینکه قرارداد الجزایر را با توافق 1+5 مقایسه کرده ومی گویند چه کنیم تا این توافق مثل آن قبلی نشود!


البته عده‌ای پا را فراترهم گذاشته و در خاطره بازی‌شان از بدعهدی آمریکا در سالت 2حرف می زنند با این تفاوت که گویی فراموش کرده اند در قرارداد سالت 2،آمریکا با شوروی!! کنگره با دولت آمریکا به مخالفت برخاست در حالی که توافق هسته‌ای با ایران، سد کنگره را هم پشت سر گذرانده است.


بین تلاش عده‌ای برای به مجلس کشاندن دوباره ظریف تحت عنوان طرح سوال از او و سعی در جوسازی و قیاس‌های مع الفارق، با قراردادهای گذشته و تلخ، می توان به یک سرنخ رسید و آن اینکه حتی در زمان اجرایی شدن توافق هم عده ای از اعمالشان دست برنداشته و سعی می کنند با شگردهای مختلف نارضایتی خود را از آنچه این روزها می گذرد به منصه ظهور بگذارند و با همین راه ، سوار بر اسب ناسازگاری بتازند و از مرکب مخالفت به پایین نیایند.


در کنار همه اینها اصرار برخی بر تداوم داشتن کار کمیسیون برجام را هم از یاد نبرید! !


هم راستا با چه کسانی؟
اما دراین بین شنیدن نظرات "ابراهیم نکو" نماینده رباط کریم و بهارستان نیز شنیدنی است وی در باره تلاش دوباره برخی مجلس نشینان و طرح سوال از وزیر خارجه ایران به آفتاب یزد گفت: "چنین کاری در این مقطع همراهی با منتقدان دولت در آن سوی مرزهاست که در تلاش برای تخریب وزارت خارجه ایران هستند. دشمنان از هر موقعیتی برای تضعیف فعالیت دیپلماسی کشورمان استفاده می کنند و چنین اقداماتی در داخل، این فرصت را به آنها می دهد. "


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: " در شرایطی که نظام مهر تایید به برجام زده و مراجع تقلید هم عملکرد وزارت خارجه و ظریف را تایید کردند. " طرح سوال از وزیر امور خارجه خود جای سوال دارد.


وی اضافه کرد: " اگربخواهیم بدانیم که چرا بحث طرح سوال از ظریف، در این شرایط روی داده است، باید به پیشینه امضاکنندگان سوال از وزیرخارجه کشور و فعالیت هایشان نگاه کرد، این افراد در واقع می خواهند ناکامی‌های گذشته خود به ویژه در بحث برجام را جبران کنند و به گونه ای به دنبال توجیه و اثبات مخالفت های پیشین‌شان باشند. "


نکو خاطرنشان کرد: " این عملکرد در چنین شرایطی برازنده مجلس و شخص طراحان این سوال نیست، نباید بهانه به دست کسانی دهیم که برای کوبیدن دولت در خارج از مرزها در تلاش‌اند. از طرفی هم فراموش نکنیم ، طرح این سوالات در مجلس ، در میان مردم بدگمانی ایجاد می کند. "


وی درباره اینکه ممکن است از ظریف راجع به چه مسائلی سوال شود، پاسخ داد: " مسلما علاوه بر بحث تعهدنامه کتبی آمریکا، مسائل دیگری هم در حین جلسه مطرح خواهد شدکه ممکن است حتی خارج از قواعد اخلاقی باشد. "


این نماینده مجلس تاکید کرد: " مخالفان برجام تا به اینجا نشان دادند، رفتارهایی از خود بروز می دهند که سیاسی تلقی می شود. "


وی اضافه کرد: " این افراد ، حتی پیش‌بینی‌های بدبینانه خود را هم ممکن است در قالب سوال مطرح کنند. "


ابراهیم نکو درباره اینکه عده ای می گویند، کمیسیون ویژه برجام همچنان می تواند فعالیت کند هم گفت:


"کمیسیون های ویژه در شرایط خاصی تشکیل می شوند و به محض آنکه کار این کمیسیون تمام شد، آن کمیسیون هم مفهوم خودش را از دست می دهد ، طبق آیین نامه مجلس شورای اسلامی این کمیسیون (برجام) هم از یک زمانی آغاز به کار کرد و فعالیت آن هم اکنون به پایان رسیده است. "


وی افزود: "هر چند نمایندگان این کمیسیون به طور مستقل می توانند همچنان درباره مسائل مختلف اظهار نظر کنند ولی کمیسیون ویژه برجام وجود خارجی ندارد. ممکن است عده ای برای خودشان تشکیلات بدون مجوزی راه انداخته باشند و بگویند این تشکیلات ما مادام العمر پابرجاست، در حالی که برابر قانون، کمیسیون برجام دیگرهیچ جایگاهی نخواهد داشت. "


چرا مقایسه ؟
این نماینده مجلس درباره به پیش کشیده شدن بحث هایی چون قرارداد الجزایر و مقایسه آن با عملیاتی شدن برجام گفت: "باید از چنین اظهارنظرهایی تاسف خورد ، اظهارنظرهایی که می تواند فراتر از مبانی شناخته شده کشور باشد ، آنچه نظام درباره عملیاتی شدن برجام مطرح کرد فصل الخطاب است. در حالی که اینگونه مقایسه ها صرفا به منظور ایجاد یک بدبینی در کشور مطرح می شود. "


عضو کمیسیون اقتصادی درباره اینکه با توجه به تشکیل هیئت نظارت برجام آیا نیازی به طرح سوال از وزیر، پیرامون نحوه عملیاتی شدن توافق بود یا نه؟ پاسخ داد: " برخی افراد تصور می کنند فقط آنها دلسوزان مملکت هستند و دیگران دلسوزی شان بی معناست، آنها اکنون همه چیز را تاریک می بینند و متصور هستند که اگر خودشان امور را به دست بگیرند همه جا نورانی خواهد شد! "وی تاکید کرد: "وقتی هیئت نظارت اجرای برجام شکل می گیرد باید همه به آن توجه کنند و تابع مقررات باشند، نمی شود تفسیر به رای داشت و گروهی بگویند این هیئت، مورد قبول ما نیست!

 

" نکو ادامه داد: " همانطور که بسیاری به تشکیل کمیسیون ویژه انتقاد داشتند، اما با تشکیل شدن و فعالیتش به آن احترام گذاشتند ،اکنون در رابطه با تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام هم باید نمایندگان مخالف آن را محترم بشمارند." نماینده مجلس نهم افزود: " هیئت نظارت شکل گرفت تا تکالیف مربوطه را پیش ببرد پس این نگرانی که اکنون آقایان با طرح سوال از وزیر مطرح می کنند ، نگرانی سیاسی است تا نگرانی منطقی. "

 

 اخبار  سیاسی -  آفتاب  یزد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------