آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

شرط و شروط محمد هاشمی برای پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, محمد هاشمی

پيروزي مهم است اما مهم‌تر از آن نگه داشتن پيروزي است. امروز ديگر دولت بايد تلاش كند تا پيروزي هفتم اسفند را نگه دارد و صيانت از اين پيروزي در گرو پاسخ دادن به مطالبات مردمي است

حقيقت امر اين است كه پيروزي براي يك سياستمدار جلب اعتماد مردم است و مهم‌تر از آن نگه داشتن اين پيروزي است كه با محقق كردن برنامه‌ها و شعارها به دست مي‌آيد.

به گزارش انتخاب، محمد هاشمی‌رفسنجانی، رییس دفتر آیت الله هاشمی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: دولت روحانی اگر بتواند مطالبات جامعه را در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی پاسخ دهد، در خرداد ماه سال آینده پیروز خواهد بود.

سال جديدي براي دولت با اميدهاي بزرگي آغاز شده است. از يك سو دولت سال ٩٤ را با توافق هسته‌اي، اجراي برجام و لغو تحرم‌هاي كمر شكن عليه كشور به پايان رساند كه يك دستاورد بزرگ در سياست خارجي شمرده مي‌شود و از سوي ديگر با نتيجه مطلوب انتخابات هفتم اسفند و به حاشيه راندن گروهي كه عليه برنامه‌هاي دولت در مجلس حركت مي‌كردند دستاورد دومش را در حوزه سياست داخلي رقم زد.

حال با توجه به اين دو مساله مهم مي‌توان گفت كه دولت حسن روحاني چه ضرورياتي را در سال جاري مقابل خويش مي‌بيند. بي‌ترديد با توجه به وضعيتي كه در كشور حاكم است و دشواري كه از منظر اقتصادبر كشور و جامعه به وجود آمده است، مساله اقتصاد همان‌طور كه بارها از زبان رييس‌جمهور بيان شده است در اولويت‌هاي سال ٩٥ قرار خواهد گرفت. تلاش دولت بر اين خواهد بود كه شرايطي را فراهم كند تا آنچه به عنوان اقتصاد مقاومتي نام برده مي‌شود محقق شود.

با اين حساب برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت بايد بر اين مدار باشد تا با اشتغال‌زايي به افزايش توليد داخلي كمك كند و ميزان صادرات را كاهش دهد. با اجراي برجام و از ميان برداشتن تحريم‌ها حركت كردن در اين مسير قطعا راحت‌تر خواهد بود اما از سوي ديگر نبايد فراموش كرد كه اجرايي شدن اين برنامه‌ها تنها وابسته به مسائلي كه گفته شد نيست. بي‌ترديد حوزه سياست داخلي و آرامش در فضاي داخلي هم به تسريع تحقق اين برنامه‌ها كمك خواهد كرد، كه با نتيجه انتخابات هفتم اسفند بخشي مهمي از آن توسط آراي مردم رقم خورد.

انتخابات هفتم اسفند پيروزي مهي براي دولت محسوب مي‌شود اما خالي از لطف نيست تا نكته‌اي را درمورد اين پيروزي بيان كنيم. در اين مورد سخني از حضرت امام خميني(ره) را بيان مي‌كنم كه مي‌فرمايند: پيروزي مهم است اما مهم‌تر از آن نگه داشتن پيروزي است. امروز ديگر  دولت بايد تلاش كند تا پيروزي هفتم اسفند را نگه دارد و صيانت از اين پيروزي در گرو پاسخ دادن به مطالبات مردمي است كه در روز هفتم اسفند به دعوت بسياري از چهره‌ها و از جمله حسن روحاني پاي صندوق راي رفتند و به حاميان دولت راي دادند و چنين پيروزي اميدبخشي را براي دولت رقم زدند.

در واقع نگه داشتن اين پيروزي به معني پاسخ دادن به اعتماد مردم است. دولت حسن روحاني در سال جاري اگر بتواند مطالبات جامعه را در حوزه اقتصاد و سياست داخلي پاسخ دهد و اقدامات در خوري را به ثبت برساند كه نمود آن در زندگي مردم به روشني مشخص شود، قطع به يقين در خرداد ماه سال آينده هم اين پيروزي را به دست خواهد آورد. حقيقت امر اين است كه پيروزي براي يك سياستمدار جلب اعتماد مردم است و مهم‌تر از آن نگه داشتن اين پيروزي است كه با محقق كردن برنامه‌ها و شعارها به دست مي‌آيد.

 

 اخبار سیاسی  -  خبر انلاین

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------