آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

فراكسيون ركود بعد از كميسيون برجام



اخبار,اخبارسیاسی,اصولگرایان

همان خرداد 92 كه نام حسن روحاني از صندوق‌هاي راي بيرون آمد و جناح اصولگرا شكست بزرگ را بعد از سال‌ها تجربه كرد، اتاق فكري براي حمله‌هاي همه‌جانبه به اعتدال و كابينه آن تشكيل شده بود. اتاق‌فكري نانوشته كه باخلق كليد واژه‌ها و مفاهيم تلاش مي‌كرد كه ضربه خود را به روحاني و يارانش وارد كند.

 

از همان روز‌هاي اوليه هر زماني كه رئيس‌جمهور سخناني را بيان مي‌كرد، به آلت دستي براي تخريب استفاده مي‌شد. بعد از اينكه نتوانستند با اين روش به اهداف خود برسند، با استفاده از معضلات برنامه هدفمندي يارانه‌ها ،تمام توان رسانه‌اي و مديريتي خود را به كار‌گرفتند تا با چالشي كه دولت قبل براي اين دولت ايجاد كرده بود، عليه روحاني فضا سازي كنند ولي بازهم نتوانستند و شكست خوردند.


  برجام و فرصتي براي تندروها
نوبت به پرونده هسته‌‌اي و حواشي آن رسيد. زماني كه اين دولت بازي‌هاي سال‌هاي گذشته مذاكره كنندگان پيشين را به يكسري گفت‌وگوي جدي تبديل كرد. اين زمان بود كه جريان‌هاي مخالف دولت براي پوشاندن كم‌كاري‌هاي خود شروع به ايراد گرفتن از فعاليت‌هاي روحاني در عرصه سياست‌خارجي كردند ولي طبق معمول شكست خوردند و توافق به عمل آمد.

 

در ادامه ماجرا و بحث بررسي برجام، عده‌اي در مجلس تلاش كردند با تشكيل كميسيوني هم راستا با كميسيون امنيت‌ملي فعاليت‌هايي را براي بررسي اين برنامه جامع در پيش بگيرند. اين جماعت در كميسيون خودشان، هرقدر كه توانستند، عليه برجام فعاليت‌كردند تا شايد اين دستاورد بزرگ  را از بين ببرند ولي بازهم نتوانستند و براي بارهاي متوالي شكست را تجربه كردند.تندروهاي كشور كه هنوز كينه شكست‌هاي اين سال‌ها در دل‌شان وجود داشت و آنها را آزار مي‌داد، از عرصه سياست‌خارجي به سمت اقتصاد كوچ كردند و با بهانه‌هاي مختلف توپخانه خود را به سمت دولت گرفتند. جماعتي كه به هيچ صراطي مستقيم نبودند، سخنان چند سال پيش روحاني را كه در ميان مردم اعلام كرده بود از ركود خارج شده‌ايم  به كليد واژه اي براي حمله به دولت استفاده كردند.


  مشكل‌سازاني كه به فكر مشكل هستند!
هر روز و شب با كمك رسانه‌هاي مختلف وبرخي جريانات خاص كه صاحب قدرت و پول بودند، ركود را به اهرم فشاري براي نابودي دستاوردهاي دولت به كار گرفتند و آخرين اقدام آنها براي فشار بر دولت، تصميم براي ايجاد فراكسيوني با نام«ضد ركود»در بهارستان است. اتفاقي كه خبرگزاري مهر به نقل از مهرداد بذرباش منتشر كرد.

 

آنها مدعي هستند كه با يك سري افراد سرشناس! تصميم به تشكيل اين فراكسيون گرفته‌اند و در ميان اين اسامي چهره‌هايي حضور دارند كه برخي   از اقدامات افراد مورد حمايت آن‌ها از اصلي‌ترين عوامل ايجاد ركود و مشكل در ايران هستند. افرادي كه سال‌ها بدون هيچ ضابطه‌اي از احمدي‌نژاد حمايت كرده و تلاش مي‌كردند تا به اهداف سياسي و جناحي خود دست‌يابند. نكته قابل تامل اينجاست كه اين افراد حال به فكر تشكيل نهادهايي براي رفع ركود از كشور هستند.البته ناگفته نماند با توجه به اينكه نيت اين افراد همواره رسيدن به منافع جناحي خودشان است، هيچ گاه موفق نبوده اند و براي همين  نيز اين طرح از پيش شكست‌خورده است.


اخبار  سیاسی  - قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------