آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ولایتی : هدف از ایجاد گروه‎های تکفیری، تقابل با بیداری اسلامی بود



اخبار,اخبارسیاسی,علی‌اکبر ولایتی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از علل مهم ایجاد گروه‌های تکفیری در جهان اسلام، تقابل با جریان بیداری اسلامی بود.

به گزارش ایسنا  منطقه قم، دکتر علی‌اکبر ولایتی روز پنجشنبه در دومین همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم، اظهار کرد: موج اول بیداری اسلامی در ابتدای قرن 19 شکل گرفت و این موج به دنبال مقابله با استعمارگران ایجاد شد و مسلمانان برای رهایی از چنگال استعمارگران قیام کردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: پیش از حضور تکفیری‌های عراق و شام، القاعده در افغانستان و پاکستان فعالیت خود را آغاز کرد؛ بعدها و پس از فعالیت‌های بن لادن، بنیانگذاران این گروه از آن اعلام بیزاری کردند و امروز نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

وی گفت: بی نظیر بوتو پاکستان، عربستان و انگلیس را - در گفت‌وگو با بی بی سی) عامل ایجاد القاعده دانسته و به این مساله معترف بود.

ولایتی افزود: پس از بیداری اسلامی چند تقابل با این جریان شکل گرفت که تکفیری‌ها یکی از مهمترین راهکارهای غرب برای مقابله با اسلام بود. سوریه در گذشته تنها کشوری بود که در خط مقدم جبهه مقاومت ایستاد و با اسراییل کنار نیامد و بعدها نیز این جریان را ادامه داد.

وی اظهار کرد: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه، مابقی بعثی‌ها و سلفیان بوده‌اند. صدام در اواخر حکومت خود طالبان و القاعده را جذب کرد و عزت ابراهیم نیز بانی این گروه ها در عراق بود.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب بیان کرد: هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود به تشکیل داعش اعتراف می کند.


 اخبارسیاسی   -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------