آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

رئیس مجلس شورای اسلامی: باید از برجام حمایت کرد / غربی‌ها هیچگاه ‌به فکر براندازی ایران نباشند



اخبار,اخبارسیاسی,لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها هیچگاه نمی‌توانند به فکر براندازی ایران باشند و اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور ایران نمی‌توانند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنند.

علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه گرایش کشور به موضوع صادرات مناسب است، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب امروز کشور به بلوغی در حوزه اقتصاد رسیده ‌و می‌داند که صادرات نقش مهمی را در حوزه اقتصاد ایفا می‌کند.

*کشور برای نجات در اقتصاد ملی باید به صادرات توجه جدی داشته باشد
وی افزود: در سند چشم‌انداز و سیاست‌های تدوین شده به طور مثال در سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و برنامه‌های ششم توسعه برای حوزه صادرات برنامه‌های تدوین شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه‌های رفع موانع رکود در مجلس و دولت گفت: کشور برای نجات در اقتصاد ملی باید به صادرات توجه جدی داشته باشد.

*در دولت و مجلس و در بین رجال همگرایی ‌وجود دارد‌
لاریجانی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب گرایش‌هایی وجود داشت که مانع رفع مشکلات اقتصادی می‌شد اما امروز در دولت و مجلس و در بین رجال همگرایی در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قوت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید روی پای خود بایستیم، گفت: چند مشکل در این مسیر وجود دارد که برخی از مشکلات از میراث‌هایی است که از قبل برای امروز به یادگار مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای کمک به فعالان اقتصادی دست به عصا فعالیت می‌کنند، دولت بسیار فربه شده است، این مانع فعالیت تولیدکنندگان می‌شود، دولت باید کوچک شود و به سیاست گذاری بپردازد که این امر سبب می‌شود دیگر موانعی در سر راه تولیدکنندگان قرار نگیرد.

*بخش خصوصی به طور قطع کمک‌کننده حل این مشکلات خواهد بود
لاریجانی با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور است گفت: بخش خصوصی به طور قطع کمک‌کننده حل این مشکلات خواهد بود، اتاق بازرگانی نیز می‌تواند در این مسیر با گفت‌و‌گو با دولت این مشکلات را حل کند.

وی بیان کرد: برجام در سیر کار مجلس و دولت قرار گرفت و امروز در شرایط اجرا قرار گرفته و گام‌های خوبی در مسیر اجرا برداشته شده است، باید از برجام حمایت کرد تا تحریم‌ها از مسیر دولت و کشور برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به فعالیت‌های خود تعهد داشته باشیم گفت: گمان می‌کنم اگر مشکلات مدون شود به طور قطع می‌توانیم مشکلات صادرات حل شود.

*قانون برنامه ششم در حال تدوین است
لاریجانی تاکید کرد: قانون برنامه ششم در حال تدوین است، اگر اتاق بازرگانی مواردی که نیاز به قانون‌گذاری دارد را مدون کند دولت و مجلس در برنامه‌های خود به طور قطع مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فضای کشور در حوزه سیاسی و رسانه‌ای باید حامی دولت و مجلس باشد، گفت: امروز مهم‌ترین مسئله کشور گرفتگی اقتصادی است و امروز باید حامی تولیدکنندگان باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غربی‌ها هیچگاه نمی‌توانند به فکر براندازی ایران باشند، امروز غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور ایران نمی‌توانند بسیاری از مشکلات منطقه را حل کنند.

*امروز غربی‌ها دیگر نمی‌توانند رفتار و منش گذشته را با ایران داشته باشند
لاریجانی با اشاره به اینکه بدون تعامل منطقه‌ای با ایران غربی‌ها نمی‌توانند در منطقه فعالیت کنند گفت: امروز غربی‌ها دیگر نمی‌توانند رفتار و منش گذشته را با ایران داشته باشند که این به دلیل استراتژی‌هایی است که ایران در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های ایران امروز در یک پختگی قرار دارد که متاسفانه در حوزه اقتصادی این پختگی را مشاهده نمی‌کنیم. در بررسی دولت‌های مختلف در این چند سال حوزه اقتصادی تنها سه درصد رشد داشته‌ که در این راستا باید حامی تولیدکنندگان برای رشد اقتصادی کشور باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقاط اولویت‌دار کشور مورد توجه رسانه‌ها و فعالان سیاسی باشد گفت: یکی از مسائل مهم کشور توجه به اولویت‌های کشور و حمایت از آنها‌ست.

لاریجانی یادآور شد: تحریم‌ها فوایدی برای کشور داشته است که یکی از این فواید توجه به نقاط ضعف کشور در حوزه اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تهیه اسناد و برنامه‌ریزی بلند مدت هستیم، اظهار کرد: توصیه می‌کنم در بخش تولیدی با علاقمندی فعالیت شود و دولت و مجلس در تلاش برای رفع موانع صادرات کشور است.


  اخبار سیاسی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------