آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

عراقچی: ایران خواهان همبستگی و مقابله با وحدت شکنی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , عراقچی

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت سازمان همکاری اسلامی در جهت وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی و مقابله با وحدت شکنی است.

سید عباس عراقچی كه سرپرستی هیات ایرانی در نشست دو روزه كارشناسان سازمان همكاری اسلامی را بر عهده داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره مسائل مورد بحث در نشست كارشناسان افزود : تبادل نظرهای مفصلی صورت گرفت ، موضوعات مختلف جهان اسلام از جمله بحثهای سوریه ، یمن ، لیبی مسائل مربوط به اقلیتهای مسلمان در نقاط مختلف جهان و حمایتهای سازمان همكاری اسلامی از اقلیتها از جمله موارد بحث بود.


به گزارش ایرنا نشست كارشناسی سازمان همكاری اسلامی روزهای یكشنبه و دوشنبه برگزار شد و پیش نویس بیانیه آماده شده در نشست امروز (سه شنبه) وزرای امور خارجه برای ارائه به نشست سران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وی اضافه كرد : بحث وحدت و همبستگی اسلامی ، بحث مصالحه در جهان اسلام و پیدا كردن راههایی برای رفع اختلافات ، مباحث اقتصادی و فرهنگی و در مجموع حدود 200 بند موارد مختلف در پیش نویس بیانیه پایانی سران آماده شده است.


عراقچی گفت : یك بیانیه مخصوص فلسطین نیز جدا از بیانیه پایانی اجلاس خواهد داشت كه متن آن آماده شده و به نشست وزرای امور خارجه ارائه می شود.


معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با تاكید بر لزوم تقویت همبستگی اسلامی اضافه كرد: یكی از معضلات سازمان همكاری اسلامی بحث تمایل برخی از كشورهای عضو است كه مسائل دوجانبه خود را به سازمان تعمیم می دهند و در سطح سازمان مطرح می كنند و به نوعی خلاف وحدت و همبستگی اسلامی حركت می كنند.و این چیزی است كه باید با آن مقابله شود.


وی افزود: بسیاری از كشورها در سازمان همكاری اسلامی تلاش دارند كه حركت سازمان به سوی همبستگی و وحدت بیشتر امت اسلامی باشد ، متاسفانه با برخی از حركتهای وحدت شكن از طرف برخی كشورهای خاص در سازمان مواجه هستیم. موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت همكاری و وحدت كشورهای اسلامی است.


عراقچی با تاكید بر اینكه اولویت و مهمترین هدف سازمان و دلیل وجودی آن مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از موضوع فلسطین و حقوق فلسطینیها می باشد ، افزود: این موضوع همواره در صدر دستور كار سازمان همكاری اسلامی بوده و خواهد بود ،و نباید اجازه داد این هدف تضعیف شود و یا به حاشیه رانده شود.


وی اضافه كرد : این تلاشی است كه جمهوری اسلامی ایران همواره انجام داده است كه سازمان از موضوع اصلی و تهدید اصلی برای جهان اسلام كه رژیم صهیونیستی می باشد ، فاصله نگیرد.


عراقچی گفت: در كنار این مبا حث ،موضوع مقابله با تروریسم و فرقه گرایی و حركتهای تكفیری در جهان اسلام در نشست كارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و در پیش نویس بیانیه پایانی نیز به این مسائل اشاره شده است. 

 

 اخبار  سیاسی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------