آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سفیر سعودی ها در سازمان ملل: با ایران دشمن خونی نیستیم



سفیر عربستان در سازمان ملل مدعی شد ایران در امور داخلی دیگر کشورها از جمله عربستان دخالت می کند و اگر دست از دخالت بردارد ، ریاض روابط خود را با تهران عادی خواهد کرد.

سفیر دولت سعودی در سازمان ملل اعلام کرد کشورش حاضر به عادی سازی روابط با ایران است به شرطی که به ادعای این مقام سعودی ایران از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله عربستان دست بردارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز " عبدالله یحیی المعلمی " سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تاثیرات قطع ارتباط سیاسی بین عربستان و ایران بر سر نشست های صلح سوریه و یمن گفت ، کشورش همچون گذشته در این نشست ها شرکت خواهد کرد و قطع ارتباط با ایران هیچ تاثیری در برگزاری نشست های صلح درباره سوریه و یمن بر جا نخواهد گذاشت.

سفیر عربستان این اظهارات را در واکنش به ابراز نگرانی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از تاثیر قطع ارتباط سیاسی عربستان و ایران ابراز نگرانی کرده و آن را مخرب خوانده بود. بان کی مون به وزیر امور خارجه سعودی پیشنهاد داده بود آتش بس یمن را که در پی اعدام شیخ نمر و حمله به اماکن دیپلماتیک سعودی در ایران از سوی عربستان نقص شده بود را دوباره برقرار سازد.

عبدالله یحیی المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل

اخبار,اخبارسیاست خارجی   ,سفیر عربستان


سفیر عربستان در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه زمانی کشورش بار دیگر روابط سیاسی خود با ایران را از سر خواهد گرفت ، مدعی شد:" بسیار ساده است، ایران از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و از جمله ما دست برمی دارد و ما روابط مان را عادی می کنیم."

او گفت:" اگر آنها چنین کنند طبیعی است که ما روابطمان را با آنها عادی می کنیم چون ما دشمن خونی آنها نیستیم."

در پی قطع ارتباط سیاسی عربستان و ایران قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافته و برخی کشورهای عربی از جمله سودان نیز به تاسی از دولت سعودی روابط سیاسی خود با ایران را قطع کرده اند.

با این حال به نظر می رسد بسیاری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به استثنای بحرین خواستار دنباله روی صرف از عربستان در قبال ایران نیستند.


 اخبار  سیاست  خارجی -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------