آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

دادستان کل کشور: عضویت دادستان در بیش از ۷۰ شورا بسیار بالاست



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, منتظری

دولت باید بداند که قوه قضاییه و دادستانی کل کشور هم در تحقق اهداف نظام و تحقق اوامر و دستورهای مقام معظم رهبری در کنار اوست و هر کجا که بتوانیم کمک می‌کنیم و آماده‌ایم ولی شرط این مسئله دوطرفه بودن تعامل است.

 دادستان کل کشور گفت: حضور در شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای عالی فضای مجازی و... چه معنایی دارد؟ به دنبال عنوان و سمت نیستم، اما این مسائل نشان می‌دهد که عضویت در بیش از ۷۰ شورا بسیار بالاست.

به گزارش  ایلنا، محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستانی کل کشور گفت: از اینکه مورد اعتماد رئیس قوه قضاییه قرار گرفتم و این مسئولیت به من تفویض شده، از خدا سپاسگزارم.

او ادامه داد: پذیرفتن این مسئولیت با لحاظ جایگاهی که دادستانی کل کشور و شخص دادستان دارد به دلایلی برای این حقیر سنگین بود و از پذیرش آن ابا داشتم ولی شرایطی پیش آمد که خود را ملزم به پذیرش این امر و پاسخ مثبت به این دعوت دانستم.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه پس از پذیرش این مسئولیت متعهد و متلزم هستم هر آنچه را در توان دارم در خدمت به قوه قضاییه و مردم بگذارم، اظهار داشت: همه توانم را بکار می‌گیرم تا به اهداف، خواسته‌ها و انتظارات رئیس قوه قضاییه و آنچه را که قانون برای دادستانی کل کشور در نظر گرفته است، جامه عمل بپوشانم.

منتظری افزود: این امر مستلزم سه امر است؛ توفیق الی الله. دوم، حمایت و پشتیبانی به همراهی رئیس قوه قضاییه است که در همین جا اعلام کردند هر آنچه در توانشان است دریغ نمی‌کنند. سوم، همدلی و همراهی همه عزیزانی است که تاثیرگذارند؛ بخصوص قضات دیوان عالی.

او با بیان اینکه معتقد به داشتن برنامه هستم، خاطر نشان کرد: اعتقاد دوم من داشتن عِده و عُده است که در همین‌جا از رئیس قوه قضاییه تقاضا دارم دادستانی را برای داشتن عِده و عُده کمک کنند.

رییسی گفت: دادستانی ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد. حضور در شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای عالی فضای مجازی و... چه معنایی دارد؟ من به دنبال عنوان و سمت نیستم، اما این مسائل نشان می‌دهد که عضویت در بیش از ۷۰ شورا بسیار بالاست.

دادستان کل کشور در تشریح اولویت‌های خود ابراز داشت: نخستین اولویت، بحث نظارت بر دادسراهاست که این نظارت باید تعریف شود و امکانات این امر هم مهیا شود. ما حدود ۳۷۰ دادرا در سراسر کشور داریم که باید میان آن‌ها حلقه وصلی وجود داشته باشد که آن حلقه وصل دادستانی است. من برای اجرای فصل ۱۰ قانون کیفری دادرسی مدنی از رئیس قوه به قضاییه درخواست کمک دارم. اولویت دوم هم در تحقق خواست و نظر رهبری است. بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید ایشان قرار گرفته است تنها متوجه دولت نیست و قوه قضاییه و مجلس هم وظایفی برعهده دارند و یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند در تحقق این مسئله کمک کند دادستانی کل است.

منتظری اضافه کرد: دولت باید بداند که قوه قضاییه و دادستانی کل کشور هم در تحقق اهداف نظام و تحقق اوامر و دستورهای مقام معظم رهبری در کنار اوست و هر کجا که بتوانیم کمک می‌کنیم و آماده‌ایم ولی شرط این مسئله دوطرفه بودن تعامل است.

او اولویت سوم خود را مبارزه با انواع فساد عنوان کرد و یادآور شد: تحقق این اولویت‌ها و انجام آن امور فقط برعهده دادستانی کل کشور نیست و نیازمند همدلی و همراهی دیوان عالی و سایر نهادهای مرتبط با قوه قضاییه هم است.

 

 اخبار سیاسی -  ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------