آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

منتجب‌نیا: به نهادهای قانونی احترام می‌گذاریم



اخبار,اخبارسیاسی,رسول منتجب‌نیا

قائم مقام دبیر کل اعتماد ملی گفت: ما به نهادهای مرتبط با قانون اساسی احترام می‌گذاریم و هرگز به خود و همفکران‌مان کوچک‌ترین اجازه‌ای نمی‌دهیم تا به این نهادهای قانونی بی‌احترامی کنند.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا در چهارمین کنگره حزب مردم‌سالاری با پاسداشت ایام دهه فجر با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است، اظهار کرد: مقصود از نظام مجموعه‌ای از ساختارها و ارکان است که به حکم قانون اساسی شامل قوای قضاییه‌، مجریه‌،‌ مقننه و اصل ولایت فقیه است و وظایف هر کدام از این قوا نیز براساس قوانین مشخص شده و اهداف کوتاه مدت ‌، بلند مدت ‌، نقش مردم در نظام ‌، جایگاه دین و مذهب و نیز میزان تاثیر هر یک از آن‌ها در این ظرف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان مجری آرمان‌های نظام هستند و باید از تاثیرگذاری آرای مردم و تعلق این نظام به مردم حمایت کنند. هر سلیقه و گرایش و نیز هر قومیت و نژادی در نظام جمهوری اسلامی جای دارد، این نظام متعلق به او هم هست. همه مردم با تمام تفاوت‌های خود صاحب نظام هستند.

وی دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ‌را جمهوریت و اسلامیت برشمرد و اظهار کرد: ضامن مفهوم جمهوریت حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت‌شان است. مفهوم اسلامیت نیز به این معناست که هیچ کدام از برنامه‌ها‌، مصوبات و قوانین این نظام با اصول اسلام اختلافی نداشته باشد.

قائم مقام حفظ اعتماد ملی افزود: اگر در رکن جمهوریت نظام خدشه‌ای وارد شود‌، نظام از درون تضعیف شده‌ و پشتوانه خود را از دست می‌دهد‌.همانطور که اگر در بعد اسلامیت این نظام نیز قانونی برخلاف شرع تصویب و اجرا شود این نظام از درون فاسد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر از حفظ نظام سخن می‌گوییم باید بدانیم که حفظ نظام به معنای حفظ افراد نیست، بلکه به معنای حفظ قانون و اجرای آن است و این‌که آرمان‌های انقلاب و مردم محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند بیشتر ازدیگران باید در تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام بکوشند.

منتجب‌نیا ادامه داد: ما به نهادهای مرتبط با قانون اساسی احترام می‌گذاریم و هرگز به خود و همفکران‌مان کوچک‌ترین اجازه‌ای نمی‌دهیم تا به این نهادهای قانونی بی‌احترامی کنند.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر می‌خواهیم به سخنان امام توجه کنیم باید به تمام آن سخنان توجه کنیم. اگر راست می‌گوییم و صادقانه راه امام را می‌رویم پس باید کلام امام، مشی ایشان و رفتار ایشان را مد نظر خود قرار دهیم.

وی گفت: نباید به نام امام، روح امام را آزرده ساخت. ما باید مدیریت ده ساله‌ امام(ره) را الگو قرار دهیم.


 اخبار سیاسی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------