آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

متهم ردیف سوم: در معرفی زنجانی به بانک‌ها نقشی نداشتم/جلسه بعدی غیرعلنی است



اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

بیست‌ویکمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی دقایقی قبل در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.

 در جلسه روز گذشته "م.ش" متهم ردیف دوم پرونده دفاعیات خود را به پایان رساند و وکیل مدافعش به دفاع از وی پرداخت.
 در جلسه روز گذشته "م.ش" متهم ردیف دوم پرونده دفاعیات خود را به پایان رساند و وکیل مدافعش به دفاع از وی پرداخت.

* در جلسه امروز دادگاه، هر سه متهم حضور دارند.

* برخی از اعضای خانواده متهمان، خواهران بابک زنجانی و وکلای مدافع متهمان در دادگاه حضور دارند.

* بابک زنجانی قبل از شروع جلسه دقایقی با وکیل مدافع‌اش صحبت کرد.

در جلسه امروز صمدی وکیل‌مدافع متهم ردیف دوم به ادامه دفاع از موکلش پرداخت و در ابتدای اظهاراتش گفت که سلام خدا بر دادگاه؛ چرا که سلام من لیاقت دادگاه را ندارد.

صمدی یادآور شد: موکل من محمل ورود زنجانی به نفت و نیز فروش محمولات نفتی با زنجانی نبوده است.

وی افزود:‌ موکلم نه تنها در تشکیل و اداره شبکه سازمان یافته مورد ادعا در کیفرخواست و نیز استفاده از جعل و کلاهبرداری حضور نداشته، بلکه در هیچ یک از اقدامات منتهی به کلاهبرداری نیز مداخله نداشته است؛ در واقع طرف شرکت نفت، شرکت نیکو است و این شرکت با شرکت اچ کی و در نهایت با شرکت ISO مبادرت به قراردادهای نفتی می‌کنند و تاکید می‌کنم موکلم در این زمینه نقشی نداشته است.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم ادامه داد: نماینده دادستان در جلسه هفدهم دادگاه دلیل همبستگی متهمان را سکوت بیان کردند و گفتند که 6 ماه آقایان حرف نزنند و با کشف کیس‌های کامپیوتری به ناچار صحبت کردند، در صورتی که سکوت متهم از مواردی است که قاضی می تواند تحقیق کند تا علت را بیابد و نمی‌توان خاموشی متهمان را دلیلی بر همبستگی آنها دانست. ناگفته نماند که موکل من چند ماه پس از بازداشت تمام سئوالات بازپرس را پاسخ دادند.

صمدی بیان کرد: موکلم ریگی به کفش نداشته؛ چرا که اگر ریگی به کفشش بود به ایران نمی آمد. وی شرافت، اعتبار و پایبندی به اخلاق و شأن خود را برتر از مال دانست و خودش به ایران آمد و تمام حقایق را بدون کوچکترین کتمان بیان کرد.

وی ادامه داد: سه تن از وزرا و مدیر کل وقت بانک مرکزی مطرح می‌کنند که پول را به زنجانی بدهیم و خیلی از مقامات در نزدیک شدن به وی از همدیگر سبقت می‌گرفتند و روزنامه‌ای نبود که هر روز عکس وی را نیندازد؛ بنابراین چگونه موکلم می‌توانسته فکر کند در معاملات خللی جود دارد.

صمدی وکیل‌مدافع متهم ردیف دوم پرونده موسوم به فساد نفتی ادامه داد: زنجانی در نامه‌ای به دادستان تهران اقرار می‌کند که تمام افراد بازداشت شده بی‌گناه هستند خصوصا کسانی که کارمند وی بوده اند مانند آقایان «ح.ف.ه» و «م.ش»، همچنین بازپرس گفته که در اظهارات خانم «م.م» مشارکت موکلم در عملیات زنجانی مشاهده نمی شود. همچنین معاون محترم دادستان در بیان ایراد به قرار مجرمیت گفته که «م.ش» دخالتی در تنظیم قراردادهای نفتی نداشته است.

وی افزود: زنجانی بیش از 76 شرکت ثبت شده در ایران، مالزی، ترکیه و تاجیکستان دارد و بانک هایی مانند FIIB و شرکت هایی مانند sct و کنت و هلدینگ دارد که همگی در مالکیت وی هستند که موکل من در این موارد نه سهم دارد و نه دخالتی. موکلم فقط کارمند بوده و در هیچ کدام از بانک های زنجانی اسمی از وی آورده نشده است.

صمدی تصریح کرد: نماینده دادستان در یکی از جلسات دادرسی گفته‌اند که یک میلیارد و 428 میلیون یورو به دستور بانک مرکزی توسط زنجانی برای پرداخت به پیمانکاران باید صرف می شد که زنجانی فقط 360 میلیون یورو را پرداخت کرده و مابقی یعنی 760 میلیون یورو را صرف هزینه‌های شخصی خود کرده است که در آنجا هم نامی از موکلم وجود ندارد.

وکیل مدافع «م.ش» ادامه داد: اتهام مشارکت در پولشویی و عواید حاصل از آن بر چه قاعده ای استوار است که این اتهامات را گردن موکل من می اندازند؟ موکلم در زمینه خرید کشتی و هواپیما نیز توضیحات لازم را داده که دلیلی بر عدم مشارکت وی است. بهترین دلیل این است که وی ارتباطی با بابک زنجانی ندارد.

وی یادآور شد: زنجانی در تاریخ 9 / 10/ 92 و «ح.ف.ه» در تاریخ 28 /12 /92 دستگیر و بازداشت شدند. موکل من نیز در تاریخ 25/ 11/ 92 به ایران می آید و در تاریخ 17 /2/ 93 بازداشت شد و طبق مدارک موجود گذرنامه 90 روز بین ایران و انگلیس تردد کرده است. وی می دانسته که این افراد بازداشتند ولی با این وجود می پذیرد که به کشور بیاید.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم پرونده موسوم به فساد نفتی درباره شرکت فال گفت: همه می دانیم که در زمان تحریم، نفت ایران به قیمت پایین فروخته می شود، البته ما نمی گوییم که نفتی فروخته نشده است، ولی چون اسناد نداشتند نفت را به قیمت پایین تری فروخته اند. زنجانی در زمینه فال از موکلم می‌خواهد که نظارت بر امکان سنجی این شرکت را بررسی کند و این شرکت از اوضاع آشفته و وضعیت تحریم‌ها کلاهی برای نمد خود می دوزد، اما سئوال اینجاست اگر شرکت فال ورشکسته بود 501 میلیون دلار را چگونه پرداخت کرد؟ این شرکت اگر پول نداده زیرا مالک نیست بلکه شرکت ISO یا نیکو مالک است و شرکت فال پول نفت را به حساب هایی ریخته که زنجانی آن ها را معرفی کرده است؛ لذا من اصرار دارم که اسناد موجود در این زمینه ترجمه شود.

وی افزود: طبق گزارش‌ها وزیر نفت در اقدامی غیرکارشناسانه فروش نفت را به این افراد واگذار کرده است.

صمدی با اشاره به جلسه ای بین زنجانی، «م.ش» و یکی از مسئولان نفتی گفت: جلسه آقای «و.د»، موکلم و بابک زنجانی به دلیل اختلاف 300 میلیون یورویی با صندوق بازنشستگی بوده نه معرفی کسی؛ بنابراین باید پذیرفت که موکلم محمل ورود زنجانی به وزارت نفت و فروش نفت نبوده است.

پس از پایان دفاعیات وکیل مدافع متهم ردیف دوم، قاضی صلواتی از «ح. ف. ه» متهم ردیف سوم خواست که برای دفاع از خود در جایگاه قرار گیرد و اتهامات را به وی تفهیم کرد.

درادامه جلسه دادگاه، قاضی صلواتی اتهامات متهم ردیف سوم را طبق کیفرخواست صادره، افساد فی‌الارض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه زدن به نظام و مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل و اداره شبکه سازمان‌یافته، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت HK به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون یورو، مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی، مشارکت در پولشویی به مبلغ 148 میلیارد و 138 میلیون و 748 هزار و 569 ریال عنوان کرد.

متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه گفت:‌ بنده بازنشسته و دارای دکترای صنایع هستم، متاهل و سه فرزند دارم، ایرانی بوده و ساکن تهرانم و هیچ سابقه کیفری هم ندارم.

وی که در هنگام دفاع از خود اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: برای هیچ کدام از موارد کیفرخواست سندی ارائه نشده و بیشتر به کلی‌گویی پرداخته شده است.

متهم ردیف سوم ادامه داد: بنده 20 سال در یکی از استراتژیک‌ترین سازمان‌های نظام وفادار بودم و فعالیت کردم و 4 سال فرمانده گردان بودم. بارها مجروح و جانباز شدم. همسرم خواهر شهید است.

در حین صحبت‌های وی همسرش که در دادگاه حضور داشت، گریه می‌کرد.

«ح.ف.ه» معتقد است: در کل فعالیت‌های ادعا شده در خصوص هدایت و معرفی زنجانی به بانک‌ها نقشی نداشتم و سراسر کیفرخواست کذب است.

«ح.ف.ه» گفت: من در سال 88 در شرکت غدیر با بابک زنجانی آشنا شدم. در آن زمان بیش از 150 شرکت تحت پوشش داشت و در طی آن سال‌ها من در بیش از 30 شرکت آن عضو هیات مدیره بودم و خلافی هم انجام ندادم. اگر جرم، معرف بودن باشد پس همه افراد جامعه مجرم اند. من پس از خروج از شرکت غدیر به دستور سازمان تامین اجتماعی ناجا عضو هیات مدیره این سازمان شدم و پس از آن در شرکت دیکر فعالیت داشتم و پس از آن بازداشت شدم. این موضوع مطرح شده که پس از خروج از شرکت غدیر به مجموعه زنجانی وارد شده ام دروغی بیش نیست.

این متهم ادامه داد: یکی از رنج آورترین اتهامات در کیفرخواست این است که مطرح شده عالمانه و عامدانه علیه نظام عمل کرده‌ام.

وی افزود: من فقط در آشنایی آقای «ش» با آقای «م.ش» در سال 88 و در معرفی زنجانی به شرکت بهدیس و نیز معرفی زنجانی به سازمان حج و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال 89 دخالت داشتم و فقط معرف بودم.

متهم ردیف سوم بیان کرد: من در یک مقطعی از زمان به همراه آقای «ش» با زنجانی آشنا شدم و وی را به عنوان فرد اقتصادی به من معرفی کردند. بنا به توصیه آقای «ش» زنجانی را به عنوان فعال اقتصادی به بانک مسکن معرفی کردم، جلسه معرفی بیست دقیقه طول کشید و در آن جلسه نه چیزی رد و بدل شد و نه وامی اخذ شد، البته زنجانی از قبل با بانک مسکن ارتباط داشت.

«ح.ف.ه» مدعی شد: در کیفرخواست آمده که من فرد با نفوذی بوده ام لذا فساد از آنجا شروع شده که این موضوع جای تاسف دارد؛ زیرا در آن زمان نه موضوع خرید نفت مطرح بوده و نه خرید بانک. این ادعا نوعی بی عدالتی است. آیا برای من پورسانتی از طرف زنجانی و بانک مسکن در نظر گرفته شده؟ اگر سندی داشتید ارایه می کردید. آیا من با دوستان و آشنایان آنها ارتباطی داشتم؟ من حتی در بانک مسکن هیچ حسابی ندارم.

در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت که شما بارها به دادستانی توهین کردید. مواظب اظهارات خود باشید؟ نجفی نماینده دادستان نیز گفت: اینگونه صحبت مظلوم نمایی است.

به گزارش ایسنا، پس از پایان تنفس «ح.ف.ه» در ادامه بیان دفاعیاتش گفت: در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور روزانه میلیاردها نفر به هم معرفی می‌شوند آیا همه اینها متهم هستند؟ آیا برای معرفی با نیت خیر در زمانی که همه قصد خدمت به نظام را دارند باید حکم مجرمیت صادر کرد.

وی افزود: من کسی نبودم و هویتی نداشتم ولی به نیت دشمن تا جایی که می‌توانستم آگاه بودم به طوری که روزی از وزارت خارجه با من تماس گرفته شد و از من خواستند به آنجا بروم. پس از حضور در وزارت خارجه و وقتی علت احضارم را پرسیدم گفتند بر اساس اقداماتی که انجام داده‌ای در لیست دستگیری‌های آمریکا قرار گرفته‌ای، بنابراین تاکید می‌شود به خارج سفر نکنید. به آنها گفتم اگر موضوع تحریم است چرا در لیست اعلام نکردند که پاسخ دادند شیوه‌های‌شان متفاوت است و برخی تحریم و برخی دیگر را دستگیر می‌کنند.

متهم ردیف سوم ادامه داد: من که مستقیم کار نمی‌کردم مورد توجه واقع شده بودم چه برسد به افرادی که به صورت مستقیم در دور زدن تحریم‌ها به نظام کمک می‌کردند. روزی که برای تمدید قرار بازداشت به خدمت قاضی آمدیم به ما گفتند مگر شما به خدا اعتقاد ندارید و چرا از لطف خدا غافل می‌شوید. اگر در خارج از کشور دستگیر و در آنجا گرفتار می‌شدید هیچ کس نمی‌توانست به شما کمک کند. از آنجا بود که به خودم آمدم و موضوع را به گونه‌ای دیگر دیدم.

وی مدعی شد: بارها در کیفرخواست آمده که من زنجانی را به نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی کردم، در صورتی که هیچ سندی در این رابطه وجود ندارد.

متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی با اشاره به معرفی زنجانی به یکی از نهادها گفت: بعد از اینکه سیستم آیبان نسبتا رشد کرد احساس کردم باید نظارت بالاتری روی آن باشد به همین خاطر با دوستانم تماس گرفتم و جلسه‌ای برگزار شد. در آن جلسه بابک زنجانی توانایی‌های خود را تشریح کرد و قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد. بعد از اینکه بررسی‌ها را انجام دادند، خودشان با بابک زنجانی تماس گرفتند و از آنجا به بعد دیگر من برای زنجانی غریبه شده بودم.

وی ادامه داد: با یکی از مدیران ارشد بررسی‌هایی انجام دادیم مبنی بر اینکه چطور روش‌های ایران برای جابه‌جایی ارز و دور زدن تحریم‌ها توسط آمریکا کشف می‌شود. متوجه شدیم چندین شرکت آمریکایی، ایرانیان زیادی را جذب کرده و با دادن فرم‌هایی به آنها از آنها خواسته بودند روش‌های جابه‌جایی ارز توسط ایران را اعلام کنند. تا آن زمان این شرکت‌ها بیش از هزاران نفر را شناسایی کرده بودند و برخی از آنها بدون اینکه اطلاع داشته باشند برای کجا کار می‌کنند با این شرکت‌ها کار می‌کردند و با 70 یا 75 روش ایرانیان را شناسایی کرده بودند.

وی ادامه داد: در صفحه 34 کیفرخواست آمده که پذیرش ادعا در نزد مراجع قضایی باید مستند به سند باشد و پذیرفتن هر ادعایی از جانب مراجع قضایی بدون سند غیرقانونی و غیرعقلایی است اما همین نکته از سوی مقام تحقیق رعایت نشده است و بارها به این نکته اشاره شده که من زنجانی را به نفت، شرکت فال و شبکه بانکی کشور معرفی کرده‌ام بدون اینکه سندی ارایه دهند. متأسفانه در کیفرخواست سعی کردند در هر 10 صفحه به موضوع معرفی زنجانی توسط من به نفت و شبکه بانکی کشور اشاره شود.

«ح.ف.ه» در ادامه دفاعیات خود به نحوه معرفی زنجانی به شرکت بهدیس اشاره کرد و گفت: شرکت بهدیس متعلق به گروهی است که برای یکسری از شرکت‌ها خدماتی را انجام می‌دهند. این شرکت اقدام به واردات برخی کالاها از جمله جو و گندم کرده بود و برای تحویل ارز مورد نیاز به مشکل خورده بود. سال 90 پیش من آمدند و گفتند زنجانی را به ما معرفی کن تا شاید بتواند کاری انجام دهد. این کار را انجام دادم و قراردادی بین طرفین امضا شد و من در جابه‌جایی‌ها دخالتی نداشتم.

وی ادامه داد: قرار بود ظرف مدت 75 روز شرکت بهدیس مطالبات زنجانی را پرداخت کند، اما در آن ایام با مشکل واریز وجه از سوی بانک مرکزی مواجه شد و بانک مرکزی به تعهدات خود عمل نمی‌کرد. چند ماه گذشت تا اینکه زنجانی تماس گرفت و گفت سرش شلوغ است و از من خواست امورات مربوط به دریافت مطالبات را پیگیری کنم. شرکت بهدیس را تحت فشار قرار دادم و ظرف مدت 11 ماه یک سوم از تعهدات را معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت کردم و در زمان بازداشت پرداخت شد.

متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی افزود: در این ماجرا منافعی برای من وجود نداشت و بعید می‌دانم در این معامله بتوان اخلال در نظام اقتصادی کشور پیدا کرد. متاسفانه در کیفرخواست سعی شده القا شود که من با نفوذ خود زنجانی را به بانک‌ها و بانک مرکزی معرفی کردم در صورتی که ورود آقای زنجانی به بانک‌ها توسط من و نفوذ من صورت نپذیرفته است. به غیر از آقای «ش» در بانک مسکن، بقیه موارد کذب است مسئولان بانک مرکزی و سایر بانک‌ها را نه می‌شناسم و نه رابطه‌ای با آنها داشتم تا بتوانم نفوذی انجام دهم.

وی به موضوع مطرح شده در کیفرخواست مبنی بر معرفی زنجانی به بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: اگر آقایان مستندی پیدا می‌کردند به طور قطع هزاران بار آن را اعلام می‌کردند در حالیکه من نه مدیران بانک مرکزی و نه رئیس آن را نمی‌شناسم و با آنها آشنایی ندارم. زنجانی موقعی با بانک مرکزی آشنا شد که توسط بانک‌های دیگر به اندازه کافی شناخته شده بود و بانک مرکزی خود به خود از طریق بانک ملت که شریک زنجانی بود وی را شناخت. یک مصداق بیاورند که من زنجانی را به بانک مرکزی معرفی کرده باشم.

وی ادامه داد: در جایی از کیفرخواست ذکر شده که زمان امضای مصوبه توسط 3 وزیر و رئیس بانک مرکزی من در جلسه حضور داشتم. در حالی که این مساله صحت ندارد و تنها می‌خواهند نشان دهند وزرا و رئیس بانک مرکزی تحت نفوذ من بودند. نه زنجانی و نه من در زمان امضای مصوبه وارد جلسه نشدیم و فقط پشت در بودیم و به غیر از ما 60 نفر دیگر نیز پشت در منتظر بودند زیرا این جلسه فقط مختص زنجانی نبود بلکه مربوط به سیاست‌های اقتصادی کشور بود. در این تصمیم وزرا نه دخالت داشتم و نه ارتباطی گرفتم و نه نفوذی بر روی وزرا و رئیس بانک مرکزی داشتم و حتی نمی‌دانستم چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند و اولین بار بود که آنها را حضوری می‌دیدم.

وی در ادامه دفاعیات خود به ماجرای معرفی زنجانی به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قبل از ارتباط مستقیم با آنها طی یک تماسی اعلام شد که هواپیمایی جمهوری اسلامی برای پرداخت هزینه بنزین در اروپا مشکل دارد و اینکه آیا بابک زنجانی می‌تواند کمک کند یا خیر که به آنها گفتم احتمال دارد زنجانی بتواند کمکی انجام دهد. موضوع را به بابک زنجانی گفتم و ساعت 10 شب همان روز در دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی جلسه‌ای برگزار شد و مسئولان هواپیمایی اعلام کردند که کشورهای اروپایی خدمات نمی‌دهند و ما توانسته‌ایم برای سوخت‌گیری در سایر کشورها فرودگاه‌هایی را شناسایی کنیم اما با مشکل نقل و انتقال پول مواجه هستیم.

«ح.ف.ه» افزود: مسئولان هواپیمایی اعلام کردند که در خارج از کشور پول دارند اما مشکل انتقال وجود دارد. زنجانی در آن جلسه برای پرداخت وجوه اعلام آمادگی کرد و فردای آن روز تقریبا همه آنهایی که در جلسه حضور داشتند به دفتر زنجانی آمدند. زنجانی از دفتر تهران و در کمتر از یک ساعت وجوه را به حساب‌ها واریز کرد و موجب خوشحالی و تعجب مسئولان هواپیمایی جمهوری اسلامی شد و آنها بارها اظهار کردند بانک مرکزی و بانک‌های داخلی توانایی چنین کاری را ندارند.

وی افزود: اگر این معرفی‌ها جرم است پس همه دست‌اندرکاران مجرم هستند در حالی که این کار منافعی برای من نداشت و حتی چون مسئولان هواپیمایی جمهوری اسلامی مطالبات خود را سر وقت به زنجانی نداده بودند و پس از مدتی زنجانی به من زنگ زد و گفت نتیجه خدمات به دوستان شما این است؟ و بابت این مساله مرا سرزنش می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی زنجانی به سازمان حج و زیارت گفت: در جلسه‌ای مشکلات سازمان حج و زیارت برای انتقال ارز به عربستان مطرح شد، به من گفتند فکر می‌کنی زنجانی بتواند کمک کند یا خیر، که پاسخ دادم شاید بتواند کمکی انجام دهد و در نهایت زنجانی را به سازمان حج و زیارت معرفی کردم. متوجه شدیم این سازمان برای انتقال ارز به عربستان به منظور پرداخت هزینه حجاج با مشکلات مواجه هست.

وی افزود:‌ موعد تمتع فرا رسید و هواپیمایی عربستان تقاضا کرد پول خود را به دلار و در یک بانک آمریکایی دریافت کند. مبلغی که باید واریز می‌شد 200 یا 300 میلیون دلار و طی 4 قسط بود. اشاره شد که عربستان برای آزار ایران چنین کاری کرده است زیرا تا پیش از این پرداخت‌ها به صورت یورو و در کشورهای دیگر انجام می‌شد اما آنها می‌خواهند از کانال‌های سازمان حج مطلع شوند.

وی یادآور شد: در آن سال به همراه همسرم که پیشتر در سال 83 ثبت‌نام کرده بودیم عازم حج بودیم و این عزیمت نیز امتیازی نبود که از طرف سازمان حج و زیارت داده شده باشد. مسئولان حج از من خواستند دیرتر بروم تا کارها حل شود. همسرم به اتفاق اقوام عازم سرزمین وحی شدند و زنجانی طی 20 روز اقدامات را انجام داد. وقتی به عربستان رفتم 10 میلیون دلار برای پرداخت به یکی از شرکت‌ها باقی مانده بود و چادرهای ایران را تحویل نمی‌دادند. به زنجانی زنگ زدم که او پاسخ داد 6 بار اقدام کرده اما مرتب ریجکت می‌شود. زنجانی به من گفت راهی برای پرداخت پیدا کرده به شرطی اینکه به محض دریافت سوئیفت‌ها اعلام نشود تا رد پرداخت را پاک کند. در عملیات اجرایی این مسائل من دخالت نداشتم و منافعی از این مسائل به من تعلق نگرفت. آیا این اقدام اخلال در نظام اقتصادی کشور است؟

قاضی صلواتی در پایان جلسه امروز گفت: در راستای اجرای ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری و با توجه به تقاضای مکرر متهم ردیف اول و نیز تقاضای متهم ردیف دوم جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه هفته آینده به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، سه جلسه نخست رسیدگی به این پرونده به قرائت کیفرخواست متهمین توسط نماینده مدعی‌العموم اختصاص یافت. پس از پایان قرائت کیفرخواست متهمان، رسول کوهپایه‌زاده وکیل‌مدافع بابک زنجانی درخواست استمهال‌ خود را برای اتمام مطالعه پرونده به رییس دادگاه تقدیم کرد و قاضی صلواتی با این درخواست موافقت کرد.

دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی، جلسات چهارم تا هفتم و دهم تا سیزدهم را به خود اختصاص داد.

در جلسه هشتم دادگاه، وکیل مدافع شرکت HK به قرائت شکایت موکل خود پرداخت و جلسه نهم نیز وکیل مدافع بانک مسکن شکایت این بانک را مطرح کرد.

پس از پایان یافتن دفاعیات بابک زنجانی در جلسه سیزدهم، رسول کوهپایه زاده وکیل‌مدافع وی تا جلسه هفدهم دفاعیات خود را مطرح کرد. در جلسات هجدهم، نوزدهم و بیستم «م .ش» متهم ردیف دوم دفاعیات خود را ارایه داد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------