آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

آیت الله جوادی آملی: امامان جمعه از تکرار حرف‌های روزنامه‌ای اجتناب کنند / آن حرف‌ها را مردم بهتر از ما می‌شنوند



اخبار,اخبارسیاسی,جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که اگر به سرمایه های درونی اتکا کنیم هیچ باکی از بیگانه نخواهیم داشت، حضور مردم را عامل حل مشکلات مردم دانست و گفت: ما باید سرمایه‌های اصلی خود را حفظ و خود را از درون تقویت کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که اگر به سرمایه های درونی اتکا کنیم هیچ باکی از بیگانه نخواهیم داشت، حضور مردم را عامل حل مشکلات مردم دانست و گفت: ما باید سرمایه‌های اصلی خود را حفظ و خود را از درون تقویت کنیم.

 حضرت آیت الله جوادی آملی ظهر دیروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان با ابراز خرسندی از اجرای طرح امامت و امارت در پردیسان، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های نماز اداره جامعه است؛ این که در قرآن و روایات سخن از خواندن نماز نیست بلکه سخن از اقامه نماز است و از طرف دیگر نماز را ستون دین می داند و ستون باید به پا داشته شود به خاطر این است که دین پابرجا بماند.

وی با بیان این که دین یک خیمه است و نماز هم ستون این خیمه، گفت: باید تمام مردم زیر این خیمه جمع شوند و اقامه نماز هم به همین منظور است تا بتوان از این طریق مردم و جامعه را اداره کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که تنها ستون دین، نماز نیست خاطرنشان کرد: زمانی که مالک اشتر استاندار مصر بود حضرت علی(ع) نامه‌ای به او نوشت که در آن تاکید کرده بودند عامه مردم ستون دین اند بنابراین یک ستون مردم اند و ستون دیگر اقامه نماز است و آن نمازی نافع است که اکثر مردم در آن شرکت کنند و این دو ستون در کنار هم کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند.

وی با بیان این که ما جنگ تحمیلی را هم با حضور مردم توانستیم اداره کنیم، ابراز داشت: خداوند ما را بی سرمایه خلق نکرده و تمام لوازم سعادت ما را هم آفریده است؛ بنابراین ما صاحب خانه خوبی داریم و باید تلاش کنیم که مهمانان خوبی برای خانه خدا باشیم و اگر درس هم می‌خوانیم باید درسی بخوانیم که ما را به خدا نزدیک کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم منیّت را عامل اصلی مشکلات دانست و افزود: این که می‌بینید پرونده‌های دادگاه‌ها زیاد شده همه آنها به خاطر حرف‌های کودکانه است که بودجه‌های مملکت را برای حل و فصل این حرفها باید هزینه کنند و بسیاری از این اختلافات را می شود با ریش سفیدی و مصالحه حل و فصل کرد که یکی از ویژگی های مساجد همین است.

وی با بیان این که نباید بگذاریم سرمایه های کشور هدر برود، اظهار داشت: ما باید سرمایه‌های اصلی خود را حفظ کنیم و خود را از درون تقویت کنیم و تا زمانی که متکی به خود باشیم هیچ باکی از بیگانگان نخواهیم داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با کیفیت خطبه‌های نماز جمعه ابراز کرد: خطبه‌ها باید عالمانه باشد و از تکرار حرف‌های روزنامه‌ای اجتناب شود زیرا آن حرف‌ها را مردم بهتر از ما می‌شنوند و نیاز نیست در نماز جمعه تکرار شود؛ در نماز جمعه باید احادیث خوانده شود و مردم را با سیاست اهل‌بیت(ع) آشنا کرد.

 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------