آیا دلواپسان ایران از "ترامپ" حمایت می کنند؟



همزمان با تمایل شریعتمداری مدیر مسئول کیهان به نامزد افراطی جمهوریخواهان

آیا دلواپسان ایران از "ترامپ" حمایت می کنند؟

اظهارات اخیر مدیر مسئول روزنامه "کیهان" نشان می دهند محافظه کاران و دلواپسان ایرانی از موضع "دونالد ترامپ" نامزد پیشتاز جمهوریخواهان علیه برجام حمایت می کنند.

 سایت تحلیلی "المانیتور" با انتشار گزارشی اشاره می کند که دو هفته پس از تعطیلات نوروز روزنامه های ایران منتتشر شده اند. در حالی که سایت ها و خبرگزاری های کشور به مسائل داخلی پرداخته اند به نظر می رسد موضع اخیر کیهان در قبال انتخابات امریکا نشان داده تا چه اندازه شکاف حزبی و جناحی در قبال موضع گیری درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا در داخل ایران وجود دارد.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,  حمایت دلواپسان ایران از  ترامپ


به گزارش خرداد، المانیتور در ادامه می نویسد:"شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که به اتخاذ مواضع تندروانه معروف است در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که نظرات نامزد جمهوریخواهان درباره برهم زدن برجام "خردمندانه ترین" حرف ترامپ به زعم او دیوانه بوده است. شریعتمداری از توافق هسته ای به عنوان سندی طلایی برای امریکا یاد کرده است و معتقد بوده که این موضوع سبب شد تا برای ایران چیزی جز خسارت، تحقیر و فریب به بار نیاید. در این میان "حمید بعیدی نژاد" مدیر کل امور سیاسی وزارت امور خارجه ایران اظهارات شریعتمداری را عجیب خوانده بود. روزنامه اصلاح طلب "آرمان" نیز شریعتمداری را با ترامپ مقایسه کرده بود. این روزنامه نوشته است که شریعتمدرای و ترامپ با یکدیگر نقطه اشتراک دارند و اظهارات ترامپ علیه برجام سبب خرسندی منتقدان و مخالفان داخل ایران برجام می شود و شریعتمداری از دید این روزنامه بار دیگر با افراطی های امریکا یک صدا شده است".

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,  حمایت دلواپسان ایران از  ترامپ


این سایت در ادامه اشاره می کند در حالی که دولت روحانی در تلاش است تا مردم وضعیت اقتصادی شان در دوران پسا تحریم بهبود پیدا کند تعدادی از رسانه های نزدیک به دلواپسان در ایران دولت و سیاست هایش را هدف حمله قرار داده اند از جمله روزنامه "وطن امروز" که با بسیاری از سیاست های رییس جمهوری مخالف است در صفحه اول خود شش مقاله را به مسائل اقتصادی اختصاص داده است که نشان دهنده آن است که دلواپسان قصد دارد حملات خود را در سال جاری خورشیدی علیه دولت بر حوزه اقتصادی متمرکز کنند.

 

 اخبار  سیاسی -  خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------