بیانیه 224 نماینده مجلس علیه سیاست‌های خصمانه ضدایرانی آل سعود



اخبار,اخبارسیاسی,بیانیه نمایندگان مجلس

دویست و بیست و چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رفتار و سیاست‌های غلط آل سعود در حمایت از تروریسم، حمله به سفارت ایران در یمن و قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک خود و برخی کشورهای عربی بیانیه صادر کردند.

ضرغام صادقی با قرائت این بیانیه، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی داشتن رابطه خوب با همه کشورها به خصوص همسایگان بوده است؛‌ ولی در نقطه مقابل این سیاست، آمریکا پیوسته کوشیده است تا روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و دیگر کشورهای فرامنطقه‌ای خلل ایجاد کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سیاست قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و حمایت تعدادی از کشورهای منطقه در حمایت از این پدیده شوم است یکی از عوامل مخرب روابط جمهوری اسلامی ایران با برخی از این کشورهاست. در این میان عربستان سعودی به‌عنوان مهد پرورش تفکرات تروریستی با حمایت‌های میلیاردی و ارسال تسلیحات برای تروریست‌ها مدت‌هاست منطقه را دچار بحران و تنش کرده و با این سیاست غلط ده‌ها هزار انسان بی‌گناه در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه را به خاک و خون کشیده است.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه قرائت بیانیه مذکور، گفت: در کنار این سیاست نادرست، حمله نظامی به یک کشور اسلامی و عربی مانند یمن و قبل از آن حمله به بحرین با چراغ سبز آمریکا انجام شده تا بر این اساس رژیم صهیونیستی و آل‌سعود بتوانند عملا فعالیت‌هایی را در جهت تقویت رویکردهای صهیونیستی و تضعیف کشورهای مسلمان انجام دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه با محکوم کردن اعدام مظلومانه آیت‌الله نمر باقر النمر و همچنین فشاری که عربستان به ملت خود و سایر کشورهای اسلامی وارد می‌کند، از وزارت امور خارجه خواسته‌اند تا سیاست‌های نادرست عربستان را به عنوان یک حرکت خارج از عرف دیپلماتیک مورد پیگیری قرار دهد. ما نمایندگان مجلس از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تعرض نظامی به حریم سفارت جمهوری اسلامی در یمن را با جدیت در مجامع بین‌المللی پیگیری کند. همچنین از وزارت کشور هم درخواست داریم تا نسبت به تعرض خودسرانه‌ای که به سفارت عربستان در تهران شده و عملا به منافع جمهوری اسلامی وارد شده پیگیری‌های قانونی را انجام دهند.


 اخبار سیاسی -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------