آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

علت تامل و تاخیر دادگاه در تبدیل قرار بازداشت «بابک زنجانی»



اخبار,اخبارسیاسی,پرونده بابک زنجانی

وکیل‌مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش ارائه کرد.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با  (ایسنا)، گفت: موکلم چند راهکار را برای پرداخت بدهی پیشنهاد داده و به دادگاه اعلام کرده است. شرکت نفت باید به نامه‌ای که 20 روز پیش موکلم به دادگاه ارسال و دادگاه آن را به شرکت نفت منتقل کرده است، پاسخ دهد.

کوهپایه‌زاده درباره نامه بابک زنجانی به دادگاه گفت: موکلم 17 بانک را معرفی کرده که در این بانک‌ها امکان صدور ضمانت نامه و نقل و انتقالات وجود دارد. این نامه به شرکت نفت ارایه شده مبنی بر اینکه چه بانک‌هایی برای شرکت نفت مناسب تر است تا این تبادلات بانکی صورت گیرد؛ البته ما هنوز پاسخی را در این زمینه از شرکت نفت دریافت نکرده ایم.

وی درباره ارایه لایحه‌ای که اخیرا به دادگاه انقلاب برای تبدیل قرار بازداشت موکلش به قرار تامین مناسب و آزادی وی داده بود نیز گفت: هنوز دادگاه در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وکیل مدافع متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی افزود: طبق قانون دادگاه باید قرار بازداشت موقت موکلم را فک کرده و به قرار مناسب دیگر تبدیل کند. فکر می کنم این تامل و تاخیر دادگاه در این زمینه به دلیل این است که قراری که صادر می شود باید متناسب با میزان بدهی موکل باشد و با توجه به اینکه بخشی از بدهی موکلم از طریق اموال داخل کشور پرداخت شده و این اموال در اختیار شرکت نفت است، لذا میزان دقیق ارزش اموال داخل کشور موکلم باید از طرف دادستانی مشخص شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: دادگاه منتظر رقم دقیق ارزش اموال داخلی موکلم است تا بدهی وی را از آن کسر کند و وثیقه ای که صادر می شود متناسب با الباقی بدهی اش باشد.

وی یادآور شد: جلسه بعدی دادگاه موکلم هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، تاکنون 24 جلسه برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به فساد نفتی برگزار شد. در پایان جلسه بیست و چهارم که 29 آذر ماه برگزار شد، قاضی صلواتی پیرو تقاضای استمهال وکیل مدافع متهم ردیف اول پرونده به بابک زنجانی یک ماه فرصت داد تا نسبت به تسویه بدهی خود با مجموعه نفت اقدام کند.


  اخبار سیاسی -  ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------