آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مجید انصاری : سخنان احمدی‌مقدم کذب محض است



اخبار,اخبارسیاسی,مجید انصاری

یک روز پس از انتشار گفت‌وگوی اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده سابق ناجا، حجت‌الاسلام مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در گفت‌وگو با «شرق» ادعاهای احمدی‌مقدم را تکذیب کرد.

انصاری در پاسخ به سؤال «شرق» درباره ادعاهای احمدی‌مقدم درباره او و مجمع روحانیون مبارز، با ابراز گلایه از انتشار سخنان افرادی که برخلاف واقع علیه افراد اقدام به اتهام‌پراکنی می‌کنند، گفت: «متأسفانه این دومین‌بار است که در کمتر از پنج ماه، آقای اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده سابق ناجا، اقدام به بیان مطالب خلاف‌واقع کرده و در اقدامی به‌دور از اخلاق، مطالبی را به افراد و شخصیت‌های گوناگون نسبت داده است؛ ازجمله اینکه باز هم در صحبت‌های خود نسبت به مجمع روحانیون مبارز که تشکیلاتی روحانی، فرهنگی و سیاسی است و همچنین درباره این‌جانب که عضو این مجمع هستم، مطالبی را مطرح کرده است».


انصاری با اشاره به سخنان احمدی‌مقدم در گفت‌وگو با شماره مردادماه یکی از ماهنامه‌های منتسب به تیم دولت سابق و بیان این ادعاها در آن گفت‌وگو، تصریح کرد: «پس از انتشار این مطالب، مجمع روحانیون مبارز با صدور اطلاعیه‌ای که روز دوم شهریورماه امسال منتشر شد، کلیه سخنان آقای احمدی‌مقدم درباره مجمع و بنده را تکذیب کرده و پاسخ آنها را داده بود».


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، همچنین گفت: «با کمال تأسف شاهد هستیم فردی که در کسوت خدمت‌گزاری به نظام و مخصوصا ملبس به لباس پاسداری از حقوق اساسی و امنیت مردم بوده و باید بیش از دیگران به رعایت حق و عدالت و قانون مقید باشد، با بی‌اخلاقی سیاسی و اتهام‌زنی به دیگران، زمینه‌های ناهنجاری سیاسی و اجتماعی را ایجاد و موجبات تضییع حقوق دیگران را فراهم می‌کند».


درحالی‌که احمدی‌مقدم در بخشی از سخنان اخیر خود، مجددا مجید انصاری را به‌عنوان نویسنده بیانیه‌های مجمع روحانیون مبارز در سال ٨٨ معرفی کرده بود، انصاری در گفت‌وگو با «شرق» بار دیگر این ادعای فرمانده سابق ناجا را تکذیب کرد و درباره انگیزه احتمالی بیان این مطالب نیز گفت: «به‌نظر می‌رسد این‌گونه اقدامات در آستانه انتخابات با انگیزه‌های سوء سیاسی و اهداف باندی و جناحی صورت می‌گیرد و البته این رفتارها نمونه بارز بداخلاقی و نادیده‌گرفتن توصیه‌های رهبری درخصوص حفظ فضای سیاسی و انتخاباتی کشور از تخریب و توهین و تفرقه است». معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه افزود: «این نکته هم جای تعجب و البته تأمل دارد که چرا برخی افراد که باید بیش از سایرین پاسدار حرمت‌ها و عامل به رهنمودهای رهبری باشند، خودشان امروز زمینه‌ساز تشویش اذهان عمومی و مسموم‌کردن فضای کشور شده‌اند».


انصاری در پایان و در پاسخ به این سؤال که قصد شکایت علیه احمدی‌مقدم را دارید یا خیر، گفت: «بنده ضمن محفوظ‌دانستن حق پیگیری قضائی برای خود، یک بار دیگر اعلام می‌کنم که ادعاهای ایشان درباره بنده و مجمع روحانیون شدیدا تکذیب می‌شود و امیدوارم که خود ایشان نسبت به اصلاح مطالبی که بیان کرده، اقدام کند».


پیش‌از‌این و در پی سخنان قبلی احمدی‌مقدم درباره مجمع روحانیون مبارز که باز هم مانند مصاحبه اخیر، مطالبی را به این مجمع و مجید انصاری نسبت داده بود، مجمع روحانیون مبارز در اطلاعیه‌ای به این ادعا پاسخ داده بود.


 در اطلاعیه قبلی مجمع روحانیون مبارز آمده بود: «آقای اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، در مصاحبه‌ای تفصیلی با مجله رمز عبور مطالب متنوعی را مطرح و نسبت‌ها و اتهامات مختلفی را به اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی وارد کرده‌اند؛ ازجمله در قسمتی از مصاحبه خود چنین ادعا کرده‌اند: «در جریان حوادث سال ٨٨ از مجمع به عنوان بلندگو برای اعلام مواضع استفاده می‌شد و اغلب بیانیه‌های‌شان را مجید انصاری  می‌نوشت و خودش به اسم آنها می‌داد و عملا مجمعی هم در کار نبود و خیلی‌وقت‌ها تشکیل هم نمی‌شد و امضا هم نمی‌کردند؛ ولی امضای‌شان بیرون می‌آمد».


 بدین‌وسیله ضمن تکذیب اظهارات فوق،  اعلام می‌دارد خوشبختانه مجمع روحانیون مبارز  به‌عنوان تشکلی روحانی و مستقل که با تأیید و تأکید حضرت امام خمینی (ره) در سال ٦٧ تأسیس گردیده و افتخار دفاع همه‌جانبه از خط اصیل امام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را دارد، از انسجام و انضباط تشکیلاتی مطلوب برخوردار بوده و در ٢٧ سال گذشته جلسات آن به‌طور منظم تشکیل و به ایفای نقش سازنده در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور پرداخته است و کلیه تصمیمات و اقدامات این مجمع، ازجمله صدور بیانیه‌ها در مناسبت‌های مختلف مطابق اساسنامه و با طی‌کردن فرایند‌های تشکیلاتی و قانونی انجام گردیده و می‌گیرد. مایه تأسف است شخصی که سال‌ها مسئولیت نیروی انتظامی و استقرار امنیت کشور را عهده‌دار بوده است، بدون تحقیق و بی‌محابا به تکرار سخنان بی‌اساس و غرض‌آلود مخالفین و معاندین می‌پردازند و اعتبار دیگر خاطرات و سخنان خود را نیز مخدوش می‌سازند. انتظار مجمع روحانیون از امثال ایشان رعایت اخلاق و امانت در رفتار و گفتار برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به نیروهای مسلح کشور است».


 اخبار  سیاسی  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------