آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

علی مطهری : مردم اصول‌گرایان را حذف می‌کنند



اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری

 درشرایطی‌که رایزنی‌ها برای تأیید صلاحیت برخی چهره‌های ردصلاحیت‌شده یا احرازصلاحیت‌نشده ازسوی رئیس جمهوری، رئیس مجلس و بزرگان نظام در حال انجام است و جریان اصلاح‌طلبی در کشاکش این موضوع به‌دنبال رایزنی با شورای نگهبان و حتی رئیس قوه قضائیه است، «علی مطهری»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ اصول‌گرای واقعی وجود ندارد و از چارچوب و تفکر قبلی خود فاصله گرفته است.

وی همچنین با اشاره به روی‌کار‌آمدن احمدی‌نژاد و حوادث سال 88، اصول‌گرایی فعلی را خارج از اصول اولیه خود دانست و تأکید کرد: این جریان از چارچوب خود خارج شده و به تندروی متمایل شده است. فرزند آیت‌الله مطهری اعتقاد دارد درصورتی‌که اصول‌گرایان در اصول و مبانی فکری و روش عملی خودشان اصلاحاتی انجام ندهند، ازسوی مردم از صحنه سیاسی کشور حذف می‌شوند.


علی مطهری در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» با بیان اینکه «موضوع تأیید صلاحیتم از سوی مراجع نزدیک به شورای نگهبان به من اعلام شده» گفت: البته هنوز خبر رسمی دراین‌باره به من ابلاغ نشده است ولی بی‌تردید رایزنی‌های رئیس جمهوری و بزرگان در تأیید صلاحیت‌های بیشتر و بازگرداندن رد صلاحیت‌شدگان بی‌تأثیر نیست.


نماینده تهران در مجلس ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد، تا حدی سخت‌گیری‌های شورای نگهبان کمتر شده است ولی تا آخر هفته و اعلام نتایج نهایی این شورا نمی‌توانیم تحلیل درست و واقعی از نتایج تأیید صلاحیت‌ها داشته باشیم.
وی دربــاره ایــن بخــش از صحبــت‌های خــود که گفتــه بود «اصــول‌گرای واقعی وجود ندارد»، گفت: اصــول‌گرای امـــروزی با اصول‌گرای واقعی فاصله زیادی دارد. اصول‌گرایی تا چند سال گذشته معتدل‌تر بود.


این نماینده اصول‌گرای مجلس تأکید کرد: از دوره‌ای که آقای احمدی‌نژاد روی‌کار‌آمد و حوادث سال 88 رقم خورد، برخی اصول‌گرایان یک روش افراط را در پیش گرفتند که تا به امروز هم ادامه دارد و با اصول‌گرایی واقعی فاصله گرفته است.


 این نماینده دور هشتم و نهم مجلس بیان کرد: برخی تندروها انتقاد می‌کنند که رئیس‌جمهوری نباید در مقوله تأیید صلاحیت‌ها ورود کند، درحالی‌که طبق قانون، رئیس جمهوری مسئول اجرائی قانون اساسی است و این از وظایف قانونی و اختیارات آقای روحانی است که از حقوق مردم دفاع کند. بنابراین طبق قانون، انتقادات تندروها به عملکرد رئیس جمهوری وارد نیست.


 نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که در صورت تأیید صلاحیت اگر در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار بگیرید ازآن استقبال می‌کنید؟ گفت: هر گروهی که بخواهد مرا در لیست و فهرست انتخاباتی خود قرار دهد از آن استقبال می‌کنم و منعی برای آن وجود ندارد.


  اخبار سیاسی  - وقایع اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------