آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

فاضل میبدی: آیت‌الله هاشمی تنها فردی است که می‌تواند خبرگان پنجم را مدیریت کند/ اوایل انقلاب افراطی‌هایی که جرأت حمله به امام را نداشتند، به احمدآقا و بهشتی حمله می‌کردند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,میبدی

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به هیچ جناح خاصی تعلق ندارد»، گفت: ریاست آیت‌الله هاشمی با این ویژگی بر خبرگان پنجم، به نفع نظام و کشور است و اعضای هیئت رئیسه نیز باید از این ویژگی آیت‌الله هاشمی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی درباره ترکیب هیئت رئیسه مجلس خبرگان پنجم و گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری، به خبرنگار آنا اظهار کرد:‌ به عقیده من، برازنده‌ترین فرد برای ریاست مجلس خبرگان رهبری شخص آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است. آیت‌الله هاشمی تنها فردی است که می‌تواند مجلس پنجم خبرگان رهبری را اداره و مدیریت کند.

وی، جایگاه مجلس خبرگان رهبری را بسیار مهم و حساس دانست و در ادامه تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سوابق و کارنامه کاری خوب و درخشانی در پست و مدیریت‌ها داشته و دارند؛ چراکه وی در امر سیاست فردی با تجربه به حساب می‌آید.

این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه «مردم به آیت‌الله هاشمی رأی حداکثری داده‌اند و وی توانسته جایگاه اول را کسب کند»، تصریح کرد: همانطور که پیش‌تر گفته شد وی از سوابق اجرایی، مدیریتی و مبارزاتی خوب و روشنی برخوردار است و این قضیه بر هیچ شخصی پوشیده و پنهان نیست. بنابراین شخصی بهتر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست چنین نهاد حساسی نمی‌توان تصور کرد.

او در این باره اضافه کرد: برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری یا سن بسیار بالایی دارند یا اینکه اطلاعات سیاسی و تحلیل‌های آیت‌الله هاشمی را ندارند. من بعید می‌دانم شخصی به غیر از وی در کارنامه خویش چنین سوابق اجرایی و مدیریتی خاصی را داشته باشد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به جامعه، مردم و کشور آگاهی بسیار بالایی دارد، گفت: به اعتقاد من، ریاست آیت‌الله هاشمی بر مجلس خبرگان رهبری به نفع کشور و نظام است نه جریانی خاص.

فاضل میبدی به هیئت رئیسه مجلس پنجم خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: اعضای هئیت رئیسه باید با رئیس مجلس هماهنگ باشند. به این معنا که هیئت رئیسه نباید به جریان فکری خاصی تعلق داشته باشند؛ در غیر این صورت درگیری و دردسرهای بسیاری به وجود می‌آید. بنابراین آیات محمد امامی کاشانی، محسن قمی و افرادی از این دست، قطعا مناسب هیئت رئیسه خواهند بود. اشخاصی که معتدل و از خطوط افراطی به دور هستند، می‌توانند مجلس پنجم را به نحو احسن و به نفع کشور مدیریت و هدایت کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: به عقیده من، حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز می‌تواند یکی از اعضای هیئت رئیسه باشد. چراکه وی رئیس‌جمهوری کشور به شمار می‌رود و نباید فراموش کرد او از آرای خوب مردمی برخوردار شده است.‌ به هر ترتیب افرادی مانند حسن روحانی و آیت‌الله امامی کاشانی به عنوان عضوی از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مناسب هستند.

بعد از حمله به احمدآقا و بهشتی، امروز نوبت هاشمی شده است
افراطی‌ها در اوایل انقلاب جرائت نداشتند به امام خمینی(ره) توهین کنند، اما در مقابل به نزدیکان امام توهین و حمله کردند
 
این مدرس حوزه علمیه به علل حملات و توهین‌های اخیر تندروها و دلواپسان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: هجمه‌ها و حملات افراطی‌ها به آیت‌الله هاشمی تازگی ندارد چراکه چنین اشخاصی در اوایل انقلاب اسلامی نیز جرأت این را نداشتند تا به امام خمینی(ره) توهین کنند و تهمت‌ بزنند و در مقابل به نزدیکان امام راحل چنین حملاتی را انجام می‌دادند. افراطی‌ها در اوایل انقلاب به شهید سیدمحمد بهشتی، مرحوم سیداحمد خمینی چنین حملاتی را می‌کردند و امروز نوبت آیت‌الله هاشمی شده است تا تندروها و افراطیون مانند گذشته به وی هجمه وارد کنند.

فاضل میبدی در این باره توضیح داد: همان‌طور که گفتم حملات تندروها و افراطیون به شخصیت‌های ارزشمند و برجسته نظام تازگی ندارد و از گذشته وجود داشته است، اما متأسفانه آن جریان افراطی‌گری نه تنها از اولیل انقلاب ادامه پیدا کرده بلکه قدرتمندتر از قبل نیز شده است.

وی یادآور شد: متأسفانه رقابت سیاسی در ایران اخلاقی و صحیح نیست و برخی گمان می‌کنند اگر شخصی به فرد دیگری حمله کند مبارز سیاسی شناخته می‌شود! هر فردی باید حد، اندازه و وزن سیاسی خودش را بداند و بعد تصمیم بگیرد تا به شخصی مانند آیت‌الله هاشمی حمله کند.


تندروها به آیات؛ هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد بهشتی حسادت می‌کردند چراکه آن‌ها مورد اعتماد و علاقه امام خمینی(ره) بودند
 
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «آیت‎الله هاشمی محبوب امام راحل بوده است»، تأکید کرد: در اوایل انقلاب بسیاری از افراد نسبت به آیات هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد بهشتی حسادت می‌کردند چراکه آن‌ها مورد اعتماد و علاقه امام خمینی(ره) بودند و متأسفانه آن اشخاص حسود تبدیل به طیف بسیار خطرناکی شده‌اند. این در حالی است اشخاصی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جزو سرمایه‌های کشور و نظام به شمار می‌آیند.

به گفته این استاد دانشگاه، افراطی‌ها و تندروها با سرمایه‌های ملی بازی می‌کنند و آن‌ها را زیر سؤال می‌برند. اگر سرمایه‌های ملی زیر سؤال بروند تمام آحاد جامعه زیر سؤال خواهد رفت.

 

 اخبار سیاسی  -آنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------