آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

دلواپسان با هدف ضربه زدن به دولت روحانی نیروهای خودسر را سازماندهی کردند



اخبار,اخبارسیاسی,حمله به سفارت

اصلاح طلبان معتقدند که دلوپسان از خشم ایجاد شده معترضین به نفع خود بهره برداری کرده اند تا دولت روحانی را تضعیف کنند.

 کشور عربستان سعودی روابط خود با تهران را پس از حمله نیروهای خودسر قطع کرد. به تبعیت از آن کشور بحرین و سودان نیز اقدام مشابهی را انجام دادند و امارات متحده عربی نیز سطح روابط خود با ایران را کاهش داد. یک تحیلگر سیاسی باور دارد که بدون تردید حادثه اخیر سبب افزایش تنش در سطح منطقه ای خواهد شد. او می گوید:"خبرهای بدتری در راه است که بزودی آن ها را خواهیم شنید. به گمانم فشار بیش تری بر اصلاح طلبان در داخل وارد خواهد شد".

روزنامه فایننشال تایمز با انتشار گزارشی نظر کارشناسان را درباره اولویت داشتن منازعات منطقه ای ایران و یا بازی های سیاسی داخلی و تاثیر آن بر حوادث اخیررا مورد بررسی قرار داده است. این نشریه با اشاره به این که دلواپسان توافق هسته ای را شکستی برای خود می دانستند می نویسد:"ایران با قدرت های بزرگ در تابستان گذشته به نقطه عطفی رسید و توافق هسته ای حاصل شد که انتظار می رود این ماه اجرا شود. از مزایای اصلی این توافق برای ایران لغو تحریم های اقتصادی خواهد بود که باید سبب افزایش قدرت روحانی در معادلات قدرت پیچیده در ایران شود. دلواپسان که از باختن بازی به روحانی آن هم در انتخابات ریاست جمهوری ناامید شده اند بار دیگر امید دارند تا در انتخابات اینده بتوانند با ایجاد فضایی ملتهب آرای عمومی را به سوی خود جلب نمایند".
 

اخبار,اخبارسیاسی,حمله به سفارت


"محمد صادق جوادی حصار" یکی از فعالان اصلاح طلب در این باره می گوید:"باور این موضوع دشوار است که فکر کنیم تندروها  کوکتل مولوتف به سمت سفارت عربستان سعودی پرتاب می کنند و یکی دو ساعت بدون حمایت از سوی هیچ نهاد یا مرکز قدرتی در سفارت عربستان باقی می مانند. به همین دلیل است که به سادگی چرایی افزایش اعتماد به نفس نیروهای تندرو آشکار است".این روزنامه در ادامه می نویسد:"در ظاهر شاید به نظر برسد که عده ای خودسر با اقدام ناگهانی خود سبب ایجاد بحران دیپلماتیکی شده است که باعث افزایش تنش میان دو ابر قدرت منطقه ای می شود با این حال، اصلاح طلبان معتقدند که دلوپسان از خشم ایجاد شده معترضین به نفع خود بهره برداری کرده اند تا دولت روحانی را تضعیف کنند.

فایننشال تایمز با اشاره به این که دلواپسان از طریق حمله اخیر قصد در فشار قرار دادن اصلاح طلبان  را داشته اند می نویسد:"علیرغم آن که رهبران ارشد جریان های دلواپس از فشار بر اصلاح طلبان و به حاشیه راندن آنان استقبال می کنند اما درباره درست بودن یا نبودن حمله به سفارت عربستان  تردیدهایی جدی داشته اند. حتی خطیبان نماز جمعه از جمله ایت الله احمد خاتمی حمله را تایید نکردند".

روزنامه فایننشال تایمز در ادامه اشاره می کند که نکته جالب توجه آن است که اگرچه دلواپسان خود را مطیع مقام معظم رهبری نشان می دهند اما به توصیه های ایشان برای جلوگیری از بروز خشونت و عدم حمله به مراکز دیپلماتیک بی توجه بوده اند و در این باره می افزاید:"مقام معظم رهبری پس از حمله مشابه علیه سفارت بریتانیا در تهران در سال 2011 میلادی نیز هشدار داده بودند. دلواپسان خود را حامیان سرسخت رهبری مقام معظم رهبری می دانند اما تحلیلگران باور دارند که آنان نمی توانند از این فرصت ایجاد شده برای تضعیف رقبای خود یعنی اصلاح طلبان چشم پوشی کنند".

آقای جوادی حصار در پایان اشاره می کند که دلواپسان یا اصولگرایان افراطی نیاز به فضای سیاسی و اجتماعی دارند تا به بهانه امنیت ملی و در خطر بودن آن اصلاح طلبان را به حاشیه برانند.


 اخبار سیاسی  -  خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------