آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

کرباسچی: به دنبال سهمیه خواهی در هیچ دولتی نبوده و نیستیم



اخبار,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,غلامحسین کرباسچی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد که این حزب به دنبال گرفتن پست و سهمیه خواهی در هیچ دولتی نبوده و نیست.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی در نخستین کنگره حزب کارگزاران سازندگی که صبح امروز در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد، با اشاره به ادوار مختلف فعالیت این حزب که از سال ۷۴ و با اعلامیه شانزده نفر از وزرای دولت هاشمی رفسنجانی آغاز به کار کرده، اظهار کرد: در سال‌های پایانی دولت سازندگی، کارگزاران برای احیای جو سیاسی یخ زده آن روز و فعال کردن ذهنیت سیاسی جامعه برای مشارکت در امر خطیر انتخابات مجلس پنجم و دوم خرداد ۷۶ فعالیت پرشوری را آغاز کرد.

وی افزود: آنقدر این تلاش منطبق با نیاز جامعه بود که در یک فراخوان ساده بیش از ۲۰ هزار متقاضی عضویت در حزب داشتیم. با اساسنامه پیچیده موسسان حزب، کار سازماندهی ۲۰ هزار نفر دشوار بود. همچنین تهاجم به حزب از طرف نیروهای افراطی آن روز کشور به صورت گسترده آغاز شد، بدون رودربایستی این تهاجم مانع جدی برای فعالیت سازمان یافته و قوی حزب بود.

کرباسچی ادامه داد: البته برنامه حزب کارگزاران سازندگی مبارزه، جنگیدن و پنجه در روی رقبا کشیدن نبود. بلکه ما معتقدیم حزب سیاسی باید فعالیت قانونمند و اخلاقی داشته باشد و اصول اساسی یک رقابت سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهد. با این وجود عدم رعایت قوانین رقابتی حتی در دوره اصلاحات وضعیت حزب را به جایی رساند که در ۴ سال پایانی دولت اصلاحات با تهاجمی که این بار از ناحیه رقیب اصلاح طلب حزب انجام شد، حزب به این نتیجه رسید که برای کمک به دولت و آرام شدن جو جامعه لازم است تلاش حزب را تاحدودی برای ساماندهی وضع سیاسی نیرو‌ها نه متوقف بلکه کُند کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: بنابراین ما فعالیت احزاب را در سراسر کشور محدود‌تر کردیم و از دوستان خواستیم در محافل خصوصی به کار خود ادامه دهند زیرا عدم رعایت قواعد رقابت سیاسی برای دولت اصلاحات هم ایجاد مشکل می‌کرد. لذا بسیاری جلسات در منازل و دفا‌تر شخصی تشکیل شد. این دوره، دوره رکود خودخواسته بود تا نزاع درون جبهه اصلاحات به حداقل برسد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت حزب کارگزاران سازندگی در دولت احمدی‌نژاد نیز اضافه کرد: دوره ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم با استقرار نگاه امنیتی به فعالیت سیاسی و رکود فعالیت حزبی ادامه یافت، روزنامه حزب توقیف شد و بسیاری از فعالان مورد سوءظن‌های امنیتی قرار گرفتند.

کرباسچی در ادامه آغاز دولت حسن روحانی را موجب ایجاد روحیه امید در جهت گسترش فعالیت‌های سیاسی عنوان و خاطرنشان کرد: در این دوران دوستان ما در سراسر کشور فعال شدند و امروز شرایطی وجود دارد که می‌توانیم منطبق با اساسنامه فعالیت کنیم. ما معتقدیم حزب کارگزاران سازندگی در طول ۲۰ سال گذشته یا موثر‌ترین و یا یکی از موثر‌ترین نیروهای سیاسی در جو سیاسی کشور بوده است و دوستان ما توانستند در تمام دوره‌های انتخابات در انتقال تفکر سازنده و اعتدالگرا موثر باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آثار فعالیت سیاسی کارگزاران بر افراطی‌ترین نیرو‌ها در کشور نیز مشاهده می‌شود، گفت: کسانی که روزی با کوچک‌ترین کار سازندگی و عمرانی آشنایی نداشتند و آن را متضاد با ارزش‌ها می‌دانستند، امروز حداقل در شعار از توسعه، عمران و آبادانی کشور سخن می‌گویند و این موفقیت برای کارگزاران با وجود همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی که بر تشکیلات ما گذشته دلگرم کننده است و ما شاهدیم که بسیاری از ارگان‌های نظام امروز رسما شعار «توسعه همه جانه» می‌دهند حتی کسانی که در طول این سال‌ها نقش تخریبی در سازندگی کشور داشتند.

کرباسچی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران سازندگی به دنبال گرفتن پست و سهمیه خواهی در هیچ دولتی نبوده است، ادامه داد: در دولت آقای هاشمی هم اگر سمتی واگذار شد یا کسی مسئولیتی قبول کرد براساس درخواست و نیاز به توانایی افراد بوده است. ما معتقدیم حزب باید منبعی برای تغذیه نیروی همه ارگان‌ها در مجلس، دولت و قوه قضائیه باشد اما این امر باید براساس نیاز و درخواست از این افراد صورت گیرد یعنی آن‌ها بخواهند نه اینکه ما از آن‌ها سهمیه بخواهیم.

وی اضافه کرد: حزب کارگزاران سازندگی در طول این سال‌ها سعی کرده به همه جامعه آرامش بخشد. ما شرایط را می‌سنجیم و مصالح را درنظر می‌گیریم و حتی با مخالفان برخورد از روی تعصب نداشته و نداریم. ما به رغم بداخلاقی‌ها هیچگاه اخلاق و مشی اعتدالی خود را فراموش نکرده‌ایم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر لزوم جوانگرایی در مجموعه حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: ما باید با جذب نیروهای جوان اجازه ندهیم متوسط سن حزب بالا برود زیرا هر تشکیلاتی که فرتوت شود امکان ادامه کار را نخواهد داشت و این ایرادی است که ما به دولت هم داشته‌ایم. خودمان هم تلاش می‌کنیم از نیروهای جوان خوشفکر استفاده کنیم زیرا معتقدیم آینده حزب در گروی این است که متوسط سن حزب در شهرستان‌ها و استان‌ها و مرکز بالا نرود. البته ما نیروهای باتجربه را هم از دست نخواهیم داد.

کرباسچی بر لزوم جدا شدن از شخصیت پرستی در مجموعه حزب کارگزاران نیز تاکید کرد و گفت: تلاش شده با تشکیل دفا‌تر، سازمان‌ها و کانون‌هایی حزب از وابستگی به افراد جدا شود و فعالیتمان موکول به اراده جمعی و برآمده از اراده جمعی باشد. همچنین نقش شورای مرکزی و شوراهای استان‌ها باید به یک نقش مشورتی تبدیل شود و کار اصلی کار جمعی حزب باشد نه موکول به اشخاص تا انشاءالله بتوانیم یک حزب توانمند، قوی و ماندگار با روحیه اعتدال و پایداری در اعتدال را داشته باشیم.

وی همراهی با مردم و خدمت به مردم را از مهم‌ترین ویژگی‌های فعالیت حزبی عنوان و خاطرنشان کرد: نفوذ اخوان المسلمین در جهان اسلام نیز معلول کار اجتماعی عمیقی است که این حزب در طول ۶۰-۷۰ سال گذشته داشته است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران نباید نگاهی به دولت داشته باشد ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد غیردولتی باشد مردم باید به عنوان نیروهای کاری، سازنده و توانمند وارد عمل شوند. دولت مظلوم آقای روحانی که بعد از سونامی احمدی‌نژاد روی کار آمده فقط ۳۷ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که اگر همه بودجه عمرانی کشور که ۲۰ هزار میلیارد تومان است برای این امر اختصاص یابد، به ۳۰ سال زمان نیاز است. اگرچه دولت باید برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها اولویت بندی کند اما یکی از فعالیت‌های ما که می‌توانند جایگاه کارگزاران را به عنوان نیروهای سازنده مشخص کند، می‌تواند این باشد که کانون‌هایی در سراسر کشور برای سازندگی شکل دهیم و با جمع آوری سرمایه‌های کوچک برای تکمیل پروژه‌ها به دولت کمک کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در بخش دیگر سخنانش به مباحث سیاسی و روز پرداخت و با اشاره نقش به آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه سازی برای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایشان ۸۰ سال عمرش را برای نظام گذاشته است. او در سال‌های ۴۱ و ۴۲ موفق‌ترین سخنران بوده است. آیا او حالا از انقلاب برگشته است؟ آیا هاشمی از امام (ره) جدا شده است؟ این چه برخوردی است که با نیروهای موثر انقلاب می‌شود، آن هم کسانی که در سطح بین المللی به عنوان چهره توانمند و انقلابی شناخته می‌شوند.

کرباسچی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی گفت: من این فرمایش رهبری را با جان و دل قبول دارم که پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین ضربه است. ما معتقدیم نفوذی‌ها با حزب اللهی‌ترین قیافه جلو می‌آیند و از ارزشمند‌ترین سمبل جهاد و شهادت استفاده می‌کنند و بعد آبروی کشور را با فساد اقتصادی می‌برند و از کشور فرار می‌کنند و به آن سوی دنیا می‌روند. این نفوذ است و ما باید به دنبال آن‌ها بگردیم. کسانی که پروژه نفوذ را دنبال می‌کنند، منتقد نمی‌شوند. بلکه نزدیک‌ترین و داغ‌ترین شعار‌ها را در حمایت می‌دهند تا کسی به آن‌ها بدبین نشود.

وی در ادامه سخنان خود به اتهام ساختار شکنی که توسط برخی مطرح می‌شود پرداخت و گفت: ما و مجموعه کارگزاران سازندگی ایران ساختارشکن نبوده و نیستیم و نخواهیم بود. ما دلسوز‌ترین افراد را در مجموعه خود نسبت به نظام داریم. ما معتقدیم انتقاد بزرگ‌ترین خدمت است. ما باید چهره نظام و انقلاب را چهره درخشانی نگاه داریم. امام (ره) به بینش سیاسی اسلام در طول تاریخ آبرو داده آیا درست است که ما امام را به گونه‌ای به دنیا معرفی کنیم که مظهر افراط شود؟ نفوذ اصلی این است که چهره اسلام را با این افراط آلوده کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان سرنوشت و آینده کشور را در گرو استفاده از نیروهای کارآمد و خوشفکر عنوان کرد و تاکید کرد: اسلام با فکر درست تقویت می‌شود و نه شعار افراطی، ما هم امیدواریم با آرامش تمام و بدون عصبانیت و شعارهای تند بتوانیم همه نیروهای سیاسی جامعه را در یک جهت برای سازندگی، عمران و آبادانی کشور به کار بگیریم و همچون گذشته هرچه داریم برای نظام هزینه خواهیم کرد.

 

 اخبار سیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------