آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

در مقابل جریان سوءاستفاده‌کننده از مهدویت می‌ایستیم/ لازم باشد در انتخابات۹۶ به شورای‌نگهبان مشاوره می‌دهیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,انتخابات‌

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه داریم از مرزهای فکری و عقیدتی محافظت کنیم، گفت: قطعا اگر خطری احساس کنیم مشاوره‌های لازم را خواهیم داد.

حجت الاسلام‌والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص عکس العمل مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در مواجهه با جریانات سیاسی سوءاستفاده کننده از شعارهای مهدویت به ویِژه در ایامی همچون انتخابات‌ها، اظهار داشت: اگر مسئله‌ای باشد و مشاهده کنیم جایی نقطه تضاد، برخورد یا سوءاستفاده از شعارهای مهدویت باشد حتما وارد عمل می‌شویم، چرا که هیچ کس حق ندارد از این عنوان و از این مقدسات به نفع جناح و جریان سیاسی خود استفاده کند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: ما این مسئولیت را داریم و حس می‌کنیم باید مراقب حدود و صغور این مسئله باشیم؛ مثل حفاظت از مرزهای کشور که انجام می‌شود، ما باید از مرزهای فکری و عقیدتی محافظت کنیم تا مبادا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد؛ حالا اینکه مصداق آن و اینکه چه موردی پیش بیاید، به موقع وارد خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مرکز تخصصی مهدویت، در خصوص سوءاستفاده از شعارهای مهدویت در زمان دولت قبل، اقداماتی از جمله آسیب‌شناسی در این خصوص را انجام داده است یا خیر؟ گفت: جریانات مختلفی وجود داشته و هم اکنون هم وجود دارد و بالاخره کارهایی در این خصوص شده است؛ پایان نامه‌هایی نیز در این خصوص نوشته شده و برخی از آن‌ها نیز در حال نگارش است.

کلباسی تصریح کرد: جریاناتی که خود را دینی و مهدوی معرفی کرده اما در اصل جریانات غیر اصولی و با مبنای غیر صحیحی باید معرفی شوند؛ حداقل آن این است که به نخبگان جامعه باید معرفی شوند و البته در کنار این معرفی، تحلیل و نقد نیز پیرامون این جریانات صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مثلا جریان احمدالحسن که مدعی یمانی در عراق بود -وی در بصره ادعا کرد که من با چهار واسطه از اولاد امام زمان (عج) و یمانی موعود هستم و قرار است حکومت عصر ظهور را زمینه سازی کنم. وقتی امام مهدی (عج) حکومت تشکیل داد و از دنیا رفت، من و یازده مهدی دیگر امامان بعد از امام مهدی خواهیم شد- او داستان‌هایی دارد که در جاهای مختلف نفوذ کرده و بیعت گرفته بود و حتی در حوزه‌ها نفوذ کرده بود؛ ما وارد این عرصه شدیم؛ از نوشتن کتاب‌ها، فعالیت در سایت‌های مجازی و همچنین در موارد فقهی استفتاء از مراجع تقلید گرفته شد؛ یعنی آن کارهایی که باید انجام دهیم را تا حدودی انجام دادیم و حتی نشست‌هایی در این خصوص برگزار کردیم؛ موارد دیگری هم هست که به اقتضای شرایط و اقتضای اینکه جریانات سوء استفاده کننده و آسیب زا هستند ما مقابل آن موضع می‌گیریم.

دبیر ستاد فعالیت‌های مهدوی کشور در پاسخ به این سؤال که اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ جریاناتی سیاسی ظهور و بروز کنند که با سوءاستفاده از شعارهای مهدوی و امام زمانی بخواهند به اهداف خود برسند، عکس العمل شما چه خواهد بود؟ و آیا برای مثال شما در این خصوص به شورای نگهبان مشاوره می‌دهید؟ گفت: قطعا اگر خطری احساس کنیم و لازم باشد، مشاوره‌های لازم را می‌دهیم؛ یعنی برای مثال اگر جریانی باشد و ما اطلاع داشته باشیم که با سوءاستفاده از شعارهای دینی و مهدوی قصد رسیدن به اهداف سیاسی خود را دارد، وظیفه خود می‌دانیم که در این موارد وارد شویم.

 

 اخبارسیاسی -  ایلنا   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------