آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

واكنش احمد توكلي به گزارش روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب؛روحاني را گفتم نه احمدي ‌نژاد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,توکلی


احمد توکلی، ‌نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارشی که روز دوشنبه مورخ ٢٣/١/٩٥ در صفحه یک روزنامه چاپ شد، توضیحاتی را به دفتر روزنامه ارسال کرد که عینا در پی می‌آید:


بسم الله الرحمن الرحیم
مدیران مسئول محترم روزنامه‌های شرق، اعتماد،  آرمان، ابتکار، اسرار، ایران، فرهیختگان
در صفحه اول شماره امروز دوشنبه ٢٣/٠١/١٣٩٥ روزنامه‌های تحت مدیریت شما برادران از قول من مطالبی به آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین و دولت وی نسبت داده شد که ساخته و پرداخته کسانی به نظر می‌رسد که اعتنایی به این دستور خداوند کریم ندارند که در قرآن فرمود: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت‏ شهادت دهيد و البته نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديك‌تر است و از خدا پروا داريد كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است.  

 

درست است که تصویب قرض شش‌ماهه ٥/٢ (دو و نیم) میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در تاریخ ٢٦/٠٤/١٣٩٢ در روزهای آخر دولت پیشین انجام شده ولی پرداخت‌ها از ١٧/٠٧/١٣٩٢ آغاز شده و تمام تخلفات اشاره‌شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است. مواضع شفاف مرا درباره عملکرد آقای دکتر احمدی‌نژاد همه می‌دانند، ولی نه من و نه هیچ مسلمانی حق ندارد به‌دروغ زبان بگشاید و نسبت به مخالفانش بی‌محابا هرچه می‌خواهد بگوید. ارقام ساختگی و نسبت‌های ناصواب در تیتر و متن خبر منتشرشده در روزنامه‌های تحت مدیریت شما زیاد است. صوت سخنان من در سایت رادیو فرهنگ موجود است. (http://radio.iranseda.ir/LightBox/?ch=١٦&d=٤/١٠/٢٠١٦%٢٠١١:٠٠:٠٠%٢٠AM&t=١١:٠٠) و قابل‌قبول‌ترین خبر تنظیم‌شده را سایت الف منتشر کرده است


 (http://alef.ir/vdcevx٨x٧jh٨eoi.b٩bj.html?٣٤٣٩٨٠). متن پیاده‌شده قسمت موردنظر این است: «برای مزید اطلاع نمایندگان و دولت محترم عرض می‌کنم در روزهای آخر دولت پیشین، یک مصوبه‌ای شورای عالی امنیت ملی داشت که ٢,٥ میلیارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش‌ماهه برای واردات مواد اولیه، دارو و کود. توجه بفرمایید شش‌ماهه باید برمی‌گرداندند اما شرکت‌ جهاد سبز اومده از ١٥٢میلیارد تومانی که گرفته، فقط ٤٥ میلیارد را برگردانده و بقیه‌اش را ساختمان خرید و به شرکت‌های دیگر قرض داده، حق‌العمل بازرگانی داده.

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات صنایع روستایی و عشایری شاهد از ٢٣٦ میلیاردی که گرفتند رفتند ١٧٣ میلیارد داده دو تا ساختمان خریده، خیال نکنید اگر پول بدهید دست شرکت‌های دولتی کار درست می‌شد. مدیرکل ذی‌حسابی و امور مالی وزارتخانه رفته با این پول‌ها کارهای عجیب و غریبی کرده مثلا ٧٢١ میلیون تومان صرف بودجه رفاهی پرسنل خودش کرده» اینها با آنچه دیروز منتشر ساختید چه نسبتی دارد؟ هماهنگی بین این همه روزنامه در این خلاف‌گویی نیز بسیار غم‌انگیز است و مغایر دستور دیگر قرآن.  فکر می‌کنم شما ضمن انتشار کامل توضیح بنده و تصحیح این مورد، محتاج تغییر مسیر هستید تا با تشدید اختلافات بیش از این به مصالح ملی و منافع مردم آسیب نرسد و فردای قیامت به خلق خدا بدهکار نشوید.


آقاي توكلي به فارس رجوع كنيد
توضیح «شرق»: احمد توکلی در جوابیه‌ای خطاب به روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، ابتکار، اسرار، ایران و فرهیختگان بعد از ارائه توضیحاتی راجع‌ به سخنانش در مجلس، هماهنگی بین این همه روزنامه را در خلاف‌گویی بسیار غم‌انگیز و آن را مغایر دستور قرآن دانست.


ایشان بعد از ارسال جوابیه به دفاتر روزنامه‌های مزبور، متنی نیز در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد که این خبرگزاری با تیتر «انتقاد توکلی از تحریف سخنانش در روزنامه‌های اصلاح‌طلب/ تخلفات مربوط به دولت‌ روحانی است نه احمدی‌نژاد» آن را منتشر کرد. بزرگ‌ترین تحریف (به گفته احمد توکلی)  عدد ١٥٠ هزار میلیارد تومان است که خبرگزاری فارس آن را به نقل از خود آقای دکتر احمد توکلی در تاریخ ٢٢/١/٩٥ در خبرهای ذیل سرویس سیاسی/ مجلس منتشر کرد.


تیتر خبر مزبور که در ساعت ١٠:٦ دقیقه صبح بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفته این است: «تصویب کلیات لایحه بودجه ٩٥/ موافقان: منابع و اعتبارات در بودجه براساس نیازها توزیع شده/ مخالفان: سال ٩٥ با کسری واقعی بودجه مواجه می‌شویم». اواسط همین خبر، خبرگزاری فارس به نقل از احمد توکلی آورده است: «زمانی در دولت قبل ١٥٠ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای تهیه دارو قرض گرفته شد اما صرفاً  ٤٥هزار میلیارد تومان آن را پس دادند و بقیه را صرف خرید ساختمان و قرض‌دادن به برخی نهادهای دولتی کردند و مقداری را نیز صرف امور رفاهی کارکنان کرد، از این رو در بودجه ٩٥ جلوی دست‌اندازی‌ها به صندوق ذخیره ارزی را گرفتیم».

 

در هیچ جای خبر تنظیم‌شده توسط خبرگزاری فارس نامی از دولت روحانی برده نشده تا از روی روزنامه‌های یادشده از سوی احمد توکلی موردتحریف واقع شود. بهتر بود جناب دکتر توکلی بعد از انتقاد از روزنامه‌های جریان اصلاح‌طلب و متهم‌کردن آنها به «خلاف‌گویی» خرده‌ای هم به خبرگزاری‌ای می‌گرفتند که به‌نوعی منبع گزارش روزنامه‌های اصلاح‌طلب است. مخاطبان می‌توانند خبر مزبور را  در گوگل سرچ کرده تا خود مانند گذشته به قضاوت بنشینند.

 

 اخبار  سیاسی  - شرق  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------