آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

عارف به رای مردم پشت نمی‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , عارف


 انتخابات هفتم اسفند از هر زاویه ای که به آن نگاه شود در بین تمام جریانات سیاسی بر سر یک موضوع متفق القول هستند و آن هم شگفتی ساز بودن این انتخابات بخصوص در کلان شهری به مانند تهران است.

 

رای آوری هر 30 نفر لیست امید در تهران بی شک دور از انتظار بود  و رای بالای مردم به سرلیست اصلاح طلبان یعنی دکتر عارف هم حاوی پیام های زیادی بود او به نوعی در بین انتخابات ادوار مجلس حائز رکوردی شد که میزان رای دکتر عارف،او را رکورددار کرد.

 

پیش از انتخابات هم خیلی زود در بین سیاسیون و اهالی رسانه بحث ریاست مجلس دهم مطرح شده بود که شخص رئیس بنیاد امید ایرانیان اینگونه مباحث را زودهنگام توصیف کرد  و تمام تلاش خود را معطوف به همگرایی  بین اصلاح طلبان و حامیان دولت کرد.

 

او پس از انتخابات مرحه اول هم با اینکه تا حدودی ترکیب مجلس آینده از حیث سیاسی آن مشخص شد ولی باز هم ترجیح داد به مساله ریاست مجلس ورود نکند و بر ضرورت حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات تاکید کرد.عارف اگرچه مورد سوالات مختلف از سوی مردم و اصحاب رسانه در خصوص بحث ریاست مجلس دهم قرار گرفته است اما او این مباحث را در مقطع فعلی زودهنگام می داند البته منتخب اول مردم تهران در گفت وگو با ویژه نامه نوروی روز اعتماد در برابر اصرار خبرنگار مبنی بر پاسخ به سوالی درخصوص ریاست مجلس دهم تنها به این جمله اکتفا کرد که«بهرحال مردم مطالباتی دارند و باید به این مطالبات پاسخ داد».این گفته عارف روز گذشته توسط فرزند ارشد او یعنی حمید رضا عارف رمزگشایی شد.

 

مدیر عامل سایق بنیاد امید ایرانیان که یکی از نزدیکترین چهره ها به منتخب اول مردم تهران محسوب می‌شود در گفت‌وگو  با خبرگزاری آریا در خصوص انتشار برخی اخبار در خصوص توافق آقای عارف و آقای لاریجانی درباره ریاست مجلس دهم، گفت : «دکتر عارف آنقدر با مردم شفاف و صریح هستند که هر گونه اتفاقی رخ دهد و از ایشان سوال شود، بدون هر گونه سیاست بازی و سیاست کاری به مردم پاسخ می دهند. دکترعارف طی دو روز گذشته به رسانه‌ها اعلام کردند که هیچ گونه تماسی با آقای لاریجانی نداشته و تنها تماسی که بوده پس از انتخابات مجلس، آقای لاریجانی با دکتر عارف تماس گرفتند و پیروزی ایشان را تبریک گفتند. دکتر عارف اعتقادی به بحث تعیین ریاست قبل از تشکیل مجلس دهم ندارد و این موضوع را کاملا در ساز و کار خود مجلس و نمایندگان منتخب مردم می دانند و به هیچ وجه موافق نیستند قبل از برگزاری دور دوم انتخابات و تشکیل مجلس در خصوص ریاست مجلس دهم توافقی یا صحبتی صورت گیرد.

 

انتشار این خبر هم از همان گمانه زنی‌های رسانه‌ای است که شاید هدف خاصی را دنبال می کنند تا که یاس و ناامیدی را در بین مردمی که رای به تغییر دادند، ایجاد کنند. وقتی که دکتر عارف در انتخابات مجلس نفر اول در حوزه تهران می شوند و سایر کاندیداها هم رای شان مشخص است، این نشان می دهد که مردم دنبال تغییر اساسی در ساختار سیاسی هستند و تصور نمی‌کنم دکترعارف به این راحتی با یک جلسه بخواهند رای مردم و پیامی که مردم فرستادند را نادیده بگیرند. شاید برای نخستین بار در تاریخ سیاسی جهان باشد که یک مجموعه که حزب هم نبوده، لیستی را ارائه می کند و مردم یک حوزه به تمام افراد آن لیست همزمان رای می دهند. تصور نمی کنم دکتر عارف چنین شخصیتی را از خود بروز و ظهور داده باشند که با یک توافق معمولی و یک جلسه بخواهند به رای مردم پشت کنند.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی باید ریاست مجلس دهم را بر عهده بگیرد؟، گفت: در جایگاهی نیستم که بخواهم تشخیص دهم. اگر نماینده منتخب مردم در مجلس بودم، می توانستم نظر بدهم. اما از دید اجتماعی خودم به عنوان یک شهروند رایی که مردم دادند، کاملا گویا بود و جایگاه رای ها موثر است اما باید تا انتخابات مرحله دوم صبر کرد و دید که اکثریت مجلس و دیدگاهی که وارد مجلس می شود، چیست. این نخستین بار است که بحث ریاست مجلس از مدتها قبل در رسانه ها مطرح می شود. رسانه ها باید بگذارند نمایندگان با آزادی و اختیاری که دارند وارد مجلس شوند و بر اساس فراکسیون هایی که تشکیل می شود و نظراتی که وجود دارد خود نمایندگان، رئیس مجلس را انتخاب کنند. مطمنا انتخابی که نمایندگان می کنند، بهترین انتخاب خواهد بود.

 

 اخبار سیاسی -   امید  ایرانیان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------