آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

رییس قوه قضاییه: توان موشکی ایران محدودیت‌ناپذیر است



اخبار,اخبارسیاسی,صادق آملی‌لاریجانی

رییس قوه قضاییه توان موشکی ایران را محدودیت‌ناپذیر دانست و گفت: به یمن اتحاد مردم و مسئولان همه یک صدا فریاد بزرگ به دشمنان می‌گوییم که قدرت موشکی ایران محدودیت نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا  منطقه مازندران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در سی و چهارمین یادواره شهدای فدائیان اسلام و شصتمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی و همرزمان او در مسجد جامع قائم‌شهر با اشاره به اینکه نواب صفوی پاکباخته در راه خدا بود و طلیعه‌دار شهادت در قبل از انقلاب به شمار می‌رفت، گفت: مقام معظم رهبری به تاثیرات به‌سزایی که حرکت نواب در جریان قبل از انقلاب داشته‌ است اشاره فرمودند.

وی با تاکید بر برگزاری یادواره‌ها افزود: این بزرگداشت‌ها موجب احیای تاریخ این ملت است و کار بسیار عظیمی به شمار می‌رود؛ تاریخ هر قومی هویت آن قوم است و این مراسم‌ها برای یادآوری تاریخ و هویت ماست.

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بسیاری کرده‌اند تا این هویت را به فراموشی بکشانند، گفت: دشمنان تلاش کرده‌اند این هویت را کم‌رنگ کنند و زمانی که تاریخ یک قوم فراموش شود با استحاله فرهنگی راه های نفوذ و سلطه بیگانه باز خواهد شد.

وی با اشاره به کلام‌الله که تاکید کرده کسانی که در راه خدا مجاهدت می کنند از ملامت ملامت‌کنندگان نمی‌هراسند، گفت: خداوند برای این افراد فضل الهی عطا خواهد کرد و هر فردی رنجی ببرد گنجی نصیبش می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطبه امیرالمومنین(ع) به والی مصر تصریح کرد: خداوند با کسانی است که تقوی پیشه کنند و اطاعت خداوند و امر او را بر دیگران ترجیح دهند که نواب و همرزمان او این چنین بودند.

آملی‌لاریجانی از خاطرات مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: ایشان در خاطرات سفر به خراسان در خصوص نواب می فرمایند "در مسیر راه بین مدارس در خیابان امر به معروف و نهی از منکر می کرد و او شخصی است که از کسی خوف نداشته و تقوی پیشه کرده بود".

وی با اشاره به اینکه برخی در این دوره تلاش می کنند رژیم پهلوی را تطهیر کنند، گفت: این یک خطر و یک ظلم به انقلاب است؛ زیرا دوران طاغوت را نمی‌توان دوباره تصور کرد.

لاریجانی ادامه داد: وضعیت رسانه‌ها، مشروب فروشی‌ها، فحشا و دست داشتن در باندهای مواد مخدر در دوران طاغوت را امروزه کسانی می‌خواهند فراموش شود که به دنبال تحریف تاریخ هستند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال گذشته به مناسبت 19 دی در جمع مردم قم اضافه کرد: ایشان هشدار دادند که برخی در حال تحریف تاریخ و بزک کردن چهره رژیم پهلوی هستند.

وی به خفقان در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: در آن دوران حتی بزرگان ما هم حق انتقاد نداشتند ولی امروز همه آزادانه انتقاد می کنند، اما افترا و اهانت با انتقاد متفاوت است و انتقاد درست ایراد ندارد و موجب ساخته شدن کشور می شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در دوره پهلوی به قدرت های بزرگ وابسته بودیم، ادامه داد: مهندسان ما حق ورود به صنایع نظامی را نداشتند و همه چیز به دست مستشاران آمریکایی انجام می‌شد ولی پس از انقلاب نسل جوان خودباوری را بدست آورد و با تکیه بر خودشان موجب پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف شده‌اند.

لاریجانی از مردم خواست به هوش باشند و مطالعه کنند تا تاریخ واقعی را به نسل جوان منتقل کنند، ادامه داد: شبیخون دشمن واقعیت است و باید این شبیخون را خوب بشناسیم و خطرها و هجمه‌ها را بدانیم، ماهواره ها، اینترنت و شبکه های مجازی به جان مردم افتاده‌اند.

وی تاکید کرد: رویه دنیا در حال تغییر است و امروز کسانی که سکولاریزم را تبلیغ می‌کردند دیگر به دنبال جدایی دین از سیاست نیستند و این تفکر حتی در آمریکا و اروپا نیز طرفداری ندارد و جدایی دین از سیاست شکست خورده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انقلاب را آورنده فکری نو دانست و افزود: این تفکر نو در همه جای کشور و در همه جهات ایجاد شده است، این تفکر نو در علم و قدرت نظامی ایران به قدری متجلی شده که حتی یک وجب از خاک کشور را از دست نداده ایم.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس گفت: این بلایی که نیروی دریایی سپاه بر سر تفنگداران آمریکایی آورد و آنها به صورت اسیر در آمدند و با رافت اسلامی نیز آزاد شدند، بسیار منظره مهمی است، این در رژیم طاغوت امکان نداشت و حاصل استقلال و خودباوری جوانان است.

آملی لاریجانی توان موشکی ایران را محدودیت‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: به یمن اتحاد مردم و مسئولین همه یک صدا فریاد بزرگ به دشمنان می گوییم که قدرت موشکی ایران محدودیت نمی‌پذیرد.

رئیس قوه قضائیه در خصوص برجام نیز گفت: با پایمردی و استقامت مردم و همچنین نقش تعیین کننده مقام معظم رهبری که خطوط قرمز را ترسیم می کردند برجام به سرانجام رسید؛ این پیشرفت حاصل خودباوری و استقلال است و عطیه‌ و هدیه ای است از انقلاب اسلامی که یک نظام فلسفی سیاسی را به دنیا عرضه کرده است.

وی با اشاره به اینکه پس از فروپاشی کمونیسم و شوروی و انقلاب های مخملی، انقلاب اسلامی یک نظریه بدیع است که مردم سالاری دینی را در دنیا مطرح کرده است، اظهار کرد: ترس کشورهای غربی از این نظریه کمتر از موشک های ما نیست و جمهوری اسلامی حرف برای گفتن بسیار دارد.

آملی لاریجانی مردم سالاری دینی را دارای دو رکن دانست و گفت: رکن اول مردم هستند که همیشه در صحنه حضور دارند و رکن دوم نگاه توحیدی است که بر اساس رسالت پیامبر و امامت مستمر است و بر پایه عدل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مردم سالاری دینی نگاه به انسان نگاهی خلیفه الهی است، یک نظامی یک پرچمی را برافراشته که این نظام توحیدی است و انسان در آن جانشین خداوند است، در لیبرال دموکراسی حکومت با مردم کاری ندارد تا موقعی که به هم آسیب نرسانند و آنها در مقابل این سئوال که آیا این انسان فقط این بدن است یا روح هم در آن دخیل است و آسیب به روح چه می شود می ماند، ولی در جمهوری اسلامی و مطرح کردن مردم سالاری دینی به این تناقض ها پاسخ داده خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، گفت: کاستی هایی هم وجود دارد؛ مشکلاتی همچون عدم اشتغال، رکود بازار، مشکلات تجارت، مساله محرومان و بی سرپرستان و همه هست اما مردم و مسئولان باید کمک و تلاش کنند اما باید منصفانه ارزیابی کرد و همه چیز را در نظر گرفت؛ باید دید که این انقلاب این محیط را برای پیشرفت جوانان فراهم کرده و امکان ظهور نخبگان را فراهم آورده که موجب رشد علمی شده است؛ از این رو باید قدر این نعمت ها را نیز بدانیم.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------