آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

محسنی‌اژه‌ای: باید از نفوذ اقتصادی دشمن در کشور جلوگیری کرد



اخبار,اخبار سیاسی,غلامحسین محسنی اژه‌ای

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از مسائل مهم روز در کشور مسائل اقتصادی است که ما باید از یک طرف به دولت در جهت تأمین امینت اقتصادی کمک کنیم و از طرف دیگر از نفوذ اقتصادی دشمن جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست فصلی شورای روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور که در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما با شرایط پیچیده‌ای در دنیا، منطقه و کشورمان روبرو هستیم و تحولات آنچنان زیاد است که گاهی وقت‌ها امروز با دیروز تفاوت دارد. لذا وظیفه همه مسئولان دشوار، سنگین و قابل تأمل و توجه است.

وی افزود: در این میان وظیفه قوه قضائیه بسیار خطیر و سنگین است زیرا امر قضا امر خطیری است و شرایط و پیچیدگی‌ها کار را برای ما دشوارتر می‌کند. بسیاری از وقت‌ها تشخیص احکام و اهم و مهم و موضوعاتی که بر قوه قضائیه و قاضی تحمیل می‌شود کار را سخت می‌کند و تشخیص حق و باطل را قدری مشکل می‌سازد. بنابراین همفکری و استعانت از پرودگار و کمک به حل مشکل امری ضروری است.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: بسیاری از دوستان از ما خواسته‌اند که نشست روسای دادگستری‌ها با مسئولان ستاد و ریاست قوه قضائیه بیشتر باشد. ولی متأسفانه توفثیق چندانی نداشتیم اما با صحبتی که انجام شد قرار شده که هر فصل یک نشست با معاونین دادگستری‌ها داشته باشیم و هر مقدار که امکان شد با رئیس قوه قضائیه هم نشست داشته باشیم. البته ریاست قوه قضائیه گفته‌اند که در اسفندماه نشستی را در این راستا خواهند داشت.

محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از مسائل مهم روز در کشور مسائل اقتصادی است، ‌ادامه داد: ما از یک طرف به شدت نیاز داریم که در کشور سرمایه‌گذاری شود و به تولید و به دولت در جهت رفع بیکاری و تأمین امنیت اقتصادی و نیز رفع مشکلات معیشتی کمک شود و از طرف دیگر از نفوذ اقتصادی دشمن جلوگیری شود چرا که دشمن به طور جد درصدد است که از طریق مسائل اقتصادی راه نفوذ خود را دوباره در ایران باز کند و به تبع آن نفوذ سیاسی، فرهنگی و... را دنبال کند.

وی افزود: ما به تلاش مجدانه در جهت سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر و... نیاز داریم و از طرف دیگر باید از نفوذ اقتصادی دشمن و از فساد اقتصادی جلوگیری کنیم. چراکه مبارزه با فساد اقتصادی امر بسیار مهمی است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه از جمله مسائل قابل توجه در داخل کشور این است که از آزادی بیان و تضارب افکار و بالا بردن رشد و آگاهی‌های مردم دفاع کنیم، ادامه داد: این امر بسیار ضروری است و شاید امروز به آن نیاز بیشتری است که آزادی بیان و تضارب افکار باشد و از طرف دیگر باید از نفوذ دشمن و شیطان بزرگ و همه دشمنان در مسائل سیاسی و فرهنگی و باورهای دینی و انقلابی‌مان جلوگیری کنیم.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه یکی از مسائل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها این است که ایران را از روحیه انقلابی و جهادی منصرف کنند، گفت: متأسفانه بعضی در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه همین حرف دشمن را دنبال می‌کنند که تا کی می‌خواهیم انقلابی باشیم؟ اما ما در جریان اخیری که سپاه افتخار دیگری را آفرید و به موقع به کسانی که وارد مرزهای آبی‌مان شده بودند اخطار جدی داد و آنها را محاصره و دستگیر کرد، دیدیم که مقامات آمریکایی مطرح کردند که این حرکت نشان داد که هنوز ایران انقلابی است.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------