آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

هاشمی و سید‌حسن با هم به مشهد رفتند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, هاشمی و سید‌حسن

نزديك به يك هفته از پايان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان گذشته است. نتايج اين دو انتخابات مشخص شده و جز در حوزه‌هايي كه انتخابات به دور دوم رفته است صندلي‌هاي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان مستاجران ۴ ساله و ۸ ساله آينده خود را شناخته‌اند.

اكنون اما طبق گفته آيت‌ا... هاشمي رقابت‌ها ديگر به پايان رسيده و فصل همكاري از راه رسيده است. اكنون بايد تلاش كرد تا با ايجاد وفاق و همدلي در راستاي ساختن فرداي اين مرز و بوم حركت كرد. اما به هر حال هر دوره‌اي از انتخابات حواشي‌ای نيز با خود دارد. در اين دوره از انتخابات نيز يكي از حواشي كه برخي به عمد يا غيرعمد مي‌خواستند ايجاد كنند بسط و ايجاد اين توهم بود كه ميان آيت‌ا... هاشمي و سيدحسن خميني اختلافي ممكن است وجود داشته باشد. به هر حال برخي به تجربه دريافته‌اند كه اگر در عرصه رقابت نمي‌توانند با عده‌اي ديگر هماوردي كنند تلاش مي‌كنند تا با اختلاف‌افكني ميان رقبا يا لااقل ايجاد توهم اختلاف ميان رقباي خود در دل خيل هواداران رقيب دلهره بیندازند. در اين ميان البته عده‌اي هم هستند كه در دام رقيب مي‌افتند و خواسته يا ناخواسته به اين بازي رقيب دامن مي‌زنند.

تلاش ناكام تفرقه افكنان
پس از عدم تاییدصلاحيت سيدحسن خميني براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان اين آيت‌ا... هاشمي بود كه به صحنه آمده و با تمام توان براي تاييد صلاحيت يادگار امام تلاش كرد. آيت‌ا... هاشمي در موضع‌گيري‌هاي خود نيز تمام قد ازآیت‌ا... سيد حسن خميني حمايت كرده و همچنين از رد صلاحيت وي انتقاد كرد. وي همچنين در سخنراني خود به مناسبت سالروز ورود امام(ره) به ايران با انتقاد از ردصلاحيت سيدحسن خميني گفت: «همه بايد به امام(ره) و بيت ايشان خود را بدهكار حساب كنيم، بدهكارها هديه‌ خوبي در مقدمه انتخابات به بيت امام ندادند.» آيت‌ا... هاشمي همچنين در اين سخنراني افزود: «صلاحيت شخصيتي كه اشبه به جدش امام خميني است را قبول نمي‌كنند؛ اگر امام و نهضت و اراده عمومي مردم نبود هيچ‌كدام از اينها نيز نبودند.»

 

مواضع صريح و روشني كه از ميزان ناراحتي آيت‌ا... هاشمي از عدم تایید صلاحيت سيدحسن خميني حكايت داشت. پس از اين سخنراني اما علاوه بر هجمه‌هاي هميشگي رقبا برخي از افراد حاضر در اردوگاه اصلاح‌طلبي شتابزده و سراسيمه به آيت‌ا... هاشمي حمله كردند و سخنان آيت‌ا... هاشمي را در كمال تعجب به تلاش وي براي عدم تاييد صلاحيت سيد حسن خميني تعبير كرده و سعی درایجاد اختلاف ميان سيدحسن آقا و آيت‌ا... هاشمي داشتند. اما مانند هميشه بار ديگر خورشيد واقعيت طلوع كرد و اين دو شخصيت محبوب ميليون‌ها ايراني خط بطلاني بر همه اين ادعاهاي واهي كشيدند.

هاشمي و يادگار امام دوشادوش هم در مشهد
روز گذشته در اقدامي بسيار معنا‌دار آيت‌ا... هاشمي و سيدحسن خميني به اتفاق هم و شانه به شانه يكديگر به مشهد مقدس مشرف شدند. اقدامي كاملا خردمندانه و حاوي پيام‌هاي بسيار از جمله اينكه رابطه بيت امام و آيت‌ا... هاشمي ناگسستني و عميق بوده و با جو‌سازي‌ها و تلاش‌هاي حقيرانه براي اختلاف‌افكني نمي‌توان ذره‌اي گسست در ميان اين دو جريان اصيل انقلاب اسلامي ايجاد كرد. سفري كه هم براي عيادت از آيت‌ا... واعظ طبسي است كه چند روزي در بستر بيماري است و با وخيم شدن حالشان موجبات نگراني بسياري را فراهم آورده و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي را به مشهد كشانده است و هم براي زيارت از بارگاه ملكوتي امام هشتم. آيت‌ا... هاشمي همچنين قبل از رسيدن به مشهد مقدس در صفحه توئيتر خود مطلبي را به اين شرح منتشر كرد: «به شكرانه ظفرمندي اعتدال، عازم مشهد الرضا هستم.

 

بهروزي مردم عزيز را دعاگو خواهم بود.» پيام معناداري كه از سويي پيروزي گفتمان اعتدال و اصلاح‌طلبي در انتخابات را يادآور مي‌شود و از سويي ديگر تلاش آيت‌ا... هاشمي براي قدرداني از ملتي كه اين پيروزي را آفريدند با دعاي آنان در بارگاه امام رضا(ع). وي همچنين قبل از اين نيز در توئيت ديگري با تشكر از راي مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نگاشته بود: «در مقابل عزيزاني كه به اين حقير اعتماد كرده و راي دادند و چه عزيزاني كه به ديگر نامزد‌ها راي داده‌اند سر تعظيم فرود مي‌آورم.»

 

هواپيماي حامل آيت‌ا... هاشمي و يادگار امام دیروز عصر در فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد به زمین نشست و صف طويلي از استقبال‌كنندگان را به پاي پله‌هاي هواپيما كشاند. استقبالي با حضور اعضاي شوراي تامين و نمايندگان تشكل‌هاي سياسي اعم از اعتداليون، مستقلين و اصلاح‌طلبان. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در بدو ورود همراه با آيت‌ا... سيد حسن خميني گفت: «نخستين حركت ما در مشهد زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) است. هر كس به اين خطه بيايد هدفش قطعا زيارت بارگاه ثامن الحجج است. ما هر بار كه به مشهد مي‌آمديم ديدار با آيت‌ا... طبسي يكي از برنامه‌هاي ما بود.» وي افزود: «اما اين‌بار براي عيادت از وضعيت ايشان به مشهد سفر كرديم چرا كه ایشان از شخصيت‌هاي بسيار مهم در انقلاب اسلامي هستند و اميدواريم خداوند بار ديگر سلامتي را به ايشان هديه كند.»

جایگزینی برای آیت‌ا... طبسی نمی‌بینم
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه و در حاشيه عيادت از توليت آستان قدس رضوي و نماينده ولي‌فقيه در خراسان در بيمارستان امام رضا(ع) اظهار كرد: مغز آيت‌ا... طبسي آسيب جدي ديده كه اميدواريم عنايت خداوند شامل حال ايشان شود. آیت‌ا... هاشمی درباره شخصيت آيت‌ا... طبسي ادامه داد: ايشان پيش از انقلاب نيز شخصيتي بزرگ بود و در اين مدت نيز مبارزي مجاهد و مديري بزرگ بودند. آيت‌ا... طبسي براي اين استان و تشكيلات آستان قدس تلاش‌هاي زيادي كرده‌اند و من براي ايشان جايگزيني نمي‌بينم. غصه مي‌خورم كه جاي ايشان خالي شود، صداقت، فداكاري و دانش ايشان مثال‌زدني است. وی با بيان اينكه آيت‌ا... طبسي اگر مي‌خواست حق توليت را استفاده كند ميلياردر مي‌شد، افزود: اما ايشان حاضر نبود، اين كار را انجام دهد، آيت‌ا... طبسي عاشق امام رضا(ع) و مشهد بود.

 

ايشان يك سال از من كوچك‌تر بود و بنده فكر مي‌كردم كه تا بعد از من باشند و كار كنند اما مشهدي‌ها و انقلاب ستون بزرگي را از دست خواهند داد. وي با اشاره به روند درماني آيت‌ا... طبسي خاطرنشان كرد: پزشكان براي بهبود روند درماني ايشان اقدامات زيادي انجام داده‌اند اما همچنان مغزشان دچار مشكل است. به هر حال آيت‌ا... هاشمي و يادگار امام در اين سفر مشترك و صميمانه خود به مشهد مقدس با نشان دادن ميزان صميميت و نزديكي خود علاوه بر كشيدن خط بطلاني بر برخي ادعاهاي پوچ و جهت‌دار، به جامعه نيز اين پيام را فرستادند كه دوران همدلي و همكاري به معناي واقع فرارسيده است.


اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------