آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

خرم: تهدید به دفن کردن ظریف و صالحی در راکتور آب سنگین، خنده‌دارترین اتفاق سال 94 بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علی خرم

 سفیر پیشین ایران در سازمان ملل می گوید اینکه عده ای دلواپس دکتر ظریف و صالحی را تهدید کردند در راکتور آب سنگین اراک دفنشان می کنند و رویشان سیمان می ریزند مضحک ترین و خنده دارترین اتفاق سال 94 بود.

علی خرم در گفت و گو با خبرآنلاین، توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 را بهترین اتفاق در سال 94 دانست و گفت: قطعا توافق هسته ای که در سال 94 به سرانجام رسید یکی از مهمترین و بهترین اتفاقات برای مردم ایران بود. در نتیجه این توافق تحریم‌های سیاسی از سر جمهوری اسلامی برداشته شد و ایران می تواند از این پس مراودات خوبی با جامعه جهانی داشته باشد.

وی تصریح کرد: رفع تحریم های اقتصادی هم بدون شک بر زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود و مسیر اقتصادی کشور راحت تر و بهتر دنبال می شود. در همین راستا هم زمینه ها برای ورود سرمایه و تکنولوژی خارجی به ایران باز شده است. به عقیده من هرکدام از این اتفاقات یک خاطره و واقعه خوب در سال 94 است.

وي در ادامه انتخابات هفتم اسفندماه را اتفاقی مثبت در عرصه سیاست داخلی دانست و اظهار داشت: این انتخابات نشان داد که مردم دلگرم شده اند و نسبت به سال 92 حضور پررنگ تری پای صندوق ها داشتند. می توان امیدوار بود که حتی انتخابات های آتی با حضور پرشورتر مردم برگزار شود. این انتخابات نشان داد که مردم باور کرده اند که می توانند به ابزار دموکراسی و مردمسالاری به نام «انتخابات» خواست و اراده شان را محقق کنند. آن هم در شرایطی که برخی از همین کشورهای همسایه ما هنوز درگیر تنش و تشنج های داخلی هستند.

خرم با بیان اینکه سال 94 با برخی اتفاقات تلخ هم همراه بود، گفت: حادثه منا یکی از تلخ ترین اتفاقات سال 94 بود. از سوی دیگر حوادثی که در سوریه رخ داد خصوصا تصمیم اخیر روسیه برای خروج از این کشور یکی از ابهاماتی است که می توان در عرصه سیاست خارجی به آن اشاره کرد. معتقدم داستان سوریه هنوز تمام نشده است و باید منتظر بود و دید در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

سفیر سابق ایران در مقر سازمان ملل در پاسخ به این سوال که کدام اتفاق سیاسی شما را به خنده وا داشت؛ گفت: مسائل برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد اما فشارهای جناحی و سیاسی که به دکتر ظریف و صالحی وارد شد، جالب توجه بود. به عقیده من اینکه عده ای دلواپس به این دو شخصیت گفتند که شما را در راکتور آب سنگین دفن می کنیم و روی تان سیمان می ریزیم اتفاقی مضحک و خنده آور در این سال بود.

 

اخبار سیاسی  -  خبر  انلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------