آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

این خودسرها آن خودسرها نیستند



اخبار,اخبار سیاسی,حمله به سفارت عربستان

 جلسه کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس، امروز میزبان مقامات بلند پایه‌ای از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت کشور و ناجا است تا پرونده حادثه حمله به سفارت عربستان در تهران و مشهد را بررسی کند. قرار است در این جلسه هریک از دستگاه‌ها گزارش خود را به کمیسیون ارائه ‌دهند تا هرچه زودتر اصل ماجرا روشن شود.

بنا بر ادعای منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: «اقدام خودسرانه حمله به سفارت عربستان از سوی طرفداران صادق شیرازی، صورت گرفته است». حقیقت پور در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» درباره این موضوع گفت: در جریان حمله به سفارت عربستان به جریان سیاسی خاصی مشکوک هستیم که به عنوان  شیعه انگلیسی از آنها یاد می‌شود و این خودسرها همان نفوذی‌ها هستند. بنابراین امروز (یکشنبه) کمیسیون امنیت ملی پرونده آن را بررسی می‌کند و اطلاعات دوستان و میهمانان کمیسیون دراین‌باره به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به حقایق بیشتری دست پیدا کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه این افراد همان‌هایی هستند که میتینگ‌ها یا جلسات سخنرانی شخصیت‌های سیاسی را به هم می‌زنند؟ گفت: نه این خودسرها با آن افراد فرق می‌کنند. حمله‌کنندگان به سفارت عربستان را یک جریان کاملا سیاسی و هدایت‌شده می‌دانیم که ربطی به خودسرهایی که میتینگ‌ها و برنامه‌های سیاسی را به هم می‌ریزند، ندارند. نماینده اردبیل، نٌیر و نمین در مجلس افزود: گروهی که به سفارت عربستان حمله کردند، از دیوار بالا رفتند و آنجا را به آتش کشیدند گروهی خاص بودند که به صورت برنامه‌ریزی شده به آنجا هدایت شدند. چون از چندین خودرویی که مقابل سفارت توقف کرده بود پیاده شدند و همه آنها بسته‌های مشترکی دستشان بوده است، بنابراین سازماندهی‌بودن ماجرا مشخص است.


حقیقت پور تأکید کرد: با این جریان وابسته به انگلیس که به سفــارت عربستـــان حملـه کرده است، به‌گونـه‌ای دیگر، جدای از خودســرهایی که به میتینگ‌های سیاسی حمله می‌کنند، برخـورد خواهد شد و پیگیری مجدانه می‌کنیم تا به نتیجه برسد. 


در برابر گروه‌های فشار قاطع عمل کنیم
همچنین احمد شوهانی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دراین‌باره به «وقایع اتفاقیه» گفت: ما باید یک بار برای همیشه درباره گروه‌های موسوم به فشار قاطع عمل کنیم و تصمیمی جدی بگیریم. باید با این موضوع قانونی برخورد شود و همان‌طور‌که توقع داریم سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر امنیت داشته باشند، باید امنیت سایر سفارتخانه‌ها را نیز تأمین کنیم.


نماینده ایلام، شیروان، مهران و ملکشاهی در مجلس تصریح کرد: باید از این به بعد مدیریت کنیم که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد. چیزی که مورد انتقاد است این است که هر رفتار نامتعارف مانند حمله به سفارت خانه‌ها را به گروه‌های موسوم به خودسر نسبت می‌دهیم درحالی‌که کشورهای دیگر چنین توجیحی را از ما قبول نمی‌کنند و مورد انتقاد آنها واقع می‌شویم که چطور نمی‌توانیم جلوی این گروه‌های خودسر را بگیریم! پس نیروی انتظامی کجاست و چرا نتوانسته جلوی این افراد را بگیرد؟ وی تأکید کرد: چنین رفتارها و اقداماتی برای ما تبعات منفی دارد و اتفاقی را که می‌توانستیم با مدیریت صحیح جلوی وقوع آن را بگیریم، اجازه داده‌ایم به یک بحران و مناقشه بین‌المللی تبدیل شود. 


شوهانی با تأکید بر اینکه «شهادت شیخ‌نمر در عربستان احساسات برخی از مردم کشورمان را تحریک کرد» گفت: البته این افرادی که با عنوان خودسر به جامعه معرفی می‌کنیم هم بخشی از مردم هستند، ولی باید این هیجان را نیروی انتظامی کنترل می‌کرد و اجازه نمی‌داد چنین اتفاقی رخ دهد که در عرصه بین‌المللی جای ایران و عربستان عوض شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عربستانی که در فاجعه منا در عرصه بین‌المللی منزوی شده بود و ما می‌توانستیم از این موضوع بهره‌برداری کنیم، اکنون با اقدام گروهی تندرو جای بدهکار و طلبکار عوض شده و برگ برنده ایران سوخته شده است.

 

شوهانی با تأکید بر اینکه «این حرکت را نمی‌توان خودجوش دانست» افزود: قطعا این افراد از جایی حمایت می‌شوند که دست به چنین رفتارهایی می‌زنند. هرچند این روش آنها اشتباه است و با این کار هزینه سنگینی به نظام وارد کرده‌اند و زمان زیادی طول می‌کشد تا جمهوری اسلامی بتواند شرایط را به حالت قبل برگرداند. وی در پاسخ به اینکه خودسرهایی که یک روز جلسه سخنرانی سید‌حسن را به هم می‌ریزند و روز دیگر جلسه هاشمی و علی لاریجانی را و روزی دیگر از دیوار سفارت‌ها بالا می‌روند، چه کسانی هستند که تا حالا هیچ برخوردی با آنها نشده است؟ گفت: بله ما شاهد غائله شیراز و حمله به علی مطهری هم بودیم و این کارها و رفتار آسیب جدی به امنیت کشور می‌زند و از نظر هرکسی محکوم است. این رفتارهای غیر منطقی و تندروانه از طرف هرکسی که طراحی می‌شود باید متوقف شود و اگر این افراد حرفی برای گفتن دارند باید منطقی و قانونمند حرف بزنند.

 

شوهانی همچنین تأکید کرد: تندروهای داخلی به نحوی عمل کردند که عربستان بتواند در مجامع بین‌المللی مظلوم نمایی کند و بازی برده جمهوری اسلامی را به باخت بکشاند و برخی کشورها را با خود همسو کند. به نظر من این کار تندروها گل به خودی بود. نماینده ایلام، شیروان، مهران و ملکشاهی در مجلس ادامه داد: ممکن است گروهی دنبال بهره‌برداری خاصی از این موضوعات باشند. بنابراین در کمیسیون مربوطه جوانب امر بررسی می‌شود و جمع‌بندی جلسه توسط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی رسانه‌ای خواهد شد. عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به این موضوع  ورود کنند و جلوی این اقدامات را بگیرند، چراکه این رفتار به‌هیچ‌وجه به نفع کشور نیست.


 اخبار سیاسی  -  وقایع  اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------