آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

روایت آیت الله جلالی خمینی از سخنان همسر امام در مورد «سیدحسن»



اخبار,اخبارسیاسی,سید حسن خمینی

روایت آیت الله جلالی خمینی از سخنان همسر امام در مورد «سیدحسن»:

 تن صدای او، تن صدای پدرش و صولت و هیبتش، مانند امام است

آقای جلالی! زمانی که حسن آقا در حال صحبت در مرقد بودند، مادرم در حال تماشای تلویزیون بود و این جمله را گفت که «حسن! تن صدایش، تن صدای پدرش و صولت و هیبتش، مانند امام است.»

آیت‌الله جلالی خمینی نماینده ولی فقیه در حوزه علمیه شرق تهران در گفتگویی با اطلاعات با بیان این که آقای حاج سید حسن خمینی، شخصیتی ممتاز، هوشمند و مجتهدی مسلم و یادگار امام است که درس خارجشان در قم مورد استقبال علما و طلاب است و استفاده زیادی از آن می‌شود، گفت: طبق قانون اساسی، ورود افراد شایسته، لایق، مجتهد و دارای سوابق عالی در انتخابات خبرگان مجاز است، ضمن این که اصل خبرگان، بسیار مهم است، بنابراین باید افراد دارای شایستگی، لیاقت و اجتهاد مسلم و کامل ورود کنند.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله جلالی خمینی، آیت الله حاج سید حسن خمینی را فردی از نظر علمی، هوشیاری، زیرکی و فهم انسانی کامل دانست و برای ادعایش، خاطره‌ای را چنین نقد کرد: همسر و خانواده بنده ارتباط نزدیکی با بیت و همسر مکرمه امام‌(ره) داشتند، به طوری که پس از کسالت و بستری شدن حاج احمدآقا خمینی، به درخواست آن بیت مکرم، خانواده ما، هر روز به دیدار همسر مرحومه امام می‌رفتند، ضمن این که خودم هم هر روز پس از نماز مغرب به جماران می‌رفتم.

وی افزود: ۸ ـ۷ روز پس از ارتحال حاج احمدآقا، از طریق خانواده از همسر امام‌(ره) اجازه خواستیم که برای عرض تسلیت خدمتشان برویم که اجازه دادند و رفتیم. در آن دیدار، خانم مصطفوی و اخوان همسر امام هم بودند. در آن مجلس به همسر امام‌(ره) گفتم: «درگذشت حاج احمدآقا، حادثه تلخ و بسیار سنگینی بود که ملت ایران را داغدار کرد. البته مردم ایران که خدا اجرشان دهد، از مقام ایشان، خیلی خوب تجلیل کردند. بنده رحلت دو مرجع تقلید بزرگوار ـ آیات عظام گلپایگانی و اراکی ـ را به خاطر دارم که تشییع خوبی شدند، اما تجلیل و تشییع حاج احمدآقا، خیلی سنگین‌تر و بهتر بود. ضمنا بنده برای همه مراجع در مسجد احمدیه، مراسم ختم گرفتم که خوب برگزار شد، اما مجلس فرزند شما، از نظر شرکت و حضور مردم، خیلی بیشتر بود.عنایت خدا به خانواده امام این بود که در این بیت از ناحیه مرحوم احمدآقا، فرزند برومندی مثل حسن آقا به وجود آمده که چراغ روشنی در این بیت است و حرف‌های ایشان در مرقد امام و در مراسم رحلت پدرشان، بسیار مهم و واقعیتی درست بود، به ویژه آن بخش که فرمودند: «امروز شما مردم، گنجینه اسرار انقلاب را به خاک سپردید».

خانم مصطفوی گفت: آقای جلالی! زمانی که حسن آقا در حال صحبت در مرقد بودند، مادرم در حال تماشای تلویزیون بود و این جمله را گفت که «حسن! تن صدایش، تن صدای پدرش و صولت و هیبتش، مانند امام است.»

آیت‌الله جلالی خمینی در پایان تصریح کرد: زمینه خانوادگی و انتساب به امام‌(ره) که در جهان شناخته شده است، فرصتی کم نظیر برای حاج حسن آقا برای مرجعیت عامه فراهم کرده است.

 

 اخبارسیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------