آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

معاون اول دستگاه قضایی: عده‌ای با قلم و زبان‌شان حقایق روشن نظام را انکار می‌کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,معاون اول دستگاه قضایی

معاون اول دستگاه قضایی گفت: متاسفانه عده‌ای با قلم و یا زبان‌شان حقایق بسیار روشنی که در نظام وجود دارد را منکر می‌شوند.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در بسیاری از موارد اتفاق می‌افتد که انسان حقایق را منکر شود و انکار حق نوعی ظلم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای با قلم و زبان‌شان در نظام جمهوری اسلامی که با انفاس طیبه امام راحل و مجاهدت‌های آن مرد بزرگ و همه دینمداران بنا گذاشته شده است و قوانین و اقدامات آن که از ابتدا تاکنون با رهبری‌ها و فرماندهی‌های مقام معظم رهبری به جلو می‌رود و حقایق روشنی است را با کمال تاسف منکر می‌شوند.

معاون اول دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: برخی قانون اساسی به این مترقی‌ای را نادیده می‌گیرند و متاسفانه به برخی حواشی و ضعف‌های اجرایی و غیراجرایی می‌پردازند و این نظام مظلوم را ظالمانه و غیرمنصفانه می‌کوبند.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: برخی‌ها با بی‌انصافی در داخل کشور با دشمن همراهی می‌کنند و او را متهم می‌کنند به یک نظام و اوصافی که آنها می‌گویند و آنها از حکومت‌هایی تمجید می‌کنند که بویی از مردم‌سالاری نبرده است. این موضوع بسیار بی‌انصافی است که حکومت‌های مرتجعی مانند برخی حکومت‌های منطقه که یکبار انتخابات را به خود ندیده و در تمام دوران سلطنت‌شان یک بار فرد عادل و جامع‌الشرایط بر آنها حکومت نکرده مورد حمایت قرار می‌گیرند و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از صبح تا شب تبلیغات می‌کنند و متاسفانه در داخل نیز با آنها همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهیم در این ماه انصاف عنایت فرماید و توفیق فرماید تا دیگر ظلم نکنیم.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: همیشه در این مقطع هر چقدر به حق نزدیک‌تر می‌شویم وسوسه شیطان زیادتر می‌شود و اگر می‌خواهیم به سلامت به مقصد برسیم باید پیوسته از خداوند استمداد بطلبیم و اگر خدایی ناکرده به حال خود رها شویم عاقبت ما مشخص نیست.

معاون اول دستگاه قضایی اظهار کرد: همانطور که ملاحظه می‌کنید افرادی دارای گذشته خوبی بودند و قبل و بعد از انقلاب، در زمان جنگ و بعد از جنگ و همچنین در اوج مسائل مختلف اقداماتی را انجام داده‌اند اما امروز نمی‌دانم چه شده و نمی‌دانم خدای ناکرده غفلت از خدا پیدا کرده‌اند؛ چراکه این مسیری که در حال طی کردن آن هستند اگر به خود نیایند و به خدا توسل نکنند، قعر جهنم خواهد بود.

 



به گزارش ایسنا، معاون اول دستگاه قضایی گفت: امیدوارم خداوند در این ماه به ما توفیق دهد تا در قول و فعل‌مان منصف باشیم و ظلم نکنیم. همچنین اگر قرار است در جایی سخن و مدحی بگوییم به میزان شایستگی آن فرد باشد و اگر قرار است کسی را مذمت کنیم به همان میزان آن کار را انجام دهیم.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: یکی از مصادیق ظلم انکار حق است و در بسیاری از موارد اتفاق می افتد که انسان حقایق روشن و حق مسلم را انکار می‌کند.

وی بیان کرد: متاسفانه عده‌ای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را که به تعبیر همه منصفین و حتی از زبان بسیاری از غیر دوستان یک قانون مترقی، جامع و نشات گرفته از اسلام و بر مبنای عقل و خرد تنظیم شده است را نمی پذیرند و منکر می شوند.

معاون اول دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: بر اساس حرکت‌های امام خمینی(ره) و رهبری‌های مقام معظم رهبری، اسلام عظمت مجدد پیدا کرده اما توسط عده‌ای دیده نمی‌شود و متاسفانه برخی‌ها همین را نیز منکر می شوند و نمی‌توانند بپذیرند. متاسفانه گاهی اوقات عده‌ای با بی انصافی که از ابتدا تا به امروز دارای مسئولیت‌های گوناگون بودند سخن می‌گویند و قلم می‌زنند و حقایق را منکر شده و مسائل را مخدوش می‌کنند و با کمال بی انصافی سخن می‌گویند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به اصل 173 قانون اساسی گفت: کدام نظام در دنیا به این معنا در جهت حقوق مردم اجازه می‌دهد که به تناسب این اصل و هم‌چنین اصل 170 قانون اساسی هرگاه مصوبه دولت خلاف قانون و مقررات باشد ابطال شود. یعنی اگر هر شخصی از آحاد جامعه بداند مصوبه یا آیین نامه دولت و دستگاه اجرایی برخلاف قانون و مقررات است می‌تواند ابطال آن را از دیوان عدالت اداری بخواهد آیا کرامتی بالاتر از این می‌شود برای فردی قائل شد؟

وی گفت: رئیس جمهور و هیأت دولت با افراد متخصص نشسته و قانونی را تدوین و تصویب می‌کند اما اگر هر فردی از آحاد جامعه تشخیص داد این مصوبه یا آیین نامه بر خلاف مقررات است می‌تواند ابطال آن را تقاضا کند و دیوان عدالت اداری موظف به رسیدگی است، اما عده‌ای متاسفانه قانون اساسی به این مترقی را نادیده گرفته و به برخی حواشی و ضعف‌های اجرایی و غیراجرایی می پردازند و این نظام مظلوم را ظالمانه و غیرمنصفانه می کوبند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: این جلسه به‌مناسبت تودیع یکی از قضات شریف، دلسوز و خدوم قوه قضاییه برگزار شده که در بسیاری از موضوعات خاص و ویژه که از سوی مسئولان نظام بر دوش‌شان گذاشته می‌شد، امر محوله را به نحو احسن انجام می دادند؛ لذا با توجه به توفیقاتی که ایشان در دیوان عدالت اداری داشتند امیدواریم که در دادستانی نیز توفیقاتی را داشته باشند؛ چرا که ساختمان جدید دیوان عدالت اداری نمونه ای از خدمات ایشان در دوران فعالیت‌شان در دیوان عدالت اداری بوده است.

معاون اول دستگاه قضایی بیان کرد:‌ رعایت شأن قضا و دستگاه قضایی و همچنین رعایت جایگاه رفیع دیوان عدالت اداری بسیار مهم و حساس است، به خصوص در جلوگیری از فساد و فسادهای نامرئی باید تلاش‌هایی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید قانون را همیشه مدنظر قرار داد تا هیچ‌گونه لطمه‌ای وارد نشود، گفت: آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری باید بسیار مستقل، شفاف و قابل دفاع باشد تا به راحتی نشود آن را مورد هجمه قرار داد.
 

 اخبار سیاسی -   ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------