آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

ریاست مجلس نیازمند مشخص‌شدن دور دوم انتخابات



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,انتخابات

محمد دامادی در گفت‌وگو با وقایع اتفاقیه ، هرگونه صحبت درباره مجلس آینده را منوط به انتخابات دور دوم و تعیین تکلیف 69 کرسی باقی‌مانده دانست. نماینده ساری در مجلس افزود: باید منتظر باشیم و ببینیم فراکسیون اکثریت براساس چه تفکری شکل می‌گیرد و وزن سیاسی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و اصول‌گرایان تا چه‌ حد است.

 

وی تصریح کرد: البته معتقدم مجلس دهم تا حدی از تندروی‌ها به دور خواهد ماند و مجلس معتدل‌تر و عقلانی‌تری نسبت به مجلس نهم خواهد بود. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطر نشان کرد: این توقع وجود دارد که مجلس شورای اسلامی همیشه از رفتار عقلانی دولت حمایت کند و این مجلس هم از این قاعده مستثنی نیست و از اقدامات سنجیده و منطقی دولت یازدهم دفاع خواهد کرد. البته سعی مجلس دهم این خواهد بود که با همدلی بیشتر با دولت، کشور در شرایطی آرام اداره شود.

 

دامادی تأکید کرد: البته مراقب باشیم که سلیقه‌ها و گرایش‌ها و رفتار سیاسی افراد موجب بروز رفتار غیر‌منطقی و نابخردانه و شنیدن صداهای ناهنجار از تریبون مجلس نشود. هرچند پیش‌بینی می‌کنم دولت یازدهم در مواجهه با مجلس آینده کار راحت‌تری نسبت به مجلس نهم خواهد داشت. عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به سفرهای انتخاباتی رئیس دولت‌های نهم و دهم بیان کرد: با نزدیک‌شدن به فصل انتخابات، برخی نامزدها فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع می‌کنند.

 

البته این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند به اعتدال و دوری از تندروی رأی دهند یا افراطی‌گری و دلواپسی را برگزینند. نماینده ساری در مجلس نهم و منتخب مجلس دهم با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها اجماع کلی وجود ندارد، گفت: البته در انتخابات دور اول هم در برخی حوزه‌ها برای قراردادن بعضی افراد در لیست، اجماع کلی وجود نداشت و اختلاف سلیقه‌هایی بود، بنابراین نباید زیاد نگران این مباحث باشیم. وی با بیان اینکه لازمه هر اتفاق خاص سیاسی در کشور «وحدت» است، تصریح کرد: تا زمانی که وحدت به‌وجود نیاید هیچ کاری پیش نمی‌رود و اگر افتراق ایجاد شود هر جریانی هم که در کانون قدرت حضور داشته باشد، محکوم به شکست است.

 

نماینده مجلس نهم ادامه داد: بنابراین بیش از هرچیز دیگر نیازمند وحدت و همدلی هستیم و با همگرایی و وحدت می‌توانیم هم کرسی‌های بیشتری از مجلس به دست آوریم و هم هر کار ناممکنی را ممکن‌ کنیم.  دامادی با بیان اینکه نتیجه دور دوم انتخابات قابل پیش‌بینی نیست، افزود: البته تصور می‌کنم بیشتر کرسی‌های باقی‌مانده به ائتلاف امید، یعنی نیروهای اصلاح‌طلب و حامی دولت می‌رسد و مجلس آینده مجلس به دور از تندروی است.


 اخبار سیاسی -  وقایع  اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------