آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

همه شباهت‌های احمدی نژاد و ترامپ: این یکی به پولهایش می‌‌نازد و دیگری به کاپشنش!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد و ترامپ

وب سایت اوپن کانادا در گزارشی به بررسی تفاوت ها و شباهت های احمدی نژاد و ترامپ پرداخته است.

به گزارش نامه نیوز ، در این گزارش آمده است: به ظاهر، هیچ دو شخصیتی متفاوت تر از دونالد ترامپ و محمود احمدی نژاد نیستند. نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری جمهوری خواهان قد بلند است، قوی هیکل و فوق العاده پولدار است.

این در حالی است که رئیس جمهور سابق ایران قد کوتاه، با جثه کوچک و حداقل تا پیش از دوران ریاست جمهوری اش فقیر بود. این یکی به میلیاردها دلار پول خود می نازد و دیگری به هاله نور آسمانی نامرئی که ادعا می کند در اطرافش است.

با این حال، با کنار گذاشتن این تفاوت ها و تفاوت های فاحش دیگر میان این دو سیاستمدار، هیچ دو شخصیت عمومی دیگری به اندازه ترامپ و احمدی نژاددر رویکردها و اهداف خود برای جلب حمایت عمومی برای رسیدن به قدرت شبیه به یکدیگر نیستند.

هردوی احمدی نژاد و ترامپ از سطح بالایی از رفتارهای پوپولیستی برخوردار هستند که نارضایتی و ناامیدی مردم و نخبگان سیاسی در طبقات مختلف اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارد.

احمدی نژاد در مقابل مردم کاپشن کهنه ای را به تن داشت که اغلب جامعه فقیر و محروم ایرانی احمدی نژاد را با این کاپشن می شناسند. ترامپ از سوی دیگر لباس های گران قیمت می پوشد و سفرهای در شرایط لوکس انجام می دهد.

هردوی آنها برای منحرف کردن توجه مردم از مسائل واقعی می گویند همه چیز ظالمانه است. احمدی نژاد می گفت به دنبال نابودی اسرائیل است و ترامپ می گوید دیواری در مرزهای آمریکا بسازد تا مانع از ورود مکزیکی ها به این کشور شود. ترامپ همچنین خواستار مجازات زنانی شد که سقط جنین انجام می دهند.

از همه مهمتر هر دو شناختی در زمینه دولت و مسائل سیاست خارجی ندارند.احمدی نژاد طی 8 سال حضور در سمت ریاست جمهوری با اظهارات و اقداماتش موجب انزوای بیشتر ایران در عرصه بین المللی شد و مشکلات زیادی را برای اقتصاد ایران به وجود آورد.

ترامپ نیز می گوید به دبنال آن است تا مدیرانی را از چین و مکزیک به آمریکا بیاورد تا آمریکای بزرگ را دوباره بسازد، بدون اینکه توضیح دهد دقیقا چگونه می خواهد این کار را انجام دهد.

 اخبار سیاسی  -  نامه نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------