آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

بابک زنجانی اعدام نمی شود!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , زنجانی


  عضو کمیته پیگیری متهم نفتی عنوان کرده است: «اعدام بابک زنجانی گره کور پرونده فساد نفتی را کورتر می‌کند.» پرونده بابک زنجانی در ارتباط با سوءاستفاده ها از فروش نفت در دوران تحریم تشکیل شد.

 

این پرونده از جمله پر حاشیه ترین پرونده های سال های اخیر بوده است. ۱۶ اسفند سال گذشته بود که پس از مدت ها رسیدگی سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی خبر داد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نودو سومین نشست خبری خود با بیان این مطلب گفت: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر که در این پرونده در دادگاه بدوی که در این پرونده محاکمه شدند در دادگاه بدوی صادر شد و دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است. اژه ای گفت: دادگاه این افراد را علاوه بر اعدام، به رد مال به شاکی و شرکت ملی نفت ایران و به جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

 

به دنبال صدور این حکم اظهارنظر ها درباره حکم تعیین شده ادامه یافت. این واکنش ها همچنان ادامه دارد و در خبری تازه منابع خبری اعلام کرده‌اند: رئیس دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات بابک زنجانی درباره مجازات متهمان حکم اصلاحی صادر کرد. آن طور که باشگاه خبرنگاران نوشته است قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهامات بابک زنجانی با توجه به سهو قلم صورت گرفته درباره شکایت بانک مسکن و تامین اجتماعی و عدم اظهارنظر درباره مجازات متهمان حکم اصلاحی صادر کرد.

 

همزمان عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، با تاکید بر این که تکلیف ۱۰ مقام مسئول در پرونده بابک زنجانی هنوز مشخص نشده است، گفت: اعدام بابک زنجانی گره کور پرونده فساد نفتی را کورتر می کند. به گزارش خانه ملت، امیرعباس سلطانی با اشاره به پرونده بابک زنجانی، افزود: در این پرونده ردپای ۱۰ مقام مسئول دیده می شود که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

 

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محکوم شدن بابک زنجانی در پرونده سعید مرتضوی، افزود: ما دو سال پیش درباره این موضوع به مسئولان هشدار داده بودیم اما آن ها اکنون محکومیت متهم نفتی در پرونده مرتضوی را اعلام کردند. او با بیان این که پرونده بابک زنجانی نباید با اعدام مختومه شود، تصریح کرد: در این پرونده بازگشت بیت المال که در کار نیست از این رو باید دستگاه قضا دست های پشت پرده را رو کند. این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بابک زنجانی اعدام نخواهد شد زیرا با اعدام وی نه بیت المال باز خواهد گشت و نه از حجم پیچیدگی های پرونده متهم نفتی کم خواهد شد.

 

سلطانی با بیان این که بازداشت رضا ضراب در آمریکا نتیجه اهمال در دستگیری این متهم بوده است، گفت: ما بارها درباره این متهم تذکر داده و خواستار دستگیری وی بودیم. او ادامه داد: در صورتی که در فرصت مقتضی دستگیری رضا ضراب در ایران صورت می گرفت بسیاری از نقاط کور پرونده فساد نفتی اکنون باز شده بود. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این که مطالبه ما از آمریکا استرداد رضا ضراب به ایران است، گفت: هر چند این موضوع مطالبه ایران است اما تاکنون استرداد مجرمان بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است. عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، یادآور شد: تنها نگرانی ما درباره پرونده متهم نفتی پاک کردن صورت مساله است.

 

 اخبار سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------