آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

ولایتی: اگر در سوریه جلوی دشمن را نگیریم باید در مرزهای‌مان پذیرای آنها باشیم



اخبار,اخبارسیاسی, ولایتی

علی‌اکبر ولایتی با اشاره به ارتباط مستقیم قدرت نیروی دریایی با توان مقابله کشور در برابر دشمنان تاکید کرد: ایران به عنوان قطب قدرتمند و محور منطقه‌ای از سوی دوست و دشمن به رسمیت شناخته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت روز پژوهش در مراسمی که با همین عنوان برگزار شده بود و حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان عالی نیروی دریایی حضور داشتند، به بررسی تحولات منطقه پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروی دریایی ایران در دریاهای منطقه حاکی از اقتدار کشورمان است افزود: حمایت ایران از مرزهای خود و امنیت کشورهای منطقه در واقع امنیت را برای خودمان به همراه می‌آورد. در غیر این صورت دشمن سنگرهایش را در اطراف ایران بنا خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با تاکید بر این که ایران تلاش می‌کند با همسایگان خود روابطی دوستانه داشته باشد گفت:‌ از 15 کشور همسایه ما 13 کشور مسلمان هستند و ما به دنبال برقراری روابط گسترده با همه آنان هستیم.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل ایران و روسیه را جزو اقدامات مهم کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: این که ایران به عنوان عضو ناظر در شانگهای فعالیت می‌کند به منظور مقابله با اقدامات ناتو است. از سوی دیگر روابط ایران و روسیه برای دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: برخی می‌گویند که چرا ما در سوریه هستیم و چرا به عراق کمک می‌کنیم و من درپاسخ به آنها می‌گویم از نظر اسلامی اگر بخواهیم با کشورهای اسلامی به اتحاد ملی دست یابیم باید از طریق خط مقاومت این کار را بکنیم و آمریکا نیز از آنجا که فکر می‌کرد سوریه حلقه ضعیف خط مقاومت است، سعی کرد این حلقه را قطع کند.

وی ادامه داد: ولی ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد چرا که سوریه حلقه طلایی مقاومت است. امروز آمریکایی‌ها از تقسیم عراق و سوریه صحبت می‌کنند چرا که خواهان خاورمیانه‌ای چند تکه و ضعیف هستند.

ولایتی با بیان این که در روزهای اخیر شاهد اوج گیری مجدد بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی بودیم گفت: حوادث نیجریه نشان دهنده اوج گیری مجدد بیداری اسلامی است و در روزهای اخیر بیداری اسلامی در نیجریه رشد پیدا کرده و دیدیم که در اربعین نیز شیعیان این کشور دست به تظاهرات زدند . این در حالی است که کشورهای غربی با سال‌ها استعمار این کشورها سعی می‌کردند مانع از تحقق این امر شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با انتقاد از دخالت برخی از کشورهای عرب در مسائل داخلی سوریه گفت: متاسفانه امروز برخی کشورها از از برقراری دموکراسی در سوریه دم می‌زنند که خودشان هیچ بویی از دموکراسی نبرده‌اند. از سوی دیگر در حال حاضر اولویت غرب دیگر رفتن اسد نیست . همه می‌دانند که اسد ماندنی است . ما از سوریه حمایت می‌کنیم چرا که به گفته‌ حضرت علی (ع) مردم خوار و ذلیل نشدند مگر آنکه در خانه‌شان نشستند تا دشمن به خانه‌ آنها بیاید و اگر ما هم جلوی دشمن را نگیریم فردا در مرزهای خود باید پذیرای آنها باشیم.

وی تاکید کرد: حضور ما در سوریه به خاطر عرق ملی ما است. این امر در رابطه با عراق هم صدق می کند چرا که اگر آمریکایی‌ها در عراق مسلط شده بودند در کنار مرزهای ما پایگاه می‌زدند ولی خوشبختانه مردم عراق آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون راندند.


اخبار  سیاسی -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------