آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

نان‌شان در تنور دشمني با دولت است



اخبار,اخبارسیاسی,مخالفان  دولت


واژه بصیرت از همان واژه هایی است که خیلی ها در سال‌های قبل تلاش کردند از آن یک برچسب قوی برای حذف رقیب بسازند. درست مانند واژه «نفوذ» که این روزها دستاويزي براي برچسب‌زني به ديگران شده است. اما واقعیت این است که همیشه این نوع مدعیان خودشان از کسانی هستند که تنها درحرف این مسائل را قبول دارند و پشت آن سنگر می گیرند و درست درجايي كه بايد روي صندلي متهم بنشينند، روي صندلي شاكي نشسته‌اند.

 

آیت ا... خاتمی در نماز جمعه اين هفته تهران گفتند: «تعبیر شکست را هم نادرست می دانم، کدام شکست؟ کدام فروختن کشور؟ کشوری که رهبری هوشیار مثل مقام معظم رهبری دارد مسئولان و مذاکره کنندگانی که آقا از آن‌ها به عنوان امین ، متدین و شجاع تعبیر کرده ، آیا این ها کشور را می فروشند؟ نه چنین چیزی نیست.»


در کنار این نوع نگاه توجه كنيد به اظهارات مدعيان بصيرت و ولايتمداران مدعي كه اين سال‌ها حتي بزرگان نظام را هم با برچسب «خواص بي‌بصيرت» نواختند. ابتدا به نمونه‌هايي از واكنش بصيرت‌مداران به مقوله برجام توجه كنيد: 


حاج منصور ارضی: برجام سازش با دشمن است،  هر کدام از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند/ اگر اشتباه کنند، همه را به جهنم می‌برند/ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس چون ما دیگر به کسی امید نداریم ، که مواظب باشید قیامتی هم هست، فریب نخورید ، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است (مراسم عرفه سال 94)؛ سه هزار مداح در تهران ساماندهي کرده‌ايم تا در انتخابات، تلخ کامي برجام را جبران کنند.

 

(1/11/94) ، برجام همان جام زهر است (5 مهر 94)، رسایی:«برجام، جام زهر شیطانی است.» (11/7/94)، سردار سعيد قاسمي: کل این نشست‌ها دلواپسی دارد. اگر حرف آقا در این قصه درست درنیاید که به این مذاکرات خوشبین نیستم، بايد با ولی خداحافظی کرد.

 

(همايش «خط قرمز»، تيرماه 93) نبویان: بوی جام زهر دیگری می آید(13/10/92) حسینیان: با برجام زیر سلطه بیگانگان می‌رویم (19/7/94) در یادداشتي که در همين نشريه با عنوان « برجام باعث خرسند‌ي بود‌ ، نه جام زهر» منتشر شد، نوشتم که مهم‌ترین بخش نامه رهبری به رئيس‌جمهور، اظهارخرسندی از عقب راندن دشمن (آمریکا) توسط تیم مذاکره کننده بود. پيشتر نيز در مقاله‌اي تحليلي و مفصل به بررسي مدل نگاه اصولگرايان به برجام پرداخته و نوشتم نگاه اصولگرایی به برجام نباید مقایسه با صفین یا صلح امام حسن(ع) باشد. بلکه اگر قرار است آن را شبيه سازي كنيم مشخصات اين برجام با صلح حديبيه پيامبر (ص) شباهت دارد كه مقدمات فتح مكه را فراهم كرده بود. معتقد بودم و هستم آنها كه از برجام تعبير شكست مي‌كنند، يا «مغرضند» يا «بي‌بصيرت».


در بحبوحه درگیری مجلس برسر تصویب برجام، دو اتفاق مهم افتاد. طلبه‌اي كه در مقابل مجلس تحصن كرد و چند روز را به همراه عده‌اي در مقابل مجلس سپري كرد و بعد از آن مسئله جلسه‌ معروف ميان آقايان لاريجاني، حجازي و شمخاني در شب قبل از تصويب برجام. در هر دوي اين موارد نزديكان فكري پايداري معتقدند كه بايد در مقابل برجام ايستاد و اجازه نداد از مجلس بيرون بيايد. آنها هرگز متوجه نشدند كه سپردن برجام به مجلس و طي كردن راه قانوني چه كمك بزرگي بود براي طولاني شدن زمان و رسيدن به تصميم نهايي كنگره آمريكا. مدعيان بصيرت‌مداري بر اين باور بودند كه رهبري با برجام مخالف است. بر همين مبنا مخالفت مي‌كردند  يا تحصن‌هاي خياباني به راه مي‌انداختند، اما خيمه دلواپسي از مقابل مجلس با اين پيام كه «اين نوع رفتار به مصلحت نيست» برچيده شد.


مسئله اينجاست كه اگر رفتار اين جماعت نبود، برجام مي‌توانست به دستاوردي براي كليت نظام بدل شده و اعتبارش براي نزديكي دولت، ملت و نظام هزينه شود اما متاسفانه برخي نگاه‌هاي جزم‌انديشانه اجازه نداد برجام محلي براي ايجاد فصل مشترك و همدلي باشد. اظهارات آیت‌ا...  خاتمی در نماز جمعه اين هفته تهران نشان داد که بصیرت ما در شناخت نگاه رهبری بسیار بیشتر از بصیرت مدعیان این عرصه است.


 در نامه رهبري كاملا واضح اظهار خرسندي شده بود. اما وقتي مي بينيد حتي بعد از آن نامه نيز مداح مشهور شهر مي‌گويد: «سه هزار مداح در تهران ساماندهي کرده‌ايم تا در انتخابات، تلخ کامي برجام را جبران کنند»، چه بايد گفت؟ مگر نه اينكه همان‌ها يك بار تمام اعتبار خود و هيئت‌شان را براي احمدي‌نژاد هزينه كردند و بعدها فهميدند چه اشتباهي كرده‌اند؟ اين اتفاقات به ما می گوید آنها فقط راه خود را می روند و تنها ادعای ولایتمداریشان گوش فلک را كر کرده است.


فراموش نکنیم نان برخی ها در ایجاد شکاف و تقابل میان مردم وحاکمیت است. روش آنها این است که اجازه ندهند جناح های سیاسی و مردم با نظام پیوند بخورند. آنها تصور مي‌كنند در صورت نزديكي دولت، ملت و نظام جايگاهي نخواهند داشت. از همين رو و با همین خیال باطل، مرتبا مشغول ایجاد شکاف‌های حاکمیتی هستند.


 اخبار سیاسی  -  قانون/داوود حشمتی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------