آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

معاون سیاسی وزارت کشور : احتمال راهیابی نفر ششم انتخابات اصفهان به مجلس/ ابهام‌ها را به شورای نگهبان فرستاده‌ایم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مقیمی

معاون سیاسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: نفر ششم انتخابات در حوزه اصفهان 26 درصد آرا را به دست آورده و اگر قرار باشد از بین داوطلبان کسی به جای خانم خالقی به مجلس برود، ایشان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدحسین مقیمی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند سال گذشته اظهار داشت: از بین 207 حوزه انتخابی، نتیجه انتخابات در 201 حوزه انتخابیه به صورت کامل از سوی شورای نگهبان تایید شده است. در پنج حوزه انتخابیه نیز شکایت‌هایی وجود داشت و در حوزه انتخابیه اصفهان نیز، آرای یکی از منتخبان مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته است.

او در خصوص دلایل حذف یکی از منتخبان اصفهان گفت: در متن نامه در مورد شرایط خانم خالقی از عنوان ابطال انتخابات استفاده شده است.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور درخصوص وضعیت این فرد و تصمیم برای ابطال، سوال‌هایی را در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کرده که قرار است شورای نگهبان به این نامه جواب دهد. خانم خالقی می‌تواند با مراجعه به شورای نگهبان، دلایل ابطال آرای خود را جویا شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با رد کردن احتمال برگزاری انتخابات مرحله دوم برای انتخاب این کرسی خالی اصفهان در مجلس دهم گفت: کاندید ششم انتخابات مجلس در اصفهان 26 درصد آرا را به دست آورده و اگر قرار باشد از بین داوطلبان کسی به مجلس شورای اسلامی برود، آجدانی است؛ طبق قانون باید نفر ششم با توجه به کسب این حجم آرا به عنوان نماینده پنجم به مجلس برود اما شورای نگهبان نظر به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای دارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: وزارت کشور فقط در حوزه انتخابیه اصفهان اختلاف نظر جزئی با شورای نگهبان دارد که اهمیت بسیاری دارد و قرار است، وضعیت نهایی نماینده پنجم اصفهان در جلسه هفته آینده شورای نگهبان مشخص شود.

 

 اخبار  سیاسی -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------