آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

انتقاد آیت الله غروی از نفاق افکنی‌ها، بی‌اثر عنوان کردن برجام،تخریب شخصیت‌های نظام، سوءاستفاده از بیانات رهبری، حب و بغض‌های انتخاباتی و ...



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , آیت الله غروی

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پسابرجام بهترین فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: نظر رئیس جمهور در پیام نوروزی در خصوص برجام۲ ناظر بر فعالیت‌های داخلی و رونق اقتصادی در درون کشور بود و سخن رهبر معظم انقلاب نیز هشدارهایی به دشمنان بود که مبادا فکر نکنند در مسائلی که به حاکمیت ملی ما مربوط می‌شود می‌توانند شاهد چیزی شبیه به توافق هسته‌ای باشند.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی پس از انتخابات اخیر به ویژه حمله به برخی از منتخبان مردم، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که بیش از هر چیزی نیاز به وحدت و انسجام داخلی داریم.

وی افزود: حضور بالای مردم در انتخابات ۷ اسفند، نشان دهنده این است که مردم پای نظام و انقلاب هستند و از این رو انتظار این است که ما این حضور را فراتر از دیدگاه‌های جناحی ارج گذاشته و برای آن احترام قائل شویم.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید سعی کنیم در شرایط حساس فعلی وحدتمان در داخل کشور آسیب نبیند، گفت: اگر زمینه‌های اختلاف در جامعه آشکار شود، دشمنان کشور خوشحال شده و باعث می‌شود که فشار خود به نظام و اصالت‌های انقلاب را بیشتر کنند، کما اینکه با دقت به اخبار و اطلاعات رسانه‌های خارجی، این موضوع قابل فهم است.

                        نفاق افکنی‌ها، برای بی‌اثر کردن دستاوردهای برجام است
وی با یادآوری این نکته که وحدت ملی رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن بوده است، از بداخلاقی‌های سیاسی به ویژه پس از انتخابات اخیر انتقاد کرد و گفت: هر حرکت نفاق افکنی که بخواهد توسط هر شخص یا گروهی انجام گیرد، کمک کردن به دشمن و بی‌اثر کردن دستاوردهایی مانند حضور پرشور مردم در انتخابات یا مثلا برجام و توافق هسته‌ای است که برای پیشرفت نظام انجام شده است.

                             باید حرمت  شناسنامه انقلاب را حفظ کنیم
آیت الله غروی با بیان اینکه تخریب اشخاص با انتقاد از آن‌ها متفاوت است، گفت: باید حرمت افرادی که به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی ایران هستند را حفظ کنیم و البته آن بزرگان نیز مراقب باشند که تلقی‌های خاصی برای دغدغه مندان انقلاب ایجاد نکنند.

          جایگاه رأی مردم همانند جایگاه ولایت فقیه از پایه‌های اصلی انقلاب است
وی خاطرنشان کرد: مطبوعات و رسانه‌ها نیز باید توجه کنند که رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاه است و باید به آرای مردم احترام گذاشت، زیرا جایگاه رأی مردم همانند جایگاه ولایت فقیه از پایه‌های اصلی انقلاب است.

                 تلاش‌دیپلمات‌های کشورمان در قضیه برجام دشمنانمان را برافروخت
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای استفاده از دستاوردهای پسابرجام نیازمند وحدت و همدلی هستیم تا پیروزی برجام را تبدیل به موفقیت‌های بیشتر برای کشور کنیم، گفت: تلاش‌هایی که دیپلمات‌های برجسته کشورمان در قضیه توافق هسته‌ای و برجام انجام دادند بسیار عالی بود به گونه‌ای که حیرت دشمنانمان را برافروخت؛ عملا دیدیم که دشمنان کشورمان در مقابل فهم و تدبیر دیپلمات‌های کشورمان و فهم و درک آنان خضوع کردند، به گونه‌ای که امروز برخی از مخالفان داخلی دولت آمریکا، از آن ابراز نارضایتی شدید و به پیروزی جمهوری اسلامی ایران اقرار و اعتراف می‌کنند.

                                        برجام ایران را از انزوا خارج کرد
وی افزود: برجام و توافق هسته‌ای فرصتی برای ایران شد تا از زیر بار تحریم‌های ظالمانه‌ای که قصد داشت کشور ما را به انزوا بکشد رهایی یابیم؛ آن هم نه فقط تحریم‌های آمریکا، بلکه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل؛ از طرفی آن تحریم‌های سابق، حقوق مسلم و سرمایه‌های کشورمان را بلوکه کرده بود و برای برخی از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و... کشور نیز محدودیت‌هایی را اعمال می‌کرد اما اکنون با بسیاری از کشورهای دنیا امکان تبادلات اقتصادی وجود دارد.

         ضایع کردن دستاوردهای برجام مورد نظر مقام معظم رهبری نیست
آیت الله غروی با بیان اینکه البته نباید بعد از برجام دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم تا اوضاع اقتصادی خود به خود درست شود، گفت: باید فرصت پسابرجام را قدر دانسته و آن را به جهت مثبت پیش ببریم، نه اینکه خدای ناکرده این فرصت را تبدیل به تهدیدی برای خود و در ‌‌نهایت تضعیف نظام کنیم؛ قطعا تلاش برای بی‌خاصیت کردن و ضایع کردن دستاوردهای برجام مورد نظر مقام معظم رهبری نیست.

وی با بیان اینکه البته نباید فکر کنیم با برجام همه مشکلات کشور حل شده و نیازی به هوشیاری پسابرجام نداریم، اضافه کرد: ‌ در این موضوع شکی نیست که دشمنان ما زیاده خواه هستند و آن‌ها سعی دارند به بهانه‌های مختلف پیروزی برجام برای ایران را به شکست تبدیل کند؛ به همین دلیل باید هوشیار باشیم اما واقعا باید قدر فرصت پیش آمده پس از توافق هسته‌ای و برجام را دانسته و از دیپلمات‌های کشورمان که برای این موضوع تلاش کردند، تشکر کنیم.

این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه فضای پسابرجام بهترین فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: باید حواسمان در داخل کشور جمع باشد و از فرصت پیش آمده از توافق هسته‌ای و برجام، در جهت منافع کشور و‌‌ همان اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند، استفاده کنیم؛ برای مثال اگر احیانا فرصتی پیش آمد می‌توانیم با نو کردن ابزار تولید کشور و حتی فراهم کردن ابزار و ادوات و ماشین‌های تولیدی در جهت پیشرفت کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه برخورد سلبی با موضوع برجام و دستاوردهای دولت در عرصه سیاست خارجی صحیح نیست و مقام معظم رهبری هم این گونه برخورد‌ها را قبول ندارند، گفت: مسائلی که رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث توافق هسته‌ای و برجام مطرح می‌کنند، نه برخورد سلبی با این موضوع که بیشتر هشدارهایی است تا مسئولان مورد غفلت قرار نگیرند؛ حتی خود مسئولین دولتی هم می‌گویند که اگر تذکرات و هشدارهای ایشان نبود، اصلا نمی‌توانستیم به موقعیت کنونی برسیم.

                 نباید کورکورانه در جهت تضعیف دستاوردهای دولت اقدام شود
آیت الله غروی با بیان اینکه باید به دنبال موفقیت‌های پس از برجام باشیم، گفت: نباید با غیرواقع بینی و احساسات کورکورانه در جهت تضعیف دستاوردهای دولت از جمله برجام اقدام شود.

           برخی با تبدیل محکمات رهبری به متشابهات از آن سوءاستفاده نکنند
وی در خصوص سوءاستفاده برخی مخالفان دولت از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام۲ گفت: نباید این طور باشد که افرادی، برخی محکمات مقام معظم رهبری را تبدیل به متشابهات کرده و سپس از آن سوءاستفاده کنند.

                                       همگان باید بدور از حب و بغض‌ها عمل کنند
 وی تاکید کرد: همگان باید بدور از حب و بغض‌ها، واقع بین باشند و عقلانیت را به کار ببندند و این طور نباشد که ما موفقیت دیگران از جمله مسئولین نظام را نادیده بگیریم و این زمینه‌ای برای تضعیف آن‌ها در سطح بین الملل باشد، چرا که دیپلمات‌های کشورمان زمانی می‌توانند در سطح بین الملل از حقوق ملت ایران به درستی دفاع کنند که از داخل کشور دلگرم باشند؛ اگر افرادی هم در داخل کشور هستند که منتقد عملکرد دولت هستند، توجه داشته باشند که انتقاد سازنده جدای از تخریب است و اگر واقعا دلشان برای نظام می‌سوزد نباید کاری کنند که اقتدار نمایندگان نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل خدشه دار شود.

                هم نظر رهبری و هم نظر رئیس جمهور درباره برجام۲ صحیح بود
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی عبارات متشابه اما با معانی مختلف، مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: نظر رئیس جمهور در پیام نوروزی در خصوص برجام۲ ناظر بر فعالیت‌های داخلی و رونق اقتصادی در درون کشور بود و سخن رهبر معظم انقلاب نیز هشدارهایی به دشمنان بود که مبادا فکر نکنند در مسائلی که به حاکمیت ملی ما مربوط می‌شود می‌توانند شاهد چیزی شبیه به توافق هسته‌ای باشند؛ بنابراین سخن و نظر رهبر معظم انقلاب و همین طور سخن و نظر رییس جمهور هر دو درست و صحیح است ما گاهی عبارات متشابه سوءتفاهم‌هایی را ایجاد می‌کند که در چنین مواقعی خود مسئولین باید به این مسئله ورود کنند.

 اخبار  سیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------