آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

تصميمي براي رياست‌«عارف» نگرفته‌‌ايم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عارف

رئیس ستاد انتخاباتی تهران حزب اعتدال وتوسعه :
تصميمي براي رياست‌«عارف» نگرفته‌‌ايم

 جريان‌هاي خاصي  ايجاد‌اختلاف ميان طرف مقابل را در دستور كاري خود قرار داده‌اند. يكي از راهبردهاي اختلاف‌افكني، بزرگ‌نمايي تفاوت‌نظر ميان افراد است. در همين‌راستا،رسانه‌هاي محافظه‌كار موضوع رياست بر مجلس‌دهم را فرصت ديدند و تلاش دارند اين جايگاه را به پتكي تبديل كرده و بر بتن اتحاد بكوبند، غافل از اينكه اين ائتلاف‌اميد از كاهگل ائتلاف بزرگ! اصولگرايان مستحكم‌تر است. برخلاف تصور محافظه‌كاران، رياست‌عارف يا لاريجاني بر مجلس مسئله‌مورد اختلاف ميان ائتلاف اميد نيست بلكه بنا به تصميم‌جمعي اعضاي ائتلاف راي خود را به گزينه انتخابي مي‌دهند تا هيچ اختلافي به انشقاق تبديل نشود.


براي اطلاع‌از روند گفت‌وگوها ميان مسئولان تصميم‌گير در اين مباحث، به سراغ اسماعیل شجاعی، رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه رفتيم. وي در پاسخ به اين سوال «قانون» مبني بر اينكه برخي در رسانه‌ها ادعاكرده اند سران ائتلاف اميد به رياست آقاي دكترعارف براي مجلس دهم راي دادند،آيا اين ادعاي يك فرد است يا اجماع كلي بر اين موضوع است،

 

تشريح‌كرد:در ميان جلسات و هماهنگي‌هاي شده‌است هيچكدام از مسئولان ائتلاف مشخص نكرده‌‌اند كه رئيس‌مجلس آقاي عارف باشد يا آقاي لاريجاني! توافق اصلي ما(ائتلاف اميد) اين است كه  از بيرون تعيين تكليف نكنيم و نمايندگان ائتلاف اميد كه به مجلس راه‌يافته‌اند خودشان در رابطه با رياست‌مجلس تصميم بگيرند و انتخاب رئيس را برعهده منتخبان مردم گذاشته‌ايم.شجاعي در ادامه افزود: تصميم‌بر اين است كه دوره دوم انتخابات مجلس‌شوراي ‌اسلامي برگزار و شاكله كلي مجلس مشخص شود و بعد از دوره دوم، نمايندگاني كه در مجلس‌حاضر مي‌شوند در فراكسيون اميد تصميم اصلي را بگيرند.


  اظهارنظرهاي شخصي!
شجاعی در ادامه با بي اطلاعي از هدف و نيت علي صوفي(رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان‌تهران)، گفت:مشخص نيست آقاي صوفي چرا اين سخنان را بيان‌كردند و اين نظر شخصي ايشان است ولي من از طرف حزب اعتدال ‌و توسعه مي‌گويم كه نظرم اين است و ما تلاش مي كنيم تا به اختلافات دامن زده نشود.


 برخي دنبال تفرقه‌اند
شجاعي در ادامه به اهداف تفرقه‌برانگيز برخي اشاره كرد و تصريح كرد:هستند كساني‌كه مي‌خواهند به گونه اي در مواجهه با مسائل مختلف برخورد كنند تا در افكار عمومي شائبه اختلاف در ائتلاف اميد را ايجاد كنند.البته در همه جريان‌هاي سياسي و اختلاف نظر وجود دارد كه ما همواره سعي كرديم با گفت‌وگو اين مسائل را حل كنيم.رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه افزود: ما بارها جلسات مختلفي را با دوستان اصلاح‌طلب خود داشتيم  و سعي كرديم موارد اختلافي را بررسي و تفاوت ديدگاه ها را براي احترام به همه سلايق حل كنيم.


اميد به پيروزي دور دومي
شجاعي در پاسخ به اين سوال كه تا چه حد به پيروزي ليست اميد در دور دوم اطمينان داريد،گفت:ما هميشه بايد به پيروزي در رقابت‌ها اطمينان داشته و تلاش كنيم ولي با توجه به پيروزي ليست‌اميد در دور اول، متوجه شديم كه مردم كشورمان به يك بلوغ سياسي‌دست پيدا كرده و به انتخابات ليستي رو آورده‌اند.

 

وي افزود:اين نكته مهمي است كه مردم با توجه به اينكه اطلاعات در رابطه با برخي چهره‌هاي سياسي يا وقت كافي براي بررسي وضعيت‌كانديدا‌ها ندارند به سوي ليست‌ها مي‌روند و به  آن اعتماد مي‌كنند و ما بايد قدر اين اطمينان را بدانيم و از آن به خوبي استفاده كنيم.رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: مردم با توجه به پيروزي كامل ليست اميد در تهران احتمال مي رود كه در شهرستان‌ها نيز به همين روند راي دهند كه اين مسئله اميدواري ما را در دور دوم بيشتر‌كرده‌است.


 ائتلاف بدون سهم‌خواهي
شجاعي در پاسخ به اين سوال كه آيا در تنظيم ليست دور دوم همان شاكله ليست‌اميد تهران حفظ شده‌است يا خير، تشريح كرد:ما در تنظيم‌ ليست‌هاي انتخاباتي سعي كرديم ازتمامي جريان‌ها و گروه‌هايي كه در انتخابات 92 تاثيرگذار بودند، استفاده كنيم. اين روند در ليست‌اميد تهران پيش‌گرفته شد و در ادامه نيز همين رويكرد را داشتيم و بر خلاف برخي ادعاها هيچ سهم‌خواهي در تنظيم ليست‌ها وجود نداشت.

 

  اخبار سیاسی - قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------