آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

«نه» دوباره لاریجانی به اصولگرایان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,انتخابات مجلس

عملکرد شورای ائتلاف اصولگرایان در سال گذشته با انتقادات شدیدی روبرو شد. تا جایی که علی لاریجانی حاضر نشد با برند اصولگرایان برای سومین بار در انتخابات مجلس شرکت کند. با برگزاری انتخابات اصولگرایان به ویژه دست اندرکاران ائتلاف پاسخ مثبت مردم را دریافت نکردند. با این وجود با کمیته هفت نفره ای که پس از انتخابات تشکیل دادند به دنبال لاریجانی هستند تا او به آغوش اصولگرایان بازگردد بلکه از این طریق بتوانند مقاصد خود را به پیش برند. با این وجود لاریجانی این بار هم اعلام استقلال کرده و حاضر نیست در جلسات فراکسیونی حاضر شود.

همه اصولگرایان لبیک نگفتند
روز سه شنبه احمد امیرآبادی فرهانی به عنوان یکی از اعضای کمیته هفت‌نفره اصولگرایان با ارسال دعوتنامه‌هایی به ۵۰ نماینده اصولگرای منتخب مجلس دهم که هم‌اکنون نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور دارند، از آنان برای شرکت در جلسه‌ای برای بحث درباره فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم دعوت کرد که البته تنها ۳۵ نفر از این افراد، این دعوت را اجابت کردند.


سکوت درباره دعوت از لاریجانی
به گزارش ایلنا امیرآبادی فرهانی حاضر به پاسخگویی درباره این‌که آیا برای شرکت در این جلسه از علی لاریجانی رئیس مجلس نهم در حوزه انتخابیه قم دعوت به‌عمل آمده یا خیر، نشد.


دست رد لاریجانی به اصولگرایان
با این حال یکی از مسئولان دفتر رئیس مجلس در این باره گفت: در حال حاضر آقای لاریجانی به هیچ‌عنوان در جلساتی که تحت عنوان جلسات فراکسیونی از سوی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود، شرکت نمی‌کنند.

 

البته رئیس مجلس مشکلی با دیدار با نمایندگان مجلس نهم و برگزیدگان مجلس دهم، به‌صورت انفرادی یا گروهی ندارند اما تاکید دارند، دیدارهایی که تحت عناوین اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی تشکیل می‌شوند را نپذیرند. او همچنین در واکنش به ادعای سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان مبنی بر درخواست رئیس مجلس برای دیدار با اعضای این کمیته در روزهای پایانی سال گذشته، اعلام کرد: این ادعا به هیچ‌عنوان صحت ندارد. پیش از این نیز یکی دیگر از اعضای دفتر رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که چرا کمیته هفت‌نفره اصولگرایان دلیل لغو جلسه را همزمانی آن با جلسه اضطراری آقای لاریجانی عنوان کرده، از قول رئیس مجلس گفته بود که بهتر است به این مسائل ورود نشود!


اصولگرایان به دنبال فراکسیون فراگیر
با این حال، جلسه سه شنبه اصولگرایان درحالی برگزار شد که به‌گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، بحث درباره تشکیل فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم محور اصلی بحث حاضران بود. حمیدرضا فولادگر در این رابطه گفت: فارغ از تعداد نمایندگان دعوت‌شده و حاضران، نکته حائز اهمیت این است که تمامی دعوت‌شدگان را نمایندگان مجلس نهم اصولگرایی تشکیل می‌دادند که در مجلس دهم نیز حضور خواهند داشت.

 

او ادامه داد: نکته مهم دیگر حضور افراد با سلائق مختلف در این جلسه بود، به‌طوری که علاوه بر نمایندگان حاضر در فراکسیون اصولگرایان فعلی، برخی از اصولگرایان فراکسیون رهروان ولایت و حتی برخی از مستقلان مجلس نهم که تمایل به حضور در فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم ندارند نیز در این جلسه حضور داشتند. نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم یادآور شد: قصد داریم با حضور افرادی با سلائق مختلف در چارچوب اصولگرایی، فراکسیونی فراگیر تشکیل دهیم و قصد داریم در ادامه، از برگزیدگان انتخابات مجلس دهم نیز دعوت کنیم تا در جلسات بعدی درباره ریاست مجلس دهم نیز صحبت کنیم.


اصولگرایان همچنان به دنبال لاریجانی
باتوجه به توضیحات دفتر رئیس مجلس، به نظر می‌رسد اعضای کمیته اصولگرایان همچنان به دنبال جذب رئیس مجلس در دایره اصولگرایی هستند و با این حال، به نظر می‌رسد لاریجانی به‌ویژه پس از خاطرات و تجارب ناخوشایندی که در طول چهار سال گذشته و مخصوصاً در جریان بررسی برجام در مجلس، از اصولگرایان تندرو و پایداری‌ها دارد، به هیچ‌عنوان حاضر به پذیرش آن‌ها در کنار خود نیست.

 

 اخبار سیاسی -  همدلی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------