آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

تغییرات پساانتخاباتی در راه مشهد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

مظفری، امینی و مهرعلیزاده گزینه‌های احتمالی استانداری خراسان رضوی
تغییرات پساانتخاباتی در راه مشهد

 انتخابات هفتم اسفند به عنوان نخستین انتخابات برگزار شده از سوی دولت حسن روحانی هرچند در برخی حوزه‌ها مثل تهران با رضایت کامل اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان همراه بود اما چندین حواشی همراه داشت.

 یکی از حواشی‌ها واکنش‌های نیروهای اصولگرا به مردم تهران به خاطر نحوه رای دادن آنها بود، رایی که حتی تا تشبیه مردم تهران به مردم کوفه پیشروی کردند. با این حال در برخی دیگر از کلانشهرها مسائل به وجود آمده کاملا به ضرر رقبای اصلاح‌طلبان بود. مینو خالقی سومین منتخب مردم اصفهان در آخرین روز زمستان آرای او از سوی شورای نگهبان باطل اعلام شد. یکی از حواشی دیگر انتخابات هفتم اسفند، حواشی انتخابات در مشهد بوده است که به صورت گسترده و در سطح کشور رسانه ای نشده است اما اصلاح‌طلبان این شهر نسبت به آن ناخرسند هستند. این نارضایتی تا جایی پیش رفته است که خداحافظی استاندار خراسان رضوی تقویت پیدا کرده و استاندار نیز هرلحظه آمادگی خروج از چهارراه لشگر (محل استانداری) را دارد.


جنجال‌های انتخاباتی مشهد
شنبه شب 11 اسفند سال گذشته درحالی که خبرنگاران واقع در وزارت کشور از نتایج لحظه به لحظه انتخابات تهران خبر می‌دادند هنوز خبری از نتایج انتخابات مشهد منتشر نشده بود. شب به نیمه نرسیده بود که در فضای مجازی شایعه ای مبنی بر سفر شبانه وزیر کشور به خراسان رضوی مطرح شد. این مساله اگرچه با تکذیب وزارت کشور روبرو شد اما اذهان را بیشتر متوجه انتخابات مشهد می‌کرد.

 

در همان شنبه شب‌نامه سرگشاده یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به رئیس جمهور در فضای مجازی باعث می‌شد ذهن‌ها بیشتر متوجه این کلانشهر شود. خبرهای رسمی و شایعاتی که از این شهر به گوش می‌رسید همه از یک چیز حکایت می‌کرد و آن نارضایتی نیروهای حامی دولت از استاندار و فرماندار مشهد بود. سرانجام نتایج انتخابات این شهر پس از اعلام نتایج قطعی شهر تهران اعلام شد. اصلاح‌طلبان که بنابه اعلام مسئولان برگزاری انتخابات شکست خورده بودند، خواهان بازشماری بخشی از صندوق‌ها شدند. بنابر اظهار نظر مسئولان فرمانداری، تغییرات صورت گرفته در بازشماری ناشی از خستگی بوده و در حدی نبود که نتیجه انتخابات را تغییر دهد.


رشیدیان خرداد استانداری را نمی‌بیند
با وجود بازشماری آرا، اعتراض نیروهای اصلاح‌طلب و حامیان دولت به روند برگزاری انتخابات در این استان فروکش نکرد و آنها خواستار تغییر علی رشیدیان استاندار خراسان رضوی شدند. در نهایت دوشنبه گذشته روزنامه کیهان خبر داد که احتمال تغییر استاندار شدت پیدا کرده است. در این باره عباس میرزاده، رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در مشهد می‌گوید که احتمالاً این تغییر در اردیبهشت ماه انجام می‌شود. به گفته این فعال سیاسی دولت پیش‌تر خواهان تغییر مدیریت این استان بوده است اما بنا داشته تغییرات را به بعد از انتخابات موکول کند. میرزاده می‌گوید: علیرضا رشیدیان، استاندار فعلی نیز آمادگی این تغییر را دارد.


چه کسی به استانداری می‌رود؟
در رابطه با اینکه چه کسی جایگزین رشیدیان می‌شود گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که غلامحسین مظفری از گزینه‌های اصلی استانداری است. مظفری نیز سابقه فرمانداری و نمایندگی مردم نیشابور و ریاست جهاد دانشگاهی استان خراسان را داشته و همچنین از مدیران منصوب محمدباقر قالیباف بوده است که نشان می‌دهد رابطه مناسبی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارد. همچنین نام حسین امینی، سرلیست اصلاح‌طلبان مجلس دهم مشهد در میان گزینه‌هاست. امینی که از چهره‌های اصلاح‌طلب مشهدی است روحیه‌ای آرام دارد و مورد احترام بسیاری از اصولگرایان است. همچنین نام محسن مهرعلیزاده کاندیدای ریاست جمهوری سال 84 اصلاح‌طلبان نیز مطرح می‌شود.

 

با این وجود عباس میرزاده می‌گوید: هنوز گزینه خاصی برای استانداری خراسان رضوی مطرح نشده است. اسامی افرادی در روزهای اخیر مطرح شده اما براساس قانون استاندار بعدی نباید بازنشسته باشد و اگر بازنشسته است، نیز باید دارای شرایط خاصی مثل سابقه معاونت وزارت و یا نماینده ادوار مجلس و یا سابقه ایثارگری باشد.

 

  اخبار  سیاسی  -  همدلی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------