گمـانه‌زنـي‌ها بـراي رياسـت مجلـس خبـرگان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مجلس خبرگان رهبري

با توجه به عدم حضور آيت‌الله محمد يزدي در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري اظهار نظرها در مورد رياست بعدي اين مجلس روز به روز بيشتر مي‌شود، اما چيزي که قريب به اتفاق نمايندگان مجلس خبرگان رهبري بر آن تأکيد دارند اين است که تا اولين جلسه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري بايد منتظر انتخاب رئيس بعدي اين مجلس بود.

به گزارش جماران، اعضاي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در مصاحبه‌هاي اخير خود سعي کردند که در اين مورد اظهار نظر نکنند و همه چيز را به خرداد ماه سال جاري که پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري کار خود را آغاز خواهد کرد، واگذار مي‌کنند.

آنها مطرح شدن نام افرادي نظير آيات‌ هاشمي‌رفسنجاني، اميني و‌هاشمي‌شاهرودي براي رياست مجلس خبرگان در پنجمين دوره آن را صرفا گمانه‌زني رسانه‌ها عنوان مي‌کنند.

از جمله افرادي که در اين مورد هيچ اظهار نظري نداشت و حتي پيش‌بيني خود را از اينکه کدام گزينه مطرح شده براي رياست بعدي مجلس خبرگان رهبري محتمل تر مي‌داند را نيز بيان نکرد، آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي بود. آيت‌الله عباس کعبي نيز نام شخص خاصي را مطرح نکرد و مطرح شدن نام همه افرادي که به عنوان رئيس احتمالي و آتي مجلس خبرگان رهبري از آنها در رسانه‌ها نام برده مي‌شود را صرفا گمانه‌زني آن‌ها دانست.

همچنين آيت‌الله ‌هاشم ‌هاشم‌زاده هريسي در گفت‌و‌گو با خبرنگار جماران، تأکيد کرد: به دليل اينکه سيستم و ترکيب خبرگان کاملا مشخص نيست، به نظر من در رابطه با رياست اگر بخواهيم حرفي بزنيم خيلي صائب نخواهد بود.اين در حالي است که مولوي نظير احمد سلامي‌در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد رئيس پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري گفت: برداشت من اين است که شايد آيت‌الله سيد‌محمود ‌هاشمي‌شاهرودي رئيس بعدي مجلس خبرگان باشد. نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان همچنين در مورد مسائل مطرح شده پيرامون 2 قطبي شدن پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، با ابراز اميدواري از اينکه چنين اتفاقي نخواهد افتاد، تصريح کرد: در حال حاضر نيز اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و اعتداليون در مجلس خبرگان حضور دارند و چنين جرياني پيش نيامده است.

وي افزود: رسانه‌ها اين امر را پخش مي‌کنند و به آن دامن مي‌زنند؛ ما که در متن و بطن خبرگان هستيم چنين چيزي را مشاهده نمي‌کنيم.

بعد از اينکه رئيس فعلي مجلس خبرگان رهبري در انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته موفق به کسب آراي مردم نشد گزينه‌هايي از جمله آيت‌الله اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني، آيت‌الله ابراهيم اميني و آيت‌الله محمود ‌هاشمي‌شاهرودي در رسانه‌هاي کشور براي رياست بعدي مجلس خبرگان مطرح شدند.اما باز نمي‌توان تنها اين سه کانديدا را کانديداي محتمل رياست مجلس خبرگان پنجم دانست و بايد ديد تا روز آغاز نشست اولين اجلاسيه مجلس بعدي چه رايزني‌هايي صورت مي‌گيرد.


 اخبار  سیاسی -  جماران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------