آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

انتخابات فصل هجمه به هاشمي



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمي‌رفسنجاني


هر آنچه به ذهنشان خطور مي‌كند را بدون اطلاع از صحت آن درج مي‌كنند و گويي درباره انتشار اخبار كذب با محوريت آیت‌ا... هاشمي با يكديگر به رقابت مي‌پردازند. اخيرا به ذهنشان رسيده بود كه اتهام مالي را متوجه آیت‌ا... هاشمي كنند و غافل بودند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نه تنها يك ريال تخلف اقتصادي ندارد، بلكه زمين‌هاي خود را به افراد كم‌توان داده است.

 

فساد‌هاي چند صد، چند ده و چند هزار ميلياردي، وام‌هاي بدون وثيقه و بي‌بازپرداخت، پولشويي و ارتشا، همه اينها عنوان چندين مورد اتهام و محاكمه‌اي است كه در طول چند سال اخير و در خصوص افراد يا مديران مرتبط با آنها مطرح شده است. هشت سالي كه به هر دليل در صدر اخبار اقتصادي انواع فساد‌هاي کم‌سابقه مالي قرار داشت. اكنون نيز پس از گذشت بيش از دو سال از عمر دولت یازدهم، با پيگيري‌هاي مجدانه مسئولان دولتي و همچنين رسيدگي قوه قضائیه راهروهاي دادگاه‌ها را ترافيك مجرمان اقتصادي اين چند سال پر كرده است.

 

حتي برخي نمايندگان مجلس منتسب به جريان حامي دولت گذشته نيز در مظان قرار گرفتند. در ميان اين مفاسد اقتصادي اما رسانه اصولگرای تسنيم 15دي ماه در خبري كه اختصاصي خود مي‌خواند با تيتر «رانتخواري ميلياردي دفتر هاشمي‌رفسنجاني و اقساطي كه هشت سال پرداخت نشد» سعي كرده است توپ را به زمين جبهه منتقدان اصلي دولت قبل بيندازد. تلاشي كه البته چندان هم بي‌سابقه نيست و در گذشته نيز تحت عناوين مختلفي به اين شكل به آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني هجمه شده است.

همه آنچه تسنيم ادعا كرد
این خبرگزاری در خبر خود اينگونه ادعا كرده است كه «دفتر نشر آثار هاشمي‌رفسنجاني با عامليت آقاي «م.م.ا» از چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در سال ۸۶ مبلغ ۵/۲ميليارد تومان وام بانكي بدون وثيقه از بانك ملي گرفته كه با گذشت هشت سال هنوز بازپرداخت نشده و پرونده در ديوان محاسبات هم مورد بررسي قرار گرفته است.»

 

تسنيم همچنين ادامه داده است: «آقاي م.م.ا، طي كمتر از شش‌ماه در سال86 طي پنج فقره مبلغ 5/2ميليارد تومان تسهيلات بانكي از بزرگ‌ترين بانك دولتي كشور قبل از ترهين هرگونه وثيقه‌اي دريافت مي‌كند كه هنوز بازپرداخت نكرده است، اين در حالي است كه طبق اسناد موجود قرار بود اين تسهيلات طي يك سال بازپرداخت شود. با بررسي‌ها در خصوص دلايل پرداخت وام بدون وثيقه به اين شخص، دريافتيم كه تسهيلات به اين فرد با درخواست موسسه تنظيم، حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پرداخت شده است!»

 

در انتها نيز تسنيم با يك نتيجه‌گيري بي‌مبنا بدون ذكر هيچ منبعي ادعا كرده است: «برخي خبرها هم حاكي است، مبالغ اين وام‌ها بين دفتر نشر آثار هاشمي‌رفسنجاني و «آقاي م.م.ا» تقسيم شده است.» در اين مورد بخصوص اما خبرگزاري تسنيم در اقدامي جديد و عجيب اين رانتخواري را حاصل اقدام مشترك افرادي منتسب به آیت‌ا... هاشمی رفسنجاني با مديران احمدي‌نژاد دانسته است. به هر حال بر كسي پوشيده نيست كه آیت‌ا... هاشمي در طول هشت‌سال دولت‌هاي نهم و دهم يكي از اصلي‌ترين منتقدان نسبت به سياست‌هاي اقتصادی احمدي‌نژاد بوده و از آن سو نيز بيشترين حجم از هجمه‌ها و حملات نيز از سوي دولتی‌ها يا رسانه‌هاي نزديك به آن به سوي آیت‌ا... هاشمي روانه شده است. به همين جهت نيز از همان ابتدا چنين ادعايي با علامت سوال‌هايي بسيار جدي مواجه بوده و به هيچ وجه منطقي به نظر نمي‌رسيد.

تكذيبيه بانك از راه رسيد
تنها يك روز پس از مطرح شدن ادعاي تسنيم، بانك ملي ايران جوابيه‌اي رسمي در اين خصوص صادر كرده و در اين جوابيه هرگونه ادعايي مربوط به معرفي افرادي از سوي آیت‌ا... هاشمي به بانك ملي جهت دريافت تسهيلات را به كلي رد کرد. با وجود اين جوابيه روشن بانك ملي اما رسانه‌هاي خاص همچنان دست از شيطنت برنداشته و البته در مواردي با عقب‌نشيني سعي كردند هم به نوعي توپ را به زمين خود بانك ملي بيندازند و هم همچنان اين خبر كذب را در صدر اخبار خود نگه دارند.

تكذيب دفتر آیت‌ا... هاشمي
نهايتا روز گذشته در واكنشي صريح دفتر آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني اعلام كرد به دليل انتشار اخباري دروغ در مورد يك موسسه جعلي، از رسانه‌هاي منتشركنننده شكايت كرده است. در جوابيه دفتر آیت‌ا... هاشمي آمده است: «پيرو انتشار خبري توسط خبرگزاري تسنيم در انتشار اكاذيب، افترا و جعل نسبت به دفتر آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در رابطه با نقش اين دفتر در دريافت وام توسط فردي، شكايتي عليه تسنيم و رسانه‌هاي همسو در دستگاه قضائی ثبت شد. اين در حالي است كه در جوابيه پيشين دفترآیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني تصريح شده بود، موسسه نشرآثار آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني جعلي بوده و اگر بنا به توصيه اين موسسه، وامي توسط بانك ملي، در دولت قبل پرداخته شده است، اقدامي ديگر در جهت تخريب آيت‌ا... هاشمي‌ صورت گرفته است، مسئولان دولت گذشته در بانك ملي و اداره ثبت شركت‌ها و ساير نهادها بايد پاسخگو بوده وتحت پيگرد قرار بگيرند.

 

انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي نظارتي اين موضوع را در مورد بررسي قرار دهند كه چگونه در دولت گذشته و در اوج تخريب آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، بانك دولتي واداره ثبت شركت‌ها اقدام به تخلفات متعددي با پوشش نام آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني نموده‌اند واگر به عنوان فرد ديگري از مسئولان ارشد نظام نيز اين جعل و سوءاستفاده صورت مي‌گرفت آيا مورد تعقيب و برخورد قرار نمي‌گرفت؟ در هر صورت مفاد منتشر شده توسط رسانه‌هاي تخريبگر مبني بر نقش اين دفتر، در تصويب هرگونه وام و دريافت آن مصداق روشن نشراكاذيب، افترا و جعل است كه بلافاصله شكايتي عليه اين منتشركنندگان خبر، در دستگاه قضائی ثبت شده است و انتظار مي‌رود مدعي‌العموم كه قطعا به مفاد اين پرونده اشراف كامل دارد به شعارهاي دستگاه قضائی مبني بر برخورد با اقدامات غيرقانوني در آستانه انتخابات عمل نمايد و متخلفان اين پرونده را هم به جهت رانتخواري و هم به جهت توطئه عليه آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني مورد پيگرد قرار دهد.» حال با اين اوصاف طي روز‌هاي آينده بايد منتظر بود كه دستگاه‌ها وارگان‌هاي مربوطه در خصوص بررسي اين جوابيه و رسيدگي به شكايت دفتر آیت‌ا... هاشمي چه واكنشي از خود نشان خواهند داد.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------