آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

برای یک وجب بهشت!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,قالیباف


آرمان - هنوز از آن روزهایی که طیف قالیباف به شدیدترین نحو ممکن بر اصلاحات و اعتدالیونی می‌تاخت که مشی آیت‌ا... هاشمی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده بودند نمی‌گذرد، هنور در سایتها اظهارات هجمه آلود شهردار تهران به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد مثلا کمتر شخصی است که فراموش کند قالیباف در ۲۶ اردیبهشت ۹۲ این چنین هاشمی را خطاب قرار داد و گفت: «سوال از هاشمی رفسنجانی این است که شما ۱۶ سال با قدرت و هماهنگی کامل و بدون اینکه در سر راه شما تنشی وجود داشته باشد و یا کسی قدرت مقابله و حتی انتقاد از شما را داشته باشد، در قدرت بودید. ۸ سال در راس قوه مجریه و ۸ سال هم رئیس مجلس بودید.

 

از دید من همه دولت در دست وی بود، چرا‌که جنگ دست وی بود و امام (ره) از وی حمایت می‌کرد؛ دولت آن زمان هم پارلمانی و نخست‌وزیری بود و مجلس وزرا و کابینه را تعیین می‌کرد و در راس مجلس نیز هاشمی حضور داشت. ۸ سال بعد هم وی رئیس جمهور بوده است و مقام معظم رهبری تمام قد از وی حمایت می‌کردند، به گونه‌ای که حمایت‌های معظم له از هاشمی در آن زمان تاریخی است. برگردید و نشریات آن زمان را مشاهده کنید تا مشخص شود سخنانی که مقام معظم رهبری برای هاشمی بیان کرده‌اند، حتما برای احمدی‌نژاد نگفته‌اند.

 

آن جمله‌ای که آقا فرمودند هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی‌شود را به یاد داریم‌ اما با همه این حمایت‌ها و هماهنگی‌ها خروجی اجتماعی و فرهنگی که دوران هاشمی داشت چه بوده است؟قالیباف اضافه کرد: امروز چه چیزی تغییر کرده که هاشمی رفسنجانی وارد عرصه شده است؟ ورود هاشمی رفسنجانی به آن معنی است که کشور را حداقل در یک دوره چهار ساله دیگر وارد تنش‌های سخت و دوقطبی کرده و مردم مستضعف و محروم را مستضعف‌تر و محروم‌تر کنیم. این مساله چه آورده دیگری برای کشور دارد؟ هاشمی رفسنجانی در مناظرات باید به من پاسخ دهد که وی بعد از این مدت چه کرده است؟ اگر کارنامه ۲۰ سال قبل تا به امروز قابل دفاع بود حرفی نداشتیم اما کارنامه برای مردم مشخص است. بدون تعارف باید بگویم دولت اصلاحات زاییده دولت هاشمی است.» آیا قالیباف این اظهارات را که حتی در سایت نزدیک به او منتشر شد را تکذیب می‌کند؟ آیا حامیان او در آن سالها از چنین اظهارات قالیباف مسرور نشدند؟

بازگشت از بهشت!
اما امسال اوضاع متفاوت شده است؛ اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده شود تعدادی از آن جوانان که سالها در زیر چتر قالیباف حضور داشتند و به‌واسطه این حضور به جایگاههایی رسیده بودند امروز در گروههای اصلاح طلبان و اعتدالیون عرض اندام می‌کنند.

 

اما دلیل بازگشت آنها از بهشت چیست؟ پر واضح است که باید اصلی ترین دلیل این بازگشت را مشاهده و ارزیابی پیروزیهای طیف اصلاحات و اعتدال دانست؛ پیروزی‌هایی که در زیر چتر بزرگانی از جمله آیت‌ا... هاشمی و آیت‌ا... سید حسن خمینی حاصل شد؛ پیروزی‌هایی که در نتیجه خط بطلان کشیدن بر اختلافات طیفی در اردوگاههای اصلاحات و اعتدال به ثمر نشست و پیروزی‌هایی که نتیجه بهره بردن از تجربیات شکستهای قبلی بود و... پیروزی‌های دو طیف اصلاحات و اعتدال سبب سوق دادن طیف قالیباف به کنار میدان و ندیده شدن بود و تداوم این وضعیت به معنای پایان عمر سیاسی این طیف ارزیابی شد پس برای ادامه حیات باید یکی از سه راه پیش رو را انتخاب می‌کردند. نخست اینکه به میثاق خود با قالیباف پایبند بمانند تا شاید در آینده دوباره فرصت فعالیت و رقابت برای آنها فراهم شود.

 

مسیر دوم پیوستن به اردوگاه اصولگرایان است که با برخی گفتارها و مواضع قالیباف یکسان است از جمله هجمه به آیت‌ا... هاشمی و راه سومی که ظاهرا آن را بیش از دو مسیر دیگر پسندیده اند حضور در زیر چتر اصلاحات و اعتدال که البته این حضور مشروط است و اینان نباید در ضورت پناهنده شدن به اردوگاه ائتلافی اصلاحات و اعتدال خواهان سهم باشند بلکه باید تابع تصمیماتی شوند که بزرگان اتخاذ و ارائه می‌دهند.

برای یک وجب از بهشت !
شاید پر بیراه نباشد اگر اذعان شود قالیبافی‌ها در این روزها برای پیروزی در یک انتخابات به زیر چتر اصلاحات آمده اند و آن انتخابات شورای شهر است؛ آنها می‌دانند که ائتلاف اصلاحات و اعتدال پیروز احتمالی رقابتهای انتخاباتی است پس با حضور در زیر چتر آنها به نوعی حضور خود در ساختمان خیابان بهشت که همان شورای شهر تهران است را تضمین می‌کنند. این گروه قالیبافی به ۱۰ سال پیش خود بازگشتند و سعی در موجه نشان دادن مواضع خود دارند. در اردوگاه مشترک اصلاحات و اعتدال به روی همه سیاسیون باز است اما آن‌طور نیست که هر فردی ادعای سیاسی بودن داشته باشد مورد استقبال دو طیف اصلاحات و اعتدال قرار گیرد بلکه باید آنچه در گذشته به عنوان دستور کار به آنها ابلاغ می‌شد را فراموش کنند و به مواضع و دیدگاههای دو طیفی که مهمان آنان شده است پایبند باشند و تصور نکننداز سهمی برابر با سهم دیگر اعضای این طیفها که سالها در آن زحمت کشیدند برخوردار هستند بلکه بدانند مهمانی بیش نیستند و برای میزبان و صاحبخانه شدن باید راه درازی را طی کنند .

 

برای این مهمانان همین بس که رفتارهای تفرقه افکن خود و هم طیفان سابقشان به طور موقت به فراموشی سپرده خواهد شد و زمانی بطور کامل از رزومه آنها حذف می شود که وفاداری خود را به نحو احسن به نمایش بگذارند. در نهایت باید اذعان داشت ساکنان بهشت (دفتر قالیباف) اکنون برای پیروزی در انتخابات شورای شهر از آن خارج شده‌اند و درصدد هستند با پیوستن به ائتلاف اصلاحاتی‌ها و اعتدالیون راهی بهشت (شورای شهر) شوند چون می‌دانند بقای آنها در طیف قالیباف به منزله برزخ است!


اخبار سیاسی - آرمان/ مطهره شفیعی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------